کد خبر: ۴۴۳۴۷
 

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در جلسه هم اندیشی نحوه برخورد با کارگاه های غیرمجاز خوراک دام گفت: متاسفانه در حوزه خوراک و دام و طیور متولی زیاد داریم و این ایراد بزرگی است

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» اعلام داشت: طی سال های بعد از انقلاب، تولید خوراک دام و طیور به شکل جدی صورت گرفت و تحولات زیادی در این حوزه رخ داد و این تحولات هم در بعد کمی و هم کیفی صورت گرفت و در حال حاضر به لحاظ کمی بسیار رشد داشتیم تا جایی که در حال صادرات خوراک دام و طیور هستیم و لازم است در حال حاضر توجه را معطوف به کیفیت تولید کنیم و کیفیت همان ارتقای بهداشت است.

وی افزود: زیاد شدن متوليان سبب ایجاد خلل در نظارت می شود و قانونگذار وظیفه نظارت را بر عهده دامپزشکی گذاشته است.

شریعتی یادآور شد در خصوص برخورد با واحدهای غیر مجاز اعتقاد ما بر این است که از برخوردهای غیر اصولی باید پرهیز کرد و با همکاری و هماهنگی تشکل های مرتبط و سایر مراجع ذیصلاح برخوردهای لازم را با آنها صورت داد.
مدیر کل دامپزشکی استان گفت: لازمه برخورد صحیح با واحدهای غیرمجاز هماهنگی و همراهی تمامی دستگاه های مرتبط و صاحب نظر در این بخش است.

وی اعلام داشت: هدف اصلی از تشکیل این جلسات ساماندهی کارخانجات خوراک دام و طیور و ارتقای کیفیت محصولات این واحدها است.

در ادامه این نشست، «مهندس سالار پیشه» مدیر عامل اتحادیه خوراک دام و طیور استان اظهار داشت: از اقدامات دامپزشکی در جهت ارتقاء بهداشت عمومی و ساماندهی کارخانجات خوراک دام سپاسگزاری می کنیم.

وی یادآور شد: طی سال های اخیر صادرات خوبی داشتیم و قصد داریم این سیاست را پی گیری کنیم.

سالارپیشه افزود: کارگاه های غیرمجاز با تولید خوراک دام فاقد کیفیت سبب بی اعتمادی دامداران شده و برندهای شاخص این صنعت را نیز بی اعتبار می کنند که مخاطرات زیادی از جمله به مخاطره افتاده بهداشت عمومی و اقتصاد استان را به دنبال دارند.

«مهندس حسن زاده» رییس هیات مدیره اتحادیه خوراک دام و طیور استان نیز در این نشست اظهار داشت: کارخانجات دارای مجوز با تولید استاندارد سبب صرفه جویی بالایی در صنایع دام و طیور می شود و نیز کارخانه های استاندارد دارای انبارهای مناسب بوده و از تکنولوژی روز دنیا استفاده نموده و ضمن همکاری با موسسات تحقیقاتی از نیروهای متخصص استفاده می کنند.

وی گفت به همین دلایل کارخانجات استان جزء با کیفیت ترین کارخانه های کشور هستند.

حسن زاده یادآور شد مشکل ما با کارگاه های غیر مجازی هستند که عمدتا در نیمه دوم سال ظاهر شده و بدون هیچ نظارت و کار علمی و نیز بدون هویت مشغول تولید می شوند.

وی افزود: مخالف تعطیل کردن این کارخانجات هستیم ولی با ساماندهی آنها موافق هستیم.

خاطرنشان می سازد در این جلسه نمایندگان دستگاه قضایی، تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی و اعضای هیات مدیره اتحادیه خوراک دام و طیور استان حضور داشتند.

 
 
نظر شما
ادامه