کد خبر: ۴۳۸۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر گزارشی از سوی دامپزشکی مبنی بر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداشته باشیم، مجوز صید پرندگان بومی و مهاجر در فریدونکنار صادر می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «علی تیموری» در نشست خبری در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به صدور مجوز شکار پرندگان تصریح کرد: هر سال در فریدون کنار مجوز شکار پرندگان بومی و مهاجر صادر می‌شود. امسال نیز اگر گزارشی مبنی بر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فریدون کنار از سوی دامپزشکی اعلام نشود مجوز شکار پرنده برای این منطقه صادر خواهد شد.

وی افزود: هر ساله صدور پروانه شکار پرنده در فریدونکنار به روش دوما در پنج ماهه دوم سال صادر می‌شود، گفت: متاسفانه در سه دهه اخیر صیدهای پر خطر مثل شب‌دام، کرست و گذری صورت می‌گیرد و سازمان حفاظت محیط زیست این روش‌های شکار را تایید نمی‌کند.

مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: سال گذشته متخلفان صید پرنده در فریدونکنار به دادگستری شهرستان فریدونکنار معرفی شدند و قضات از این افراد تعهد گرفتند که حق شکار پرندگان با روش‌های پر خطر را ندارند. اخیرا نیز جلسه‌ای با حضور عیسی کلانتری،  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی، وزارت کشور، استانداری مازندران، وزارت اطلاعات و برخی دستگاه‌ها در استان مازندران برگزار شد. جلسه زودهنگام سازمان حفاظت محیط زیست در مورد صید پرنده در فریدونکنار نشانه حساسیت سازمان به این موضوع است و سعی داریم روش‌های پرخطر صید را در فریدونکنار به حداقل برسانیم.

مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سعی داریم برای جلوگیری از روش‌های پر خطر صید تمهیداتی بیندیشیم. افزایش زمان صید از چهار ماه به پنج ماه و هر روزه کردن صید دوما اقداماتی است که برای جلوگیری از صیدهای پرخطر پیشنهاد کرده‌ایم.

تیموری با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مجوز شکار پرندگان در فریدونکنار صادر نشد، گفت: در سال ۹۵ پروانه شکار پرندگان را به قیمت ۱۰۰ هزار تومان صادر کردیم. امسال نیز قصد افزایش این مبلغ را نداریم.

وی در مورد اظهار نظر سازمان دامپزشکی در موضوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: هر دو هفته یکبار جلسه‌ای بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی درباره آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برگزار می‌شود و ارتباط نزدیکی بین این دو سازمان وجود دارد. توافق کرده‌ایم که در صورت بروز این بیماری و اعلام مکتوب سازمان دامپزشکی شکار پرندگان را ممنوع اعلام کنیم.

تیموری در پایان اظهار کرد: هنوز نامه‌ای از سازمان دامپزشکی مبنی بر وجود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان‌ها دریافت نکرده‌ایم.

تمهیدات سازمان حفاظت محیط زیست برای کنترل جمعیت گراز

تیموری در ادامه در مورد شکار گراز و مشکلاتی که این گونه برای مزارع کشاورزی ایجاد می‌کند، گفت: گراز گونه‌ای است که زاد و ولد بسیاری دارد و همه‌چیز خوار است. متخلفان شکار گراز در ایران بسیار کم هستند و شرایط جمعیتی گرازها در ایران مطلوب است حتی در برخی مناطق مثل خوزستان، فارس و استان‌های شمالی ادارات جهاد کشاورزی اعلام می‌کنند که گراز به زمین‌های کشاورزی آسیب وارد می‌کند.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های مربوط به شکار گراز گفت: در برخی مواقع گراز به مزارع کشاورزان آسیب وارد می‌کند بنا به درخواست وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل شکار گراز توسط سازمان حفاظت محیط زیست صادر می‌شود البته این شکار بیشتر به معنای تلف کردن این گونه در برخی مناطق به حساب می‌آید و دولت هیچ مبلغی بابت آن دریافت نمی‌کند.


 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
1
ای وای چرا؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
آمل که انفلوانزا گزارش کردند و به همه استانها ابلاغ شد چطور نمی دانید؟
اصفهان و قم هم که جای خود
چطور ما خبر داریم شما ندارید!!!!!!
نظر شما
ادامه