کد خبر: ۴۴۲۰۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی خبر داد:
داوطلبان می‎توانند تا ۱۰ مهرماه با مراجعه به دفاتر نظام دامپزشکی سراسر کشور نسبت به ثبت‌نام و ارائه مستندات و مدارک لازم اقدام نمایند ...



حکیم مهر: در آغاز هفته، همزمان با آغاز فرآیند ثبت نام از داوطلبان، شمارش معکوس برای برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای استانی نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 23 آذرماه امسال کلید خورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی، با استناد به ماده 6 قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی مصوب ماه 1376 مجلس شورای اسلامی، آيين‌نامه تشكيلات و حدود وظایف و اختیارات شوراهاي استاني نظام دامپزشکی به شماره 1780/020 مورخ 97/02/08 ابلاغی توسط وزیر جهاد کشاورزی، دستورالعمل اجرایی انتخابات شوراهاي استاني نظام دامپزشكي، دستورالعمل حسن شهرت شغلی مصوبه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، انتخابات چهارمین دوره انتخابات شورای استانی نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 23 آذرماه امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش هر یک از اعضای فعال سازمان نظام دامپزشکی که داوطلب حضور در شورای استانی نظام دامپزشکی استان محل اشتغال هستند، میتوانند از تاریخ 24 شهریور لغایت 10 مهرماه با مراجعه به دفاتر نظام دامپزشکی سراسر کشور نسبت به ثبت نام و ارائه مستندات و مدارک لازم اقدام نمایند.

تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به قانون اساسی، نداشتن سابقه فساد اخلاقی و مالی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، حسن شهرت اجتماعی و شغلی، نداشتن سابقه تخلف صنفی منجر به محکومیت قطعی در هیأت‌های انتظامی نظام دامپزشکی در 5 سال منتهی به زمان برگزاری انتخابات برای شاغلین بخش خصوصی و نداشتن محکومیت‌های متناظر موضوع ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات اداری برای شاغلین بخش دولتی، نداشتن محکومیت مؤثر کیفری و عدم وابستگی به گروه‌های غیرقانونی و داشتن حسن شهرت در تعهد به احکام دین مبین اسلام و یا ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جمله شرایط داوطلبان شرکت در چهارمین دوره دوره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی است.

شایان ذکر است در فرآیند چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی بر خلاف دستورالعمل دو سال قبل تنها یک صندوق انتخاباتی در محل رأی‌گیری دایر خواهد بود و تمامی اعضای سازمان نظام دامپزشکی فارغ از مدرک تحصیلی می‌توانند به کاندیداهای مورد نظر خود از دکترای عمومی و تخصصی دامپزشکی گرفته تا همکاران سایر رده‌های دامپزشکی رأی دهند.

گفتنی است در آئین‌نامه جدید تعداد اعضای شورای نظام دامپزشکی هر استان 9 نفر به عنوان عضو اصلی تعیین شده است که البته مدیرکل دامپزشکی استان به عنوان عضو انتصابی پیشتر انتخاب شده و مابقی از طریق انتخابات برگزیده می‌شوند که از این میان حداکثر 2 نفر از اعضای سایر رده‌های دامپزشکی به شرطی که حائز اکثریت آرا باشند می‌توانند حضور داشته باشند، همچنین 4 نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب می‌شوند که دو نفر از آنان نیز می‌تواند از اعضای سایر رده‌های دامپزشکی باشند، این در حالی است که در دوره قبل تعداد اعضای شورای نظام دامپزشکی استان‌ها بستگی به تعداد اعضای فعال در هر یک از استان‌ها داشت و بر همین اساس تعداد اعضای شورا در استان‌ها بین 7 تا 11 نفر متغیر بود.

تقویم مراحل اجرایی انتخابات شوراهای استانی نظام دامپزشکی به شرح زیر است:
 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
در شرایطی که بیکاری وناامیدی دامن جامعه دامپزشکی را فرا گرفته است بی شک استقبال زیادی از انتخابات صورت نخواهد گرفت.ظاهرا برای شرکت در انتخابات شرط به روز بودن کارت عضویت را قایل شده اند .بدین تریب جمع زیادی از اعضا بسبب بدهکاری سنگین از حق تعیین سرنوشت خود محروم میشوند که البته این امر مغایر قانون نیز هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
من در انتخابات شرکت نمیکنم چون نتیجه آن از قبل مشخص است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
نظام دامپزشکی مثل بعضی ارگانها و اتحادیه های صنفی ........، فقط به دنبال حق عضویت هست آخه وقتی دست ....... به اعضا دراز می کنی لااقل غیر از حرف ....... زدن،اقدام مثبتی هم برای اعضا انجام بده که بتونن لااقل حق عضویت رو پرداخت کنن.به دولتی ها هم که نباید رای داد قاتل بخش خصوصی هستن.اصلا نظام باید بخش دولتی رو از کاندید شدن حذف کنه.رییس نظام باید از غیر دولتی ها باشد و خود وضعیت و مشکلات بخش خصوصی رو به خوبی لمس کرده باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
ازآقای دکتر رفیعی پور خواهش میکنیم که از نامزدی همکاران بخش دولتی در انتخابات نظام جلوگیری نماید. اگر این همکاران عزیز وقت دارند بهتر است به امور بهداشتی دامپزشکی برسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
آیا افرادی که دوره قبل رد صلاحیت شدند میتوانند کاندیدا شوند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
برخی انجمن های صنفی به همراه بعضی از هکاران بخش دولتی در صدد بر هم زدن موازنه قدرت در ساختار فعلی نظام دامپزشکی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
................... خداوند متعال بهترین ها را برای جامعه دامپزشکی رقم خواهد زد
کارمند دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
باسلام
متاسفانه سازمان نظام دامپزشکی نه تنها از ابتدای تاسیس کاری برای بخش دولتی نکرده بلکه فقط به فکر حق عضویت بوده و بس .
در سال های گذشته حق عضویت سالی 5 الی 10هزار تومان بود که بعد معلوم نیست بر چه اساس و بر مبنای چه قانونی حق عضویت سال های گذشته را به نرخ روز ( بر مبنای دلار ) و سالیانه 120هزار تومان تعیین و همکاران دولتی را تا یک میلیون و سیصد هزار تومان بدهکار اعلام کردند .
نظام برای همکاران دولتی یک ریال سود نداشته و ندارد پس چرا باید حق عضویت سال های قبل را هم به نرخ روز و بر مبنای دلار بگیرند .
از همکاران دولتی درخواست می شود همه با هم علاوه بر شرکت نکردن در انتخابات از عضویت نظام هم خارج شوند .
ومن ا... توفیق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
بنظر می آید منظور از ایجاد نظام دامپزشکی ، انتقال هزینه های امور دامپزشکی و حتی دامپروری بر روی دوش دامپزشکان و رده های دامپزشکی و خود دامداران بوده ، بدون آنکه اختیاری در اداره امور داشته باشند. (پول و هزینه از جیب دامپزشکان و بقیه ، اما مدیریت و تصمیم های اساسی از دولت و پاسخ گویی و مسئولیت از دامپزشکان و بخش خصوصی بدون داشتن کوچکترین اختیاری !!)
بدین ترتیب امکان انحلال تدریجی سازمان دامپزشکی که از نظر مدیریت کشور چندان وجودش ضروری نبوده و هزینه ای اضافی محسوب میشود ، فراهم گردد.( شواهد متنوعی این نظریه را تقویت میکند حتی امروز)
البته تضعیف جایگاه جامعه دامپزشکان نیز از اهداف دیگر این برنامه ریزی بوده . اما ظاهرا" این اهداف تا به امروز به نتیچه مطلوب و کامل خود نرسیده بجز در مورد جامعه دامپزشکان !!
از نکات دیگر وجود نظام دامپزشکی و تقسیم اختیارات مابین نظام و سازمان ، عدم مشخص بودن مسئولیت و عدم شفافیت و عدم پاسخگویی سالم است . براحتی همه شاهد سر در گمی دامپزشک و دامدار و مردمی که از محصولات دامی استفاده می کنند یعنی همه کشور هستیم !!
حال کسانی که می خواهند بر ادامه این روند تخریبی بر علیه صنف و منافع ملی یاری برسانند ، بروند و ثبت نام کنند !!!!!!
نظر شما
ادامه