کد خبر: ۴۴۲۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان از انجام طرح پایش باقیمانده آنتی بیوتیک در گوشت طیور کشتار شده در آزمایشگاه مرکزی استان خبر داد و گفت :  از ابتدای سال طرح پایش باقی‌مانده‌های داروئی در طیور گوشتی استان با نمونه برداری از کشتارگاههای استان در حال انجام است

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، «دکتر وفایی» گفت: در حال حاضر ماهانه حدود 9 میلیون جوجه‌ریزی در فارم‌های گوشتی استان انجام می‌شود که نظارت بهداشتی بر پرورش، تولید و مصرف آن از مزرعه تا سفره به عهده کارشناسان دامپزشکی می‌باشد.

وی همچنین گفت: در استان تعداد 12 کشتارگاه طیور فعال داریم که روند کشتار و استحصال طیور و ارسال آن به بازار مصرف تحت نظارت مستقیم دامپزشکی استان صورت می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اضافه کرد: از ابتدای تابستان طرح ردیابی آنتی بیوتیک در طیور کشتاری در دامپزشکی استان شروع شده است و تاکنون 100 نمونه از کشتارگاههای طیور به آزمایشگاه مرکزی استان ارسال شده است و آزمایش‌های لازم بر روی آنها صورت گرفته و تاکنون موردی از مصرف آنتی بیوتیک های رایج در دوره عدم مصرف دارو در صنعت پرورش طیور استان مشاهده نشده است.

وفایی یادآور شد: استان گلستان به عنوان یکی از استانهای پیشرو در صنعت پرورش طیور گوشتی محسوب می گردد و حفظ و حراست این صنعت در استان از اولویت های دامپزشکی استان می باشد.

دکتر وفایی اعلام کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون مقدار 2327تن انواع گوشت طیور و آلایش خوراکی طیور و همچنین مقدار 19 هزار تن خوراک دام و مقدار بیش از 5 میلیون قطعه جوجه یکروزه و پولت طیور از استان به خارج از کشور صادر شده است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
2
اشاره ای به نوع آنتی بیوتیکهایی که تحت پایش بودن نشده !!؟؟ آیا همه آنتی بیوتیکهایی که در صنعت طیور مصرف می شود را جستجو کرده اند یا بعضی را که احتمالا" چندان مصرفی این روز ها ندارند !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
2
اشاره ای به روش تشخیص آزمایشگاهی این آنتی بیوتیک ها نشده چراکه خیلی از این روشها متاسفانه ناکارامد هستند مثل Fpt یا انجام بعضی روشها مثل الایزا یا HPLCبرای کل داروها امکانپذیر نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
2
...................... صد نمونه در مقایسه با امار کشتار اصلا درست نیست ,بعد از کجا معلوم که این صد نمونه متعلق به یک فرم نبودند ,بعد اصلا ازمایشگاه توانایی انجام ان کار رار دارد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
2
آمار اعلام شده از کجا مشخص شود واقعی است یا خیر ؟ بعد اگر موردی هم مثبت باشد آیا نتیجه آن اعلام شده یا خیر؟ چون آنقدر آمار غیر واقع اعلام می شود که به این آمار هم باید شک کرد مواردی مشابه وجود داشته که آمار اعلامی از طرف مدیران با آمار واقعی کار شده فاصله بسیار دارد . ؟؟؟!!!صداقت در گفتار و کردارم آرزوست.
نظر شما
ادامه