کد خبر: ۴۴۰۶۷



معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری همایش تحول در آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در پاییز سال جاری در دانشگاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «علیرضا رهایی» با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهمی که در جهت ارتقای موقعیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود، تحول برنامه‌‌ریزی در زمینه‌های مختلف است، گفت: در شرایط کنونی ۷ گروه برنامه‌ریزی از افراد صاحب‌نظر، شاخص و با تجربه در زمینه‌های کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم اجتماعی و رفتاری و دامپزشکی فعال هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مقرر‌شده به‌منظور ایجاد زمینه تحول، همایش‌هایی با شرکت افراد صاحب‌نظر در کشور برگزار شود، گفت: اولین همایش در زمینه آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خواهد بود که پائیز سال‌‌‌جاری در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: بر این اساس کمیته‌های برنامه‌ریزی همایش با شرکت رؤسای دانشکده‌های کشاورزی، مسئولان مراکز تحقیقاتی، انجمن‌های علمی و سایر افراد صاحب‌نظر در زمینه کشاورزی فعال شوند. این کمیته‌ها از شهریور شروع به فعالیت کرده‌اند.

رهایی خاطرنشان کرد: در این همایش آسیب‌شناسی در زمینه مشکلات آموزشی رشته کشاورزی باتوجه به نیازهای آینده کشور انجام می‌شود و سپس برای توسعه کارآفرینی و حل مشکل اشتغال، برنامه‌های جدید و مفید یا بازنگری برنامه‌های موجود، برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری، همایشی در زمینه تحول در علوم انسانی برگزار می‌شود. در این زمینه گروه علوم انسانی با مشارکت گروه علوم اجتماعی و رفتاری به‌صورت یک مجموعه واحد، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری همایش تحول در علوم انسانی را انجام خواهند داد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سومین همایش برنامه‌ریزی در زمینه فنی و مهندسی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از هم‌اکنون جلساتی با مسئولان وزارتخانه‌های صنعتی، بخش خصوصی، انجمن‌های علمی و افراد صاحب‌نظر از دانشگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده تا این همایش به نحو مطلوب در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.

وی تأکید کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش‌ها مهارتی‌کردن و کاربردی‌کردن برنامه‌‌های آموزشی در سطح کاردانی و کارشناسی است.



نظر شما
ادامه