کد خبر: ۴۴۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر


معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: پلنگ شش ساله باغ وحش مشهد به نام «ارس» باید هرچه سریعتر برای تشخیص طبی ام.آر.آی شود تا روند درمانش ادامه یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، قاضی «محمد بخشی محبی» افزود: مرداد ماه امسال موضوع حال نامساعد این پلنگ در باغ وحش مشهد توسط فعالان محیط زیست مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به حال نامساعد این پلنگ اقداماتی توسط کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی انجام شد اما انجام ام.آر.آی برای تشخیص بیماری و اقدام طبی به منظور بهبودی این پلنگ ضروری است لذا در هفته جاری موضوع انجام سریع این اقدام از سوی دادستانی به اداره کل دامپزشکی و محیط زیست استان ابلاغ شد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: تاکنون دستگاه‌های متولی نتوانسته اند مرکزی برای انجام ام.آر.آی این حیوان پیدا کنند اما سازمان‌های مردم نهاد هنوز پیگیر این موضوع هستند. باید هرچه سریعتر این اقدام انجام شود.

طبق پرونده پزشکی پلنگ شش ساله باغ وحش مشهد، ارس چند سال پیش به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی بوده و هر چند ماه یکبار دچار تشنج می‌شده است.

با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداری‌های اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداری‌های مختلف از این حیوان انجام شد. ام.آر.آی گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ است که هنوز عملیاتی نشده است.

۱۰۷ گونه و ۶۸۰ نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می‌شوند. این گونه‌ها شامل ۶۴ گونه بومی و ۴۳ گونه غیربومی و نمونه‌های جانوری شامل ۲۴۰ پستاندار، ۳۹۳ پرنده و ۴۷ خزنده و دو زیست است.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
باز گربه سانی دیگر، باز موضوع MRI، باز "کی بود، کی بود، من نبودم، من که دروغ زن نبودم، شاید باید می پرسیدم، بیشتر از این می فهمیدم، شاید، باید ..."
نظر شما
ادامه