کد خبر: ۴۴۲۶۰
 

مدیرکل استاندارد استان تهران ضمن هشدار نسبت به خطرات استفاده از فراورده‌های گوشتی که در واحدهای صنفی و عرضه بدون مجوز استاندارد و بهداشت تولید می‌شوند، گفت: تولید فراورده‌های گوشتی در واحدهای صنفی ممنوع و غیرقانونی است و مردم نباید توجهی به تبلیغات غیرواقعی داشته باشند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد تهران، «محمودرضا طاهری» با اشاره به فزونی تبلیغات غیرواقعی در خصوص تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری، تاکید کرد: هرگونه تولید فراورده‌های گوشتی مستلزم دریافت پروانه استاندارد و بهداشت است و اساسا تولید و توزیع آنی فراورده‌های گوشتی در حضور مشتری امکان پذیر نمی باشد .

  وی ادامه داد: مدت زمان لازم برای تولید فراورده‌های سوسیس و کالباس، باتوجه به نوع و کالیبر فراورده، حداقل هفت تا هشت ساعت است و هیچ تولیدکننده و فروشنده‌ای نمی‌تواند در حضور مشتری نسبت به تهیه و تولید این فرآورده‌ها اقدام نماید و این تنها یک نمایش و عوام‌فریبی می‌باشد. تولیدکنندگان فرآورده‌های غذایی تنها پس از آزمون محصولات و اطمینان از سلامت آن اجازه فروش و توزیع محصولات خود را دارند .

محمودرضا طاهری ضمن توصیه نسبت به خرید کالاهای دارای نشان استاندارد، ادامه داد: تولیدکنندگان مواد پروتئینی باید جهت تولید، مجوزهای لازم را از سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو اخذ و مصرف‌کنندگان نیز از مصرف اینگونه محصولات خودداری نمایند، زیرا هیچ نظارتی بر آن صورت نمی‌گیرد .

این مقام مسؤول در پایان به فروشندگانی که به قصد تقلب، اقدام به عوام فریبی می‌نمایند، هشدار داد: در برخورد قانونی با نافیان سلامت و ایمنی جامعه، اغماض نخواهد شد .

 
 
نظر شما
ادامه