کد خبر: ۴۴۲۱۱
 

بعد از ماجراهایی که برای حیوانات خانگی در هواپیما رخ داده است، قوانین متعددی برای ورود آن ها به هواپیما و ایرلاین های مختلف وضع شده که آن ها را نام می بریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از الی گشت، قبل از به همراه داشتن یک حیوان خانگی در هواپیما قوانین هواپیمایی به گونه ای بود که می بایست حیوان خانگی تان را در صندوق بار و تنها می گذاشتید. در یکی از مواردی که حیوان خانگی وارد کابین مسافران شده بود، باعث مرگ او شد. در این ماجرا، مهماندار به آن مسافر تذکر داده و از او خواست که حیوان خانگی خود را درون قفس و در قسمت بار بالای سرش (مکان قرارگیری چمدان ها) قرار دهد. پس از این ماجرا نگاه مردم به این موضوع جدی تر شد و قوانینی برای آن اتخاذ کردند.

با ما همراه باشید تا سوار شدن حیوانات اهلی در هواپیما را بررسی کنیم و ببینیم که انجام چه کارهایی برای حیوانات خانگی در هواپیما ایمن تر است.

بعضی از مواقع را می توان هفته سختی برای حیوانات خانگی در نظر گرفت. ۱۵ مارچ ۲۰۱۸ یکی از آن هفته ها برای حیوانات خانگی در هواپیما بود. در آن هفته، ابتدا یک سگ خانگی در یکی از پروازهای خطوط هوایی آمریکا به سمت نیویورک مرد. جریان از این قرار بود که یکی از خدمه پرواز به سگ ها آلرژی داشت و از صاحب آن خواست که سگش را در صندوق بار بالای سرش بگذارد. پس از این ماجرا، یک خانواده که در فرودگاه کانزاس سیتی به مقصد اورگان سوار هواپیما شده بودند، سگ خود را به قسمت باربری سپردند، اما غافل از اینکه پس از پیاده شدن از هواپیما معلوم شد که سگ آن ها در پرواز دیگری و به سمت ژاپن قرار گرفته شده بود. بنابراین قبل از اینکه با حیوانات خانگی خود در هواپیما سوار شوید، بهتر است حق و حقوق خود و حیوان خانگی تان را بدانید تا با خیال راحت وارد هواپیما شوید.

سفر با حیوانات خانگی

اگر چه در اکثر ایرلاین ها به همراه داشتن حیوانات خانگی در کابین مسافران موضوعی عادی و معمول است، اما این موضوع در پروازهای اروپایی اتفاق نخواهد افتاد. سازمان هواپیمایی مدنی (CAA ) می گوید: طیق مقررات اروپایی، شرکت های هواپیمایی اتحادیه اروپا مجازند تا حیوانات خانگی تا وزن ۸ کیلوگرم را به کابین هواپیما راه دهند، با این حال اختیار و تصمیم راجع به این موضوع بر عهده شرکت های هواپیمایی بوده و هر یک از شرکت های هواپیمایی می توانند قوانین خود را داشته باشند. تا آنجایی که می دانیم هیچ یک از شرکت های هواپیمایی انگلستان حق ورود حیوانات اهلی در هواپیما را (به جز سگ های کمکی) نمی دهد. در عوض، برخی از شرکت های هواپیمایی بریتانیا حمل و نقل حیوانات خانگی را در اختیار دارند. ورود سگ ها، گربه ها و یا موش خرماها به داخل انگلستان نیاز به پاسپورت حیوان خانگی دارند و هر کدام از آن ها باید در برابر ویروس هاری واکسینه شده و شناسنامه داشته باشند.

شرکت هواپیمایی ریانیر Ryanair و ایزی جت EasyJet حیوانات خانگی را سوار نمی کنند و تنها به حیوانات خانگی کمک کننده اجازه سوار شدن می دهند. شرکت حمل و نقل آی ای جی کارگو IAG Cargo ، قوانین حمل و نقل حیوانات خانگی در هواپیما را مشخص و ارائه داده است. این قوانین به معنی کمترین سر و صدا و اختلال در بین حیوانات خانگی در هواپیما بوده و حتی صاحبان آن ها می توانند این قفس ها را به صورت آنلاین پیگیری کنند. با این حال به شما توصیه می کنیم که قبل از پرواز با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید و قوانین مربوط به حیوانات خانگی در هواپیما مربوط به همان ایرلاین را، پرس و جو شوید.

نحوه حمل حیوانات خانگی در هواپیما

برای آن دسته از ایرلاین هایی که اجازه ورود حیوانات خانگی به هواپیما را می دهند، نیز قوانین خاصی وجود دارد. برای این منظور باید وزن حیوانات خانگی زیر ۸ کیلوگرم بوده، درون یک قفس حمل حیوان خانگی باشند و در نهایت در زیر صندلی صاحب خود قرار داده شود. در ماجرایی که در ابتدای متن ذکر شد، قرار دادن حیوان در قفسه بالای سر مسافر استاندارد نبوده و حتی خطرناک است. پس از آن ماجرا، شرکت هواپیمایی مربوطه در خطوط هوایی آمریکا اظهار تاسف کرد و اعلام نمود که چنین حادثه ای نباید دیگر رخ دهد. بنابراین قرار دادن حیوانات خانگی در هواپیما در قسمت قفسه بالای سر مسافر کاملاً ممنوع شد.

شما برای اطمینان از سلامت حیوانات خانگیتان در هواپیما می توانید آن ها را از این بابت بیمه کنید. همچنین به همراه داشتن حیوانات خانگی در هواپیما بدون وسیله حمل آسان برای آن ها می تواند خطرناک باشد. تا جایی که امکان دارد در انتخاب سبد حمل آن ها دقت کنید و سعی کنید سبدی را انتخاب کنید که حمل راحتی داشته باشد و باعث اذیت شدن حیوان خانگی شما نباشد. جعبه، قفس یا سبد حمل حیوان خانگی شما باید تهویه مناسب، کفپوشی ضد آب، درهای مشبکی که به راحتی قفل شده اند، چرخ های راحت برای حمل و بدون دسته باشد تا بر روی زمین کشیده شود.(البته جعبه های حمل حیوانات خانگی در هواپیما که بسیار کوچک هستند، بهتر است که دسته های حمل داشته باشند.

به شما توصیه می کنیم که در انتخاب اندازه جعبه حمل حیوان خانگی خود سخاوتمند باشید. قوانین ایرلاین ها به گونه ای است که به هیچ عنوان به حیوانات خانگی اجازه خروج از جعبه را نمی دهند. بنابراین جعبه ای را انتخاب کنید که حیوان خانگی تان بتواند در آن ایستاده یا به دور خود به راحتی بچرخد. در مورد راحتی حیوانات خانگی در هواپیما خساست به خرج ندهید. به آن ها اتاقی بدهید که بتوانند بدن خود را در آن بکشند و استراحت کنند.

از جعبه ها و قفسه های حمل حیوانات خانگی استفاده کنید که جنسی از فلز سخت داشته باشند. شرکت های هواپیمایی روز به روز پیشرفته تر شده و برای امنیت بیشتر کسانی که حیوانات خانگی را حمل می کنند و هم خود حیوانات خانگی، استفاده از جعبه های فلزی را به جای جعبه های پلاستیکی پیشنهاد می دهد. توصیه می کنیم که چه خطوط هواپیمایی که با آن پرواز می کنید این قانون را برای حیوانات خانگی در هواپیما گذاشته باشد و چه نه، برای حیوان خانگی خود چنین جعبه ای را خریداری کنید. از دیگر توصیه های مهم ما به شما این است که ظرف آب بزرگی را به کف جعبه بچسبانید، مخصوصا اگر در پروازهای طولانی مدت شرکت می کنید. اگر شما یک حیوان خانگی بزرگ مانند سگ هایی از نژادهای بزرگ دارید، حتما شب قبل از سفر به او آب بدهید و در جعبه اش نیز آب یا هر آنچه که لازم دارد، به اندازه کافی بگذارید.

آیا پرواز با حیوانات خانگی امن است؟

کم پیش آمده که وجود حیوانات خانگی در هواپیما و پرواز باعث ایجاد داستانی غم انگیز شده باشد. با این حال طبق آمار سال ۲۰۱۶ حدود ۲۶ حیوان خانگی در پروازها جان خود را از دست داده اند که این میزان حدود ۰/۵ از ۱۰۰۰۰ حیوان جابه جا شده با هواپیماست. بنابراین اگر قصد سوار شدن به همراه حیوانات خانگی در هواپیما را دارید، حتما از قبل تمام تمهیدات لازم را انجام دهید.

منبع: independent.co.uk

 
نظر شما
ادامه