کد خبر: ۴۴۲۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر


سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه از درمان، تیمار و رهاسازی یک قلاده روباه ۷ ماهه نر مصدوم در فیروزکوه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی فیروزکوه، «دکتر جواد شایان خواه» در اینخصوص اظهار داشت: یک قلاده روباه معمولی که به دلیل تصادف ناشی از برخورد با خودروهای عبوری جاده‌ای دچار صدمات از ناحیه کمر و پا شده و توان راه رفتن نداشت، توسط اهالی دوستدار محیط زیست شهرستان فیروزکوه پس از زنده‌گیری و انتقال به اداره دامپزشکی این شهرستان تحویل این اداره داده شد.

ویدر ادامه تصریح کرد: از آن‌جا‌ که این روباه در آن زمان از وضعیت سلامت مناسبی برخوردار نبود‌، پس از انجام معاینات بالینی دامپزشکی با توجه به دهیدراته شدن شدید حیوان و ضعف جسمانی، با انجام سرم تراپی، تجویز و تهیه دارو و تزریقات لازم، مراقبت‌های دامپزشکی ممتد و تغذیه مناسب و تیمار ۶ روزه، سلامت خود را بازیافت.

این روباه پس از بدست آوردن بهبودی کامل توسط دوستداران محیط زیست در آغوش و دامان طبیعت رهاسازی و بازگردانده شد.

دکتر شایان خواه درادامه افزود: با توجه به اینکه روباه‌ها به دلیل فعالیت شبانه و ترددهای طولانی برای یافتن غذا به اطراف روستاه‌ها و شهرها رجوع می‌کنند،لذا احتمال برخورد و تصادف با خودروهای عبوری جاده‌ای زیاد است که سبب تلفات و همینطور زخمی شدن این حیوانات می‌گردد.

 

 
 


 
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
کار زیباوثوابی بود جناب دکتر شایان خواه در این روزهای محرم احسانتون قبول حق
دکتر سیم کش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
من اعتقادی به کلیشسه ها و چهارچوب های موجود در ساز و کار روتین های این مملکت و مردمش ندارم ولی وقتی کسی با حداقل امکانات تمام تلاشش رو برای نجات موجود زنده ای از آفریده های خداوند میکنه منهم با خوندن خبرش تا روزها دعای خیرم رو بدرقه راه این افراد بی ادعایی می کنم که دین علمی رو که آموختن رو به کشور ادا می کنن
سالم و زنده باشید دکتر شایان خواه و آقای پرچ
همکار دولتی اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
دو موضوع بسیار مهم است
اولا اقدام شایسته دامپزشک معالج روباه است که بنده از ایشان تشکر می کنم.
ثانیا : یک نکته بسیار بسیار مهم این است که بی شک روباه مهمترین عاملی است که در حین هاری طی مسیر می کند و به مناطق اطراف شهرها یا دامداری ها می رود. روباه هار معمولا ضعیف بوده و توان انعکاس سریع و حتی تشخیص صحیح را ندارد و اصطلاحا نمی ترسد یعنی احتمال اینکه در مواجهه با خودرو تصادف کند ده برابر حالت معمول است. یا موقع فرار با سرعتی کم فرار می کند و افراد تحریک می شوند برای گرفتنشان آنها را دنبال کنند. پس همیشه و در همه حالات از روباه حتی روباهی که مرده به شدت بسیار زیاد پرهیز کنید و بترسید نجات جان روباه ارزشمند است اما حاشیه بسیار مهم آن تهدید جان انسانهای مرتبط با عملیات است.
نظر شما
ادامه