کد خبر: ۴۴۲۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نماینده تام‌الاختیار مدیرکل محیط زیست خراسان‌رضوی در امور حیات‌وحش:
«دکتر فربد هومن» افزود: منتظر هستیم متخصصان رادیولوژی فیلم MRI را بخوانند و گزارش را به ما بدهند ...
 

حکیم مهر: نماینده تام‌الاختیار مدیرکل محیط زیست خراسان‌رضوی در امور حیات وحش گفت: توانستیم پلنگ ارس را MRI رنگی کنیم و در کنار آن آنژیوگرافی نیز صورت گرفت و این دو کار برای نخستین بار در کشور انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر فربد هومن» اظهار داشت: پلنگ ارس باغ وحش مشهد با هماهنگی صورت گرفته برای نخستین بار در کشور با توجه به سابقه تشنجی که ارس داشت و داروهایی که برای درمان دریافت می‌کرد مورد MRI  رنگی قرار گرفت؛ در آزمایش این حیوان اولیه علائم عفونت نداشت و عاملی برای وضعیت فعلی این حیوان یافت نشد.

این دامپزشک حیات وحش افزود: MRI  تشخیصی یکی از راه‌ها برای بررسی وضعیت این حیوان و تومور و انگل مغزی بود و با هماهنگی صورت گرفته و با هماهنگی مدیرکل محیط زیست استان و همیاری معاون دادستان مشهد توانستیم که این پلنگ را MRI رنگی کنیم و در کنار آن آنژیوگرافی نیز صورت گرفت و این دو کار برای نخستین بار در کشور صورت گرفته و فتح بابی برای درمان تخصصی حیوانات شد.

دکتر هومن ادامه داد: در این روش درمان حیوان باید بیهوش شود و ریسک بیهوشی صورت گرفت و خداراشکر دو ساعت کامل این حیوان بیهوش بود و سپس به حالت هوشیار بازگردانده شد و منتظر هستیم متخصصان رادیولوژی فیلم MRI را بخوانند و گزارش را به ما بدهند.

نماینده تام‌الاختیار مدیرکل محیط‌زیست خراسان‌رضوی در امور حیات وحش گفت: برای نخستین بار در این زمینه یک تیم تخصصی فعال شد و در موارد مشابه نیز این تیم قابلیت پیگیری مسائل و مشکلات درمان را دارد.

به گزارش تسنیم، «ارس» پلنگ نری است که از مناطق حفاظت شده استان خراسان‌رضوی توسط متخلفان ضبط شد و بعد از پیگیری یگان ویژه حیوان از متخلف گرفته و به باغ وحش منتقل شد. این حیوان 6 ساله است و از پنج سال پیش مشکل تشنج داشته و دچار تشنج شدیدی شده بود. پیگیری زیادی برای درمان آن صورت نگرفته بود اما در دو ماه اخیر با حمایت محیط‌زیست استان خراسان رضوی و تشکیل تیم تخصصی پیگیری شدیدتر و روند درمان حیوان آغاز شد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Australia
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
الان باز دکتر ....... و تیم مجرب شون اعلام آمادگی برای جراحی میکنن برای مطرح شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
MRI rangi nadarim aziz...
نظر شما
ادامه