کد خبر: ۴۴۱۸۶
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
عضو کمیته تخصصی بهداشت و سلامت مواد غذایی سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر آراسب دباغ‌مقدم» افزود: وجود دامپزشکی در گروه سلامت قطعا خیلی بهتر می‌تواند به سلامت کشور کمک کند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیته تخصصی بهداشت و سلامت مواد غذایی سازمان نظام دامپزشکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، گفت: «مساله انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت، با توجه به نقشی که سازمان بهداشت جهانی در دنیای امروز برای دامپزشکان تعریف می‌کند و تغییری که در نقش دامپزشکان اتفاق افتاده است، قطعاً به نفع کل صنف خواهد بود.»

 «دکتر آراسب دباغ‌مقدم» با بیان اینکه در دنیای امروز برای دامپزشکان چندین نقش عملی تعریف می‌شود که یکی از آنها بحث بهداشت و کنترل مواد غذایی است، ادامه داد: «قریب به ۸۰ درصد زئونوزها، از غذا منتقل می‌شوند. دامپزشکان در بخش اپیدمیولوژی و کنترل بیماری‌های واگیر بسیار قوی هستند و با توجه به دروسی که در دوره‌های عمومی و تخصصی می‌خوانند، می‌توان گفت در گروه پزشکی کمتر رشته‌ای را داریم که این حجم از اطلاعات را در ارتباط با این گروه از بیماری‌ها داشته باشند.»

وی با اشاره به اینکه امروزه یک واژه تحت عنوان بیماری ایکس تعریف شده است، تصریح کرد: «با توجه به تغییراتی که در ویروس‌ها، باکتری‌ها، محیط اطراف ما و مقاومت‌های آنتی بیوتیکی اتفاق می‌افتد، هر سال یک الی دو بیماری نوپدید داریم که قطعا اتفاق می‌افتند و از آنجا که نام آن را نمی‌دانند، از هم‌اکنون نام آن را بیماری ایکس می‌گذارند. همچنین هر سال می‌بینیم که بحث ابولا، سارس و مرس به‌عنوان یک بیماری بازپدید بوده است. لذا هر چند سال یک بار یک بیماری جدید پیدا می‌شود یا اینکه همان بیماری‌های قدیمی‌ مثل آنفلوانزا به‌عنوان بیماری بازپدید می‌آید. به همین دلیل نقش دامپزشکان در سیستم بهداشتی کشور می‌تواند خیلی پررنگ‌تر از این باشد.»

دباغ‌مقدم ادامه داد: «در حال حاضر دامپزشکی در دل یک وزارتخانه تولیدی است که دغدغه آن تولید است و شاید خیلی به بحث سلامت اهمیت ندهد، لذا وجود دامپزشکی در گروه سلامت قطعا خیلی بهتر می‌تواند به سلامت کشور کمک کند.»

وی درخصوص برخی انتقادات مبنی‌بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی توانایی نظارت بر مواد غذایی را ندارد، خاطرنشان کرد: «وزارت جهاد کشاورزی برای نظارت بر مواد غذایی، ۲ بازوی سازمان دامپزشکی و موسسه دفع آفات کشاورزی را در اختیار دارد. اما اینکه تا چه اندازه از این ۲ بازو درست استفاده می‌کند، یک بحث دیگر است. این بازوها وجود دارند، اما به نظر می‌رسد بحث سلامت و نظارت دغدغه سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کلان نباشد. کمااینکه دغدغه آنها سرو سامان دادن به تولید و مرحله بعد از آن سلامت باشد. هر چند دنیای امروز می‌گوید که تولیدکننده موظف است که همزمان سلامت را هم برقرار کند.»

 
 
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دکتر بدیعی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
کی این داستان را تمام میکنید ؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
بابا دیگه خسته نشدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
1
قطعا زمانی که به نتیجه برسد!
دکتر سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
1
............. امیدوارم روزی در این کشور افراد باسوادی که وطن پرست هستند سکان مدیریت کشور را بر عهده بگیرند. نه کسانی که در مدت کوتاهی میچاپند که سریعتر تابعیت جای دیگری بگیرند
دکتر رحیمی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
1
دامپزشکی باید با وزارت بهداشت ادغام بشه
دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
با ادغام دامپزشکی خیلی از مشکلات دامپزشکان حل میشه
کارمند دامپزشکی
|
Egypt
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
1
0
چهارتا بیماری مشترک دارید هی خودتات می خواهید بچسبانید بهداشت سازمان مشکل مدیریتی دارد طرز تفکر و اداری غلط دارد باید اصلاح شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
برای برخی که در حال پارو کردن پول از شرابط اسف بار موجود بر خلاف بخش اعظم دامپزشکان هستند مسلما صحبت از بهداشت و سلامت مردم حالت یک داستان تکراری و خسته کننده را پیدا کرده است!
دکتر وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
1
جناب کارمند دامپزشکی ، دقیقا بخش اصلی مشکل سازمان امثال شما هستی که بیماری مشترک رو چهارتا میدونی و بقیه شم مدیریت ، بنظرم اگه زیر نظر وزارت بهداشت نرفتیم حداقل غیر دکتران دامپزشک از اداره دامپزشکی حذف بشن ، عزیزان کجای دنیا تو سازمان حساسی مثل دامپزشکی کارشناس عمران تو اداره اش مشغول به کاره ?? اونم پشت میز بعنوان کارشناس دامپزشک ????
برید اداره کل دامپزشکی س..... تا باورتون بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
بله همین طور است.

عمق فاجعه را این کارمند با سواد؟!! و با معلومات عالیه؟!!
به طور ناخواسته برملا ساختند!

اوج انحطاط در این است که افرادی این چنینی! که معلوم نیست با کدام ساز و کار غیر علمی و غیرعادلانه در حاکمیت تفکر تجارت محور کشاورزی به استخدام در می آیند و متاسفانه با افتخار تمام یکی از اساسی ترین محورهای فعالیت سازمان دامپزشکی را یعنی مبارزه با بیماری های زئونوز را که نه چهار تا بلکه حدود 800 بیماری هستند، به سخره می گیرند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
يكي اعتقاد داره ما بايد زير نظر امور دام جهاد باشيم وگروهي مي فرمايند، بايد زير نظر وزارت بهداشت باشيم، اما اونجوريكه باد مياد و شاخه ميجنبه ، به اولي نزديكتريم دومي پيش كشمون.
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
پس چرا حرکتی نمی کنید. چرا به تبعیض و اجحاف و در انزوا ماندن در جهاد کشاورزی پایان نمی دهید؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
مملکت اونقدر فشل و بلبشوست که کسی به فکر این چیزا نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
مطمئن باشید که دیر یا زود بلاخره روزی خواهد رسید که اشخاصی مصدر کار خواهند شد که دغدغه اصلی شان منافع و مصالح ملی و دامداران و بهداشت و سلامت آحاد مردم و نه پست و مقام های دنیایی و زودگذر خواهد بود و دامپزشکی را از چنبره وزارت تولیدی جهاد کشاورزی نجات خواهتد داد!

فقط روسیاهی و شرمساری برای آن کسانی می ماند که با مانع تراشی در مقابل این روند حتمی چند صباحی بیشتر از سفره حرام منتفع هستند!
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
معمولا" افراد تازه کار و کم تجربه یا بی علاقه به اصل دامپزشکی و بخصوص آنهایی که در ارتباط با درمان دام و حیوانات نیستند و دستشان به حیوانی حتی در زمان دانشجویی نخورده ،مقوله زئونوزها را در بوق و کرنا میکنند!!
این افراد متوجه نیستند که با بزرگنمایی بیش از اندازه بیماریهای مشترک که حتی اگر هشتصد تا هم باشند که نیستند و اگر هم باشند شاید تنها کمتر از یک درصد از این بیماریها از لحاظ بهداشت عمومی ، اهمیت جدی دارند ، بیش از آنکه باعث توجه مردم به اهمیت دامپزشکی شوند ، موجب انزجار و وحشت مردم از حیوانات شده و متعاقب آن هر کسی که با حیوانات در ارتباط باشند، از جمله دامپزشکان نیز در سایه این انزجار از حیوانات قرار خواهند گرفت و احترام و اهمیت اجتماعی خود را از دست می دهند.
اما تاکید بر اهمیت دام و حیوانات در زندگی بشر از گذشته تا حال و آینده ، به عنوان یک منبع غیر قابل جایگزین برای تامین نیازهای گوناگون بشر به غذا ، پوشاک ، دارو ، و واکسن و نیازهای عاطفی و تامین امنیت و تعادل اکوسیستم و بسیاری اقلام مهم دیگر و تاکید بر اهمیت دامپزشکان در حفظ و حراست از این سرمایه و ثروت تجدید پذیر و تکثیر پذیر که نبودش به هیچ عنوان قابل جبران نیست و بخش قابل توجهی از درآمد خانواده ها و کشورها و جوامع بشری برای تهیه انواع محصولات دامی مصرف میشود ، بمراتب موثر تر از ترساندن بی مورد مردم از بیماریهای مشترک ، برای درک اهمیت دامپزشکی و دامپزشکان خواهد بود .
دامپزشکانی که با شراکت مفید و موثر خود در امر تولید و حراست از سرمایه ملی و دامی کشور موجبات افزایش ثروت عمومی و ثروت شخصی خود میشوند و به این واسطه برای گروه بزرگی از مردم ، هم ثبات شغلی و هم کارآفرینی ایجاد میکنند ، مورد عنایت و توجه و احترام جامعه قرار میگیرند و اینان نیازی به پاره کردن گلوی خود برای اثبات اهمیتشان ندارند !!
باز هم تاکید میکنم ، کثیف و بیماریزا نشان دادن حیوانات توسط دامپزشکان ، به بهانه بیماریهای مشترک ، در ذهن اکثریت عوام کشور در اکثر نهادهای مدیریتی و مسئول کشور ، فقط باعث تحقیر دامپزشکی و دامپزشکان شده است و بس !! در اثبات این نظر ، همین اوضاع توجه به دامپزشکی و بودجه های ناچیز اختصاص یافته به آن و تاسیس دانشکده های بی پشتوانه و غیر استاندارد و خروجی های فله ای این دانشکده ها کافی است !! که اگر کسی متوجه اهمیت و حساسیت علوم دامپزشکی در حفظ سرمایه دامی کشور می بود ، این همه دانشکده غیر استاندارد و اساتید کم سواد و فارغ التحصیلان کم سواد تر و بدون مهارت بصورت فله ای تولید نمیکردند !!
دکتر ناصر علیدادی با 30 سال کار کلینیکی و بالینی در زمینه دامهای بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
ظاهرا ایشان یا به تازگی پا به فضای مجازی گذاشته اند یا تغافل می کنند!

آیا دکتر محمدعلی راد استاد بازنشسته و پیشکسوت دامپزشکی تازه کار هستند یا دکتر سید مهدی رضوی روحانی استاد تمام دیگر و دیگر استادان باسابقه طرفدار الحاق؟!!

چرا برخی سعی می کنند با صغری کبری کردن های از اساس اشتباه، صورت مسئله را پاک کنند؟

سازمان دولتی دامپزشکی به جز صیانت از زنحیره سلامت مواد غذایی از مزرعه تا سفره و مبارزه با زئونوزها مگر کار دیگری هم دارد؟

تولیدات دامی سالم هدفی حز تامین نیازهای انسانی را دارند؟

اگر شما اطلاع ندارید اتحادیه اروپا با داشتن بالاترین سطح استانداردهای جهانی که مسئولان دامپزشکی ایران هم دائما به آنها استناد می کنند پس از بحران جنون گاوی که کمر گاوداری انگلستان را و در حقیقت دیدگاه های صرفا "تولید محور" به دامپزشکی را شکست،
یک بازنگری بنیادین را در ساختارهای حاکمیتی و نظارتی بهداشتی خود انجام داد و در طی آن امور دامپزشکی را از کشاورزی به مدیریت بهداشت و سلامت غذایی منتقل ساخت.
و از آن پس با از راه رسیدن زئونوزهای نوپدید همچون آنفلوانزای قابل انتقال پرندگان، کمیته مشترک OIE و WHO بر تجمیع ساختاری دامپزشکی و دیگر نهادهای بهداشتی کشورها تاکید می کند!

آیا اینها هم بوق و کرنا کردن بیماریهای زئونوز است که برخی با فرافکنی به خیال خود سعی بر کم اهمیت جلوه دادن آنها را دارند؟

همین آنفلوانزای پرندگان اگر از دیدگاه صرفا تولیدمحور قرون وسطایی آقایان اهمیت داشت که دیگر این همه منجر به حذف اجباری میلیونها مرغ تخمگذار غیر بیمار نمی شد!

به دلیل همین ملاحظات است که حرکت جهانی به سمت مقوله "بهداشت واحد One Health" است و روز به روز برای اپیدمیولوژیست های برحسته جهانی این اصل انکارناپذیر روشن تر می شود که دیگر مرزهای بهداشت انسان و انواع دامها با یک خط کش ماقبل تاریخ قابل جداسازی نیستتد.

و البته این به معنای هر چه بیشتر تخصصی تر شدن دامپزشکی و پزشکی در حوزه های خاص و مستقل و در عین حال مرتبط خود است و به هیچ عنوان به معنای ادغام نیست!و فقط و فقط یک هدف را دنبال می کند که همانا جامعیت حداکثری کلیه ارکان بهداشتی مملکت در یک نظام متمرکز تصمیم گیری به منظور حفظ هم زمان سرمایه های دامی و تضمین بهداشت و سلامت مردم است و کشورهایی همچون ایتالیا که دامپزشکی خود را از وزارت کشاورزی به وزارت بهداشت منتقل کرده اند، اتفاقا برعکس از نظر تولیدات دامی نه تنها ضرر نکرده اند بلکه برعکس
با توجه به امکانات جغرافیایی و آمایش سرزمینی خود بسیار موفق تر از ما هستند!
دکتر حسین زاده
|
United States of America
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
جناب دکتر علی دادی عزیز ،شما لطفا" متن کامنت بنده را یکبار دیگر و این بار نه سطحی بلکه با دقت مطالعه فرمایید .
دوما" آنهایی که نام بردید ، که بنده وارد جزیئات نمی شوم ،بنده بهتر از شما می شناسمشان و دقیقا" جزء گروه بندی که عرض کردم قرار میگیرند و اتفاقآ سوابق اینان ، نمونه هایی هستند که موجب اثبات نظریه بنده میشوند !!
و دیگر اینکه مسوءلان دامپزشکی ایران هم ، درست در همان طبقه بندی بنده قرار دارند و از عوامل اصلی تحقیر دامپزشکی و دامپزشکان ایران هستند و ارجاعات آنها به هر جای دنیا هم که باشد اساسا" ملاک هیچ چیزی نمیتواند باشد !! البته اکثر این دوستان و ملاک های آنها را ، به همان دلیل تجربه طولانی ، ولی برعکس شما بمراتب همه جانبه تر از شما ، که فقط در زمینه دام بزرگ است ،بهتر میشناسم .
در کشورهایی که دغدغه تولید ندارند زیرا به اندازه کافی تولید در آنجا وجود دارد و مسئله کمیت برطرف شده است ، البته که مقوله کیفیت و سلامت مواد غذایی و نیم پز خوردن گوشت اولویت می یابد و در کشوری که تولید کافی ندارد و خطر گرسنگی مردمش را تهدید میکند و بیکاری بیداد میکند بخصوص در میان تحصیلکردگانش، آیا دغدغه تولید ، قرون وسطایی و ماقبل تاریخ است !!؟؟
آیا ایران ایتالیا است !!؟؟ آیا همسایه های ایران اطریش و سوییس و فرانسه هستند !!؟؟ آِیا ایران هم در اتحادیه اروپا است و تحت مقررات و حمایتهای آن قرار دارد!!؟؟ آیا دامپروری ایتالیا بد بوده که حال با رفتن به وزارت بهداشت خوب شده باشد !!؟؟ آیا اساسا" سازمان دامپزشکی ایتالیا تصمیم گیرنده و اداره کننده امور دام وحتی دامپزشکی ایتالیا به مانند ایران است !!؟؟ یا اینکه در آنجا این اتحادیه ها و سازمانهای متشکل بخش خصوصی هستند که امور دام و دامپزشکی را از اساس اداره میکنند !!؟؟ و سازمان دامپزشکی آنجا آنقدر در امور دام کاری نداشته ، یعنی نیازی به آن نبوده که در آنجا تصمیم گرفته اند برای صرفه جویی در شرایط بحران اقتصادی که ایتالیا درگیر آن بوده ، بودجه و انرژی و تمرکز سازمان دولتی دامپزشکی ، و نه نهادهای موثر در امور دام و دامپزشکی را ، به سمت بهداشت عمومی هدایت کنند !!
کشورهایی که شما نام بردید کدام یک از معضلات دامپزشکی ایران را دارند !!؟؟ اگر هم داشته اند اکثر آنها را محتملا" در اوایل قرن بیستم حل کرده اند که تا امروز دغدغه های مدرن تری داشته باشند . ولی ما هنوز در حل ابتدایی ترین مسایل دامپزشکی خود نه فقط مانده ایم بلکه بدست خود نیز مشکلات جدید تری به آن اضافه کرده ایم.
اما متاسفانه آنچه شما در متن کامنت بنده به آن توجه نکرده اید آن است که بحث بنده فرهنگی - کاربردی و ایرانی بوده نه صرفا" علمی و جهانی !!
درست است که ما هم تحت تاثیر امور جهانی هستیم و گریزی از آنها نیست ، اما بدون حل کردن معضلات ابتدایی و تاریخی و فرهنگی - اجتماعی مان در باب امور دامپزشکی و دامپزشکان ، هرگز نمی توانیم از پس امور جدید تر دامپزشکی بر آییم که هیچ ، بلکه بر پیچیده تر کردن وضعیت خراب فعلی مان نیز می افزاییم .
سخن من آن است که اول ببنید کجای کار هستیم و مشکلات اولیه ما چیست ، بعد ارائه نظر دهید !! الان ما تولید کافی نداریم که خود بر خیل بیکاران می افزاید ، الان دامپزشکی ما جایگاه اجتماعی ندارد که یکی از علت های آن همان نبود درک اجتماعی و فرهنگی از اهمیت تولید محصولات دامی در میان ایرانیان است و بجای آن وحشت غیر لازم از بیماریهای مشترکی داریم که در برابر بیماریهای دیگر موجود در کشور، محلی از اعراب هم ندارند!! بخصوص وقتی بسیاری از آنها با رعایت ساده اصول بهداشت فردی و نحوه پخت و پز ایرانی براحتی قابل کنترل بوده و حتی هم اکنون نیز براحتی در حال کنترل هستند و اساسا" روشهای پیشگیری از آنها در جوامع انسانی ، در حیطه وظایف دامپزشکی نیست !! و فقط با آموزش عمومی که وظیفه وزارت بهداشت است ، براحتی قابل پیشگیری می باشند .
مثلا" ایا شما فکر میکنید کم مرغدارانی بوده اند که با دیدن علائم آنفولانزا ضمن درمانهای غیر اصولی ، مرغهای خود را به کشتارگاهها فرستاده و آنها را وارد چرخه مصرف کردند !!؟؟ در سطح عمومی جامعه و مردم از لحاظ بروز بیماری چه اتفاقی افتاد !!؟ بخصوص وقتی ما غذا هایمان بخصوص گوشت را کامل می پزیم بعد مصرف میکنیم . البته اتفاقاتی بعد ها خواهد افتاد که قابل تشخیص هم نخواهد بود اما بروز آنی نداشته که کسی متوجه اهمیت آن شود و در فرهنگ ایرانی هم همین کافی است و کسی به آینده فکر نمیکند !!
البته هم لازم است و هم خوب است که غذای سالم داشته باشیم ولی آیا دغدغه اول آدم گرسنه و کشوری با تولیدات کم ، بیماریهای مشترکی است که با خوب پختن و رعایت بهداشت فردی به راحتی قابل کنترل هستند ؟ آیا خیل بیکاران جامعه از جمله دامپزشکی نیاز به تولید دارد یا ایجاد ترس در بین مردم از بیماریهای مشترک و ایجاد انزجار از حیوانات !!؟؟ شرایطی که شما اشاره کردید مربوط به کشورهایی است که تولید در انها نهادینه شده و اهمیت خود را و جایگاه خود را به خوبی مستحکم کرده و درک درست اجتماعی و فرهنگی از آن حمایت میکند و نیاز کمتری به حمایتهای دولتی دارد بنابراین توجه و بودجه های سیستم دولتی میتواند به سمت مسیر های جدید تری برود اما ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
دکتر حسین زاده استدلال های خوب و منطقی فرمودید ولی در شرایط برابری قدرت عمل وزارت کشاورزی و بهداشت!
این نارضایتی از عملکرد وزارت کشاورزی دلیل اصلی تمایل به انتقال به وزارت بهداشت است. وگرنه در شرایطی که سازمان دامپزشکی قدرتمند تر عمل میکرد بعید میدانم کسی حرفی از انتقال میزد. اگر این طرف یک ایتالیا است بجایش انطرف امریکا کانادا المان روسیه ژاپن کره استرالیا نیوزیلند و.. است
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
طرفداران الحاق به بهداشت اکثرا دامپزشکان هستند که اصلا کار درمانی انجام ندادند و اصلا با دام سروکاری نداشتند و اطلاعی ندارند و سعی میکنند خودشون رو یکجور به پزشکی بچسبانند یا اساتید بازنشسته هستند که حالا در دوران کهنسالی می خان نقش جدیدی داشته باشند
چرا میخواهید با چسباندن خودتون به جایی کسب وجهه کنید
بیایید باهم برای دامپزشک و دامپزشکی یک طرح جدید یک ساختار جدید و وجهه جدید بسازیم مثله همه دنیا
رشته ایی که سلامت تغذیه و زندگی انسانها را تامین میکنه
والا با چسبیدن به این و اون به جایی نمیرسیم
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
دوست گرامی (11.47)ضمن تشکر از توجه و دقت شما ، لازم است بدانیم اولا" ما اکنون به همراه وزارت کشاورزی گرفتار ساختار غیر تخصصی جهاد هستیم . و در واقع در حال حاضر مدتها است که ما ساختار سالم و جا افتاده تخصصی وزارت کشاورزی را در ایران از دست داده ایم وگرنه در زمان خود، وزارت کشاورزی از اقتدار و سر وسامانی برخوردار بود و وقتی هم سازمان دامپزشکی در وزارت کشاورزی قرار داشت شرایط به مراتب مقتدر تر و سالم تری داشت و امور در اختیار افراد موجه تر و با سابقه تری بود . اما با گرفتار شدن سازمان در جهاد تازه تاسیس و بعد ها وزارت کشاورزی ، دوران افول این دوسازمان و وزارت با سابقه شروع گردید .
در واقع وظیفه ما است که خانه خود را پس بگیریم و در آبادی آن بکوشیم نه چشممان به دست همسایه ای باشد که وضعیت خوب امروزش حاصل فقر ما است و از اوضاع ضعیف ما سو استفاده کرده و او هم حق ما را از بودجه هایی که حق ما بوده ، تصرف کرده و با وقاحت هم امر میکند صدایتان را در نیاورید و پایتان را از بودجه سلامت بیرون بکشید !!!
نظر شما
ادامه