کد خبر: ۴۴۲۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
به منظور بررسی مسائل و مشکلات درمانگاه‌های دامپزشکی:
جلسه نمایندگان انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان‌های اصفهان، فارس، مازندران، گیلان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و استان مرکزی با ریاست سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید ...
 

حکیم مهر: جلسه نمایندگان انجمن صنفی درمانگاه های دامپزشکی استان های اصفهان، فارس، مازندران، گیلان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و استان مرکزی با ریاست سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر، در ابتدای این جلسه «دکتر رئوفت» رییس انجمن صنفی درمانگاه های دامپزشکی استان فارس کلیات جلسه را به شرح فوق ارایه نمود: ۱- در رابطه با مراکز مایه کوبی مستقل و نوع صدور پروانه از طرف سازمان نظام دامپزشکی؛ ۲- تعرفه های خدمات درمانی.

سپس «دکتر میرزایی» رییس نظام دامپزشکی استان مرکزی درباره دستورالعمل تبصره ۲ ماده ۲ و همچنین تبصره (ج) ماده ۲ قانون افزایش بهره وری سخنانی را ارایه کرد.

در ادامه «دکتر واله» عضو هیات مدیره انجمن صنفی درمانگاه های دامپزشکی استان گیلان به شیوه نامه و دستورالعمل تاسیس مراکز درمانی و مراکز مایه کوبی که در سال ۱۳۹۵ توسط سازمان دامپزشکی ابلاغ گردیده بود، به تفسیر درباره مراکز مایه کوبی وابسته پرداخت.

در ادامه «دکتر احمدی شاد« دبیر انجمن صنفی درمانگاه های دامپزشکی استان گیلان درباره افراد تلقیح کار و اشاره آن به صدور مجوز پروانه برای تلقیح مصنوعی در تبصره (ج) ماده ۲ قانون افزایش بهره وری توسط سازمان نظام دامپزشکی کشور و عدم حمایت دستگاه های حاکمیتی دامپزشکی از بکارگیری این ماده قانونی برای دامپزشکان به تفصیل سخنانی را ارایه کرد.

پس از آن «دکتر محمدزاده» رییس نظام دامپزشکی استان کرمانشاه به صورت کامل به قوانین و نحوه اجرای صحیح آن و نواقص قانونی و دستورالعمل ها و همچنین نوع نگاه به صدور پروانه مراکز مایه کوبی مستقل سخنانی را مطرح کرد.

درادامه «دکتر محمودپور» رییس انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان آذربایجان غربی درباره نواقص احتمالی صدور پروانه مراکز مایه کوبی مستقل و تصحیح کردن آن با توجه به سیاست گذاری های سازمان دامپزشکی کشور در دستورالعمل های اجرایی ماده ۲ اشاراتی نمود.

در ادامه «دکتر محبوب» و «دکتر منشئی» از اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی درمانگاه های دامپزشکی استان اصفهان، اشاره کلی به احتمال صدور مراکز مستقل مایه کوبی و عواقب و نواقص احتمالی در مسیر ایجاد شدن آنها پرداختند.

در آخر و جمع بندی نهایی، «دکتر بهروز کبیری» دبیر انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان اصفهان، ضمن انتقاد از قوانین و دستورالعمل های صادر شده برای بخش درمان و عدم فنی و علمی بودن آن و متمرکز شدن سیاست های پنهان توسط دو سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی برای اشتغالزایی و گنجاندن آن در قوانین این حرفه و کوچک کردن درمان و تضعیف شدن روز به روز آن، در سیاست های این دو ارگان صحبتی را ارایه کرد.

پس از آن «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن استماع نظرات نمایندگان درمانگران کشور، قول همکاری جهت بازنگری آیین نامه و دستورالعمل و شیوه نامه های مربوط به درمان با نظرخواهی انجمن صنفی درمانگران کشور دادند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
با سلام و آرزوی توفیقات الهی و احسنت به جناب دکتر با این همه تعامل و جلسات هم اندیشی ....
دامپزشک سیستان و بلوچستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
باسلام . ایشون تا دلتون بخواد از این جلسات مزارن و وعده و وعید میدن مطمعن باشین هیچ اتفاقی نمی افتد
نظر شما
ادامه