کد خبر: ۴۳۹۶۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
گفت‌وگوی اختصاصی حکیم مهر با «نادر قاضی‌پور» نماینده ارومیه:
قاضی‌پور افزود: من سؤالات زیادی از وزیر جهاد کشاورزی و متولیان دامپزشکی دارم که آنها را پیگیری می‌کنم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی که چندی پیش با گفتن جمله "فرزندم دانشجوی دامپزشکی است و چوپانی می‌کند"، جنجال زیادی به پا کرده بود، حالا در گفت‌وگو با حکیم مهر به اینکه هیچ گاه برای فرزندش از رانت استفاده نکرده، افتخار می‌کند.

 «نادر قاضی‌پور» می‌گوید که فرزندش در حال حاضر در دامداری خود، به کارهای روزمره مشغول است و امسال به دلیل گرمای هوا تعدادی از بره‌های کوچکش تلف شده‌اند.

وی ضمن یادآوری اینکه علم پزشکی با جان انسان سرو کار دارد،‌ ادامه می‌دهد: «سازمان دامپزشکی هم وظیفه ذاتی برای حفظ جان افراد دارد، چراکه تمام خوراک مردم از بخش کشاورزی تامین نشده و بخش اعظمی از آن از محل تولیدات دامی مانند گوشت سفید، گوشت قرمز، انواع آبزیان و ... است.»

قاضی‌پور تصریح می‌کند: «به همین دلیل دامپزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ خاصه آنکه اگر این رشته نباشد و از بیماری‌هایی که از سایر کشورها می‌آیند جلوگیری نکند، مرغداری‌ها از بین می‌روند و قریب به اتفاق کشاورزان و دست‌اندرکاران تولید غذا ورشکسته می‌شوند.»

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم خدمات دامپزشکی را در قالب نگهداری از حیوانات خانگی دریافت می‌کنند، خاطرنشان می‌کند: «اما بیشتر سروکار مردم با حوزه دامپزشکی در زمینه تولید غذای سالم و ارگانیک است.»

قاضی‌پور با یادآوری اینکه در گذشته عنوان می‌شد که مثلاً تب فلان پشه انسان را می‌کشد و یک شهر را هم از بین می‌برد، می‌گوید: «نمونه این موارد در تاریخ هم زیاد آمده اما با تدابیر دامپزشکی این بیماری‌ها مهار شده است، کمااینکه مالاریا یکی از پشه‌هایی است که اگر در ایران رواج پیدا کند، تلفات زیادی خواهد گرفت، پس ما باید اهمیت دامپزشکی را بیشتر بدانیم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از اینکه امروز انواع مجوز فعالیت برای پزشکان صادر شده و آنها بیکار نمی‌مانند، تصریح می‌کند: «اما بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی بیکار هستند. فارغ‌التحصیلانی هم که از سوی سازمان به مرغداری‌ها و گاوداری‌ها معرفی می‌شوند، از سوی این افراد جذب نمی‌شوند، چرا که کارفرما می‌گوید من از ۳۰ سال پیش با کمک اولاد خودم این واحد را اداره کرده‌ام و الان هم تمایلی به کار کردن با دامپزشک ندارم؛ لذا بیکاری در دامپزشکی غوغا می‌کند.»

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه مجلس شورای اسلامی هیچ کار مثبتی برای حمایت از فارغ‌التحصیلان دامپزشکی انجام نداده است، اضافه می‌کند: «من سوالات زیادی از وزیر جهاد کشاورزی و متولیان دامپزشکی دارم که آنها را پیگیری می‌کنم. برخی از این سوالات در زمینه واردات گوشت سالم و تخم‌های چشم زده ماهی است که نباید آلوده باشد؛ کمااینکه در گذشته یک بار خون آلوده از فرانسه وارد کشور شد که هنوز هم تبعات آن در کشور وجود دارد.»

 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
لطفا مجلس وام تصویب کنه تا فارغ التحصيلان ................ کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
برادر عزیزم آقای قاضی پور،چشم امید تمامی دامپزشکان و البته فرزند دلبندتان به شما نمایندگان مجلس است تا با الحاق رشته دامپزشکی به وزارت بهداشت زمینه بهبودی اشتغال در رشته دامپزشکی فراهم آید. تا دامپزشک بدون نگرانی از وضعیت اقتصادی به حفظ بهداشت و سلامت جامعه کمک نماید. دام سالم=جامعه سالم.
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
باسلام
وقتی که سازمان دامپزشکی یا نمی خواهد و یا نمی تواند از حق و حقوق کارمندانش دفاع کند و برای آنها کاری انجام دهد بطوریکه حق محرومیت از مطب از سال 87 حذف شده است سازمان هیچ اقدامی نکرده است
قانون تسری از سال 90 تصویب شده اما سازمان آن را خیلی ناقص اجرا کرده است
پس چگونه باید انتظار داشت که برای بخش خصوصی کاری کنند .
حالا تو خود بخوان این حدیث مفصل
حقوق سالم = کارمند سالم = دام سالم= غذای سالم = انسان سالم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
اگر هركسي در زمينه تخصصي خودش اظهار نظر مي كرد كارمملكت به اين جا نمي كشيد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
دعاکنیم تعدادبیشتری نمایندگان وهیئت دولتیها فرزندانشان دامپزشک شوند
بی مدیریتی شدید در کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
آفرین قاضی پور.تو مرد عملی نه حرف.بیکاری در قسمت دامپزشکی در نتیجه بی کفایتی وزیر کشاورزی و دولت و عدم حمایت و توسعه بخش دامپروری هست اگه می گن آب نیست پس چرا فارغ التحصیل تولید می کنن،چرا اینقدر صبر کردن تا وضعیت بیکاری دکترای دامپزشکی به این حد برسه که صدای همه دربیاد مگه مشکل از اول مشخص نیست؟!!!شما وقتی رشته ای در دانشگاه افتتاح می کنید باید به فکر وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان اون باشید.این کار دولت به معنای تولید اسکناس بدون داشتن پشتوانه است!!!در مقابل هر فارغ التحصیلی که تولید می کنید دولت باید جوابگو باشد وقتی نمی تونی از اول اعلام کن و ضمنا اعلام به تنهایی کافی نیست خیلی هم باید تلاش کنی تا بیکاری رو نه ظاهرا و با آمار غلط ماسمالی کنی ،بلکه واقعا حل کنید.دولت ترکیه کلی حمایت از بخش دامپروری خود می کنه و در نظر دارد غذای منطقه رو تامین کنه.شما چی کار کردین؟!!!خوب ماشین های چهار میلیونی رو چهل میلیون فروختید؟!!!مردم از حالت رعیت دولت بودن کی می خوان دربیان!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
بله مثل اینکه اقازاده داره فارغ التحصیل می شود خدا رو شکر این اتفاق مبارک افتاده شششکککرر
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
وقتی بیش از ده برابر نیاز کشور دانشکده زدید این فکرو باید میکردید واقعا برای همه عامیلین این عمل متاسفام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
قوانین دامپزشکی بسیار قدیمی و دست و پا گیرن
ناشناس
|
France
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
دامپزشکی رو به وزارت بهداشت الحاق کنید یا حداقل به طور مستقل زیر نظر وزارت بهداشت بره تا بتونه از بودجه های وزارت بهداشت بهره ببره‌. ورودی رشته های گروه دامپزشکی رو در دانشگاه ها به یک دهم نرخ کنونی برسونید. دانشکده های دانشگاه آزاد رو ملزم به کاهش پذیرش دانشجو کنید و در صورت سرپیچی درشون رو تخته کنید. برای فارغ التحصیلان این رشته ها جایابی کنید و استخدامشون کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
خبر دارید دیوان عدالت اداری رای به پرداخت تسری به طور مستمر داده و معوقات اون را هم دستور به پرداخت داده بعد مسئولین دامپزشکی رفتند اعتراض کردند و تسری را تقریبا حذف کردند؟؟؟؟؟؟؟؟
در همین چند ماه اخیر این اتفاق افتاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
............. مسیولینی که فقط به فکر سمت . صندلی خودشونن تا حق و حقوق همکارانشون.
نظر شما
ادامه