کد خبر: ۴۴۰۹۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا اکبرشاهی» افزود: واکسن‌های بسیار خوب ساخت سایر کشورها از جمله مکزیک، آلمان، چین و روسیه وارد و مورد استفاده قرار خواهند گرفت ...
 

حکیم مهر: نماینده تام الاختیار مقام عالی وزارت جهادکشاورزی در ستاد کنترل و پیشگیری از آنفلوانزا گفت: ویروس بیماری آنفلوانزا در کشور در حال گردش است؛ این ویروس برای طیور خطرات جبران ناپذیری دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی استان آذربایجان شرقی، «دکتر اکبر قانعی» در جلسه اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی که با حضور مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، دکتر علیرضا اکبرشاهی مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی استان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، مدیرعامل اتحادیه های مرغداری گوشتی، مرغداری تخمگذار و تولیدکنندگان جوجه یکروزه (مرغ مادر) در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: سیستم قرنطینه مرغداری ها باید بتواند از ورود ویروس ها به داخل محوطه و سالن ها جلوگیری کند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور نیز در این جلسه گفت: بیماری آنفلوانزا در سال 95 وارد کشور شد؛ موج اول آن تا تیر ماه 96 ادامه داشت، موج دوم این بیماری تیرماه 97 در کشور گزارش شده است و موج سوم آن احتمالاً اواخر شهریور یا اواخر مهرماه شروع خواهد شد.

«دکتر علیرضا اکبرشاهی» افزود: این ویروس در کشور در حال گردش می باشد که خطر بزرگی محسوب می شود و منتظر فرصت است؛ رعایت ضوابط امنیت زیستی در جلوگیری از شیوع بیماری حائز اهمیت زیادی می باشد.

وی ادامه داد: طیور رنگی باید براساس دستورالعمل تهیه شده پرورش داده شوند؛ یکی از عوامل ابتلا به بیماری واگیر و ویروسی همین پرورش های غیرمجاز است که خطرناک هستند و هیچ کنترلی روی آنها صورت نمی گیرد.

دکتر اکبرشاهی تاکید نمود: انتخاب نوع واکسن در کنترل بیماری آنفلوانزا خیلی مهم است؛ هر واکسنی برای پیشگیری مفید نیست و می بایست شرایط خاصی داشته باشد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت: واکسن آنفلوانزای آمریکایی از بهترین انواع واکسن است که به علت تحریم به مشکل برخورد کرده ایم ولی واکسن های بسیار خوب ساخت سایر کشورها از جمله مکزیک، آلمان، چین و روسیه وجود دارند که وارد و مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
واردات و تکیه بر واکسیناسیون از اولش هم یک پاش روی هوا بود و یک استراتژی غلط. زیرا نه سازمان ما قدرت دامپزشکی کشورهای توسعه یافته رو داره نه جامعه ما جامعه قانون مداری است که بتوان اینگونه راه حل های دو لبه رو.در آنها براحتی پیاده کرد. دکتر ماکنعلی ممکن است نیروی بسیار توانمندی باشد ولی نمی خواهد از ناتوانی ها و ضعف های سازمان و وزارت جهاداطلاع داشته باشد.
به مصاحبه ایشان در خصوص ویژگی های وزیر و نحوه انتخاب رئیس سازمان دامپزشکی دقت بفرمائید( که البته هیچ نیازی نبود که ایشان در این حوزه صحبت کند ولی بدلائل کاملا شخصی وارد شد) ، تا متوجه مشکل کلیدی در استراتژی انتخاب واکسن بشوید. اشتباه در انتخاب استراتژی واکسن ، که بعدها موجب خواهد شد مدیران بعدی به تصمیم امروز سازمان اشاره های بسیار زیادی داشته باشند که البته آن هنگام بسیار دیر خواهد بود.
ناشناس
|
Germany
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
لطفا موج سوم را به کمبود واکسن گره نزنید. ازاول نیز نبایستی واکسیناسیون مطرح می شد ، خواه واکسن وارد شود یا از داخل تأمین شود. نتیجه تصمیم اشتباه یا تسلیم اشتباه، پشیمانی هم می آورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
ویروس بومی شده و همه گیری در راهه.
دکتر بابک
|
Latvia
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
با سلام .کسانی که از نزدیک در جریان سونامی انفلوانزا در زمستان و بهار بودند میدانند که یدون واکسیناسیون تمام تلاش ها بی نتیجه اشت ..منتهی روند واکسیناسیون یک روند علمی با تعهد بالا است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
تحریم؟ از اول نمیدانستید کشور تحریم است؟
چرا اعتراف نمیکنید که عقب نشینی کردید؟
آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
نماینده تام الاختیار مقام عالی وزارت جهادکشاورزی در ستاد کنترل و پیشگیری از آنفلوانزا دکتر کریم قانعی هستند نه اکبر قانعی
نظر شما
ادامه