کد خبر: ۴۳۹۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رییس دانشگاه ارومیه با اعلام اینکه نخستین کنگره ملی بهداشت مواد غذایی 14 و 15 شهریور سال جاری به میزبانی دانشکده دامپزشکی این دانشگاه برگزار می شود، گفت: 73 مقاله به این کنگره ملی ارسال شده و منتظر داوری برای معرفی مقالات برتر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر رحیم حب نقی» هدف از برگزاری اولین کنگره ملی بهداشت مواد غذایی را گردهمایی صاحب نظران، متخصصان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه ها و مراکز علمی و سعی در ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در خصوص بهداشت مواد غذایی دانست و افزود: بهداشت بازرسی گوشت، سم شناسی مواد غذایی، بهداشت و صنایع شیر، استفاده از ترکیبات طبیعی در محصولات غذایی، بهداشت و فرآوری محصولات شیلاتی، کنترل بیولوژیک عوامل بیماری زا در مواد غذایی و روش های نوین نگهداری مواد غذایی از جمله محورهای این همایش به شمار می رود .

وی اضافه کرد: سیستم های مدیریتی در بهداشت و ایمنی مواد غذایی، سیمای بسته بندی فعال هوشمند در مواد غذایی، غذا، تغذیه و سلامتی، سیمای نانو فناوری و زیست فناوری در ایمنی غذا، استاندارد های ملی و بین المللی مواد غذایی، روش های مدرن شناسایی و آنالیز آلاینده های غذایی دیگر محورهای این همایش را تشکیل می دهد .

وی ادامه داد: مقالات پذیرفته شده در این کنگره ملی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به چاپ می رسد.
دکتر سیدمهدی رضوی روحانی به عنوان رییس، دکتر حسین تاجیک به عنوان دبیر علمی و دکتر مهران مرادی نیز به عنوان دبیر اجرایی کنگره معرفی شده اند .

این کنگره با همکاری استانداری آذربایجان غربی، پارک علم و فن آوری، جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی، بنیاد ملی نخبگان و تعدادی از انجمن های فعال این حوزه برگزار می شود .

هم اکنون 15 هزار و 196 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند .

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
73 مقاله؟ مایه آبروریزی و خجالت است که فقط 73 مقاله به یک کنگره به اصطلاح ملی- آن هم مواد غذایی- می آید. یاشاسین آذربایجان!
نظر شما
ادامه