کد خبر: ۴۳۸۴۵
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
نگاه شما:
متاسفانه این مورد و موارد مشابه آن که بارها در کشور در زمینه حیات وحش و حیوانات اهلی رخ داده است، در هیاهوی رسانه‌ای ایجاد شده برای افزایش نفوذ و شهرت برخی از همکاران تحت‌الشعاع قرار گرفته است ...
 

نگاه شما:

دامپزشک مطرح، نفوذ و شهرت و یوزپلنگ مصدوم

نویسنده: امضا محفوظ

 

«دامپزشک مطرح: راهکارهای عملی برای افزایش نفوذ و شهرت در جامعه دامپزشکی»؛ شاید با خواندن تیتر این نوشته تصور کنید که قصد دارم دیگربار با تیتر جدیدی مطلب مهمی را در قالب طنز برای شما بیان کنم، ولی باور کنید این بار این تیتر نوشته من نیست و در اصل نام کارگاهی می باشد که در تاریخ 23 شهریور ماه و توسط شرکت بیزینووت با مدیریت آقای فراز بلبلی برگزار خواهد شد و می توانید برای شرکت در آن با پرداخت هزینه تعیین شده اقدام کنید.

علت اصلی که باعث شد بار دیگر دست به قلم برده و در خصوص رویدادهایی که یک سوی آن دکتر ملازم بوده اند و سوی دیگر آن دکتر فتاحیان بنویسم، روند حاکم بر اخلاق پزشکی است که در حرفه ما جریان دارد. بار قبل نیز که با جوسازی های یک خبرنگار مواجه بودیم، در اصل با جریان سازی هایی منطبق با تیتر همین نوشته مواجه بودیم. در آن نوشته (از پلنگ زخمی تا پلنگ فرصت طلب) نیز نوشتیم که امیدواریم سعه صدر و توجه به اصول حرفه ای جلوی اشتباهات و سوء استفاده ها گرفته شود. اگر فرصتی برای مطالعه آن نوشته وجود داشت، ملاحظه می فرمودید که سه بند تقاضای مهم از همکاران وجود داشت؛ اول اینکه اسناد و مدارک بیماران بدون اجازه مراجع و مقامات و صاحبان اصلی آنها منتشر نگردد، دوم اینکه اسرار بیماران محل گروکشی حرفه ای و جایگاهی نگردد و سوم اینکه دوره های آموزشی تعامل با رسانه ها برای همکاران برگزار گردد.

خب، با وجود تیتر کارگاهی که در بالا به آن اشاره نمودیم بند سوم خواسته های نوشته قبلی ما پاسخ درخور را گرفته است، چرا که اصولا برخی از همکاران ما خود را در مقام آموزش این امور و نحوه درآمدزایی از طریق آن می بینند و اصولاً قائل به برگزاری آموزش برای خودشان نیستند. همچنین انتشار مجدد اسناد و مدارک بیماران که عمدتا گزارش ویرتوپسی بیمار بود که خطاب به دکتر معماریان نوشته شده است، قاعدتاً در مسیر انتقال از رادیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به دکتر معماریان اتفاق افتاده است و با توجه به اینکه دارای آرم دانشگاه تهران در بالای گزارش است، متاسفانه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران می بایست نسبت به این مساله عکس العمل درخور را نشان بدهد و صرفاً به صدور یک بیانیه که اسناد و مدارک منتشر شده نظر شخصی افراد است بسنده نکند.

با مروری نسبت به آنچه که در مورد یوزپلنگ سمنان مجدداً در سطح کشور منتشر شد و با خواندن کامنت ها و مطالب منتشر شده در وب سایت های رسمی و غیر رسمی و همچنین واکنش جامعه به آنچه رخ داده است، به جرأت می توان اظهار داشت که وظیفه سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور می بایست از درخواست های خواهش گونه فراتر رفته و تصورات اشتباه برخی بر عدم وجود کمیسیون های تخصصی در سازمان دامپزشکی و سازمان نظام را اصلاح نماید.

متاسفانه کلیه جملات انتخاب شده توسط دکتر ملازم هدفدار یا از روی ناآشنا بودن با شرایط دامپزشکی در کشور انتخاب می شود؛ ایشان فرموده اند که اگر بجای 4 نفر مدیر 4 نفر دامپزشک را دور هم جمع کنند که در موارد اینچنینی تصمیم بگیرند، کمال بی انصافی را در حق عوامل دخیل در کیس یوز سمنان مرتکب شده اند. ایشان در نظر نگرفته اند که دامپزشکانی که در سازمان محیط زیست و سایر سازمان ها به فراخور شرایط حاکم در کشور و در راستای وظایف تعیین شده قانونی در حال تلاش برای استفاده از تمام پتانسیل های بخش دانشگاهی و بخش خصوصی هستند، کم لطفی نموده اند که از استادیاری که برای امور آموزشی یا شخصی در خارج از کشور هستند بهره برداری نکرده اند و شاید این امر جرقه کوچکی را برای حرفه روشن نماید که جلوتر به آن خواهیم پرداخت.

همچنین در نامه آخر دکتر ملازم به سایت خبری حکیم مهر گلایه نموده اند که به چه دلیلی آقای دکتر فتاحیان نسبت به انجام مشورت با ایشان اقدام ننموده اند؟، ولی دکتر ملازم بررسی نفرموده اند که اگر ایشان تنها متخصص رادیولوژی دامپزشکی کشور نباشند، آیا دکتر فتاحیان به فرد دیگری که این تخصص را داشته است دسترسی نداشته اند؟ آیا مجوز بیمارستان دکتر فتاحیان بدون داشتن متخصص رادیولوژی صادر شده است؟

از سوی دیگر رخداد قابل توجه دیگری نیز اتفاق افتاده است: دکتر ملازم در نامه خود عنوان نموده اند که یک روز کاریشان در خارج از کشور را صرف هماهنگی جهت تصویر برداری رایگان از یوزپلنگ نموده اند ولی از این امکان فراهم شده استفاده نشده است. همانطور که دکتر ملازم فرمودند ایشان در خارج از کشور حاضر بودند و بر بالین بیمار نبوده اند؛ از طرفی ایشان متخصص داخلی دام کوچک نیستند و رادیولوژیست هستند و مسلما متخصص داخلی نیز بر بالین بیمار بوده اند و بر مبنای تشخیص دامپزشکانی که بر بالین بیمار بوده اند، تصمیمی برای بیمار گرفته شده است که از نظر آنها بهترین تصمیم برای بیمار بوده است.

بر این اساس و بر اساس اخبار منتشره دیگر در خصوص این بیمار، بهتر است مطالب زیر مد نظر همکاران و دستگاههای ذیربط قرار بگیرد تا در آینده شاهد عکس العمل های اینچنینی در سطح حرفه نباشیم:

 1- منابع موجود در داخل کشور از قبیل دستگاههای MRI و CT SCAN که برای برخی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی فراهم شده است، آیا می بایست با رفتن شاغلان این مراکز به ماموریت های آموزشی و یا مرخصی های طولانی مدت، معطل هماهنگی از خارج کشور باشد و فرد جایگزین دیگری برای آنها وجود ندارد؟

 2- آیا زمان آن نرسیده است که علم موجود در برخی از همکاران به افراد دیگری نیز منتقل شود و این افراد در تهران متمرکز نباشند و در استان هایی که به آنها نیاز دارند مستقر شوند تا نیاز به توان علمی آنها در کمترین زمان ممکن در اختیار کشور و حیات وحش آن قرار گیرد؟

 3- این مورد و موارد مشابه آن بارها در کشور در زمینه حیات وحش و حیوانات اهلی رخ داده است که متاسفانه در هیاهوی رسانه ای ایجاد شده برای افزایش نفوذ و شهرت برخی از همکاران تحت الشعاع قرار گرفته است. آیا این رخدادهایی که در دنیا موارد آن بسیار کم است، نمی تواند مستمسکی باشد برای برگزاری دوره هایی برای دامپزشکان بخش خصوصی، محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور تا با حضور اساتید همچون دکتر فتاحیان و ... نحوه فعالیت و خدمت رسانی به آنها آموزش داده شود تا بتوانیم به نتایج بهتری از آنچه تا کنون کسب کرده ایم دست یابیم و البته امیدواریم به سان پیشنهاد جلسه محاکمه برای دکتر فتاحیان و برخی مسئولان محیط زیست در تالار حامدی دانشکده که برخی از همکاران دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران آن را مطرح کرده بودند، به آن نگریسته نشود و اجازه بدهند تا زمینه کسب تجربه و انتقال دانش به سایر همکارانی که در استان های با ظرفیت حیات وحش بالا را دارند فراهم گردد.

 4- برخی از همکاران دوست دارند تا علاوه بر در دست داشتن عناوین دانشگاهی، در بخش خصوصی نیز فعالیت کنند، بخش خصوصی تا محدوده ای که آنان مشخص می کنند رشد کنند و همچنین بخش دولتی شامل سازمان محیط زیست و دامپزشکی نیز بالای سخن آنان حرفی برای گفتن نداشه باشند و البته تجربه نشان داده است که این حکومت نرون مابانه نهایتا به سرنوشت نظام فلان استان منتهی شود که آن افتضاح در مورد آن به بار آمد و همچنین این همکاران گوشه چشمی به آنچه در رسانه ها به اسم آنها تیتر می خورد داشته باشند، چرا که مرز میان خدمت پزشکی به جامعه با ایجاد نگرش بیزینسی به آن چنان باریک است که منجر به تخریب وجهه همکاران و حرفه خواهد گردید، مگر اینکه شما برنامه ای برای ماندن در این کشور نداشته باشید و طبیعی است که حداکثر تلاش خود را برای کسب منافع خواهید داشت.

در نوشتار بعدی به وضعیت تله مدیسین در کشورمان و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت و تلاش خواهیم نمود تا با تشریح ابعاد این فن آوری نسبت به ارتقاء دانش آن در میان همکارن اقدام کنیم.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
2
0
نمى فهمم بلبلى اين وسط چه گناهى كرده همه سر اونم خراب شدن،بنده خدا مثلا اومده ديد درست بيزينسى رو درس بده و در اين راستا سعى كرده كه از چند تا دامپزشكا هم كمك بگيره.چقدر اين دوتا داستان رو به هم پيوند مى زنن!
عباس
|
United States of America
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
2
دمتون گرم یه تحلیل منصفانه دیدم بالاخره
متخصص داخلي دام هاي كوچك از دانشگاه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
سلام
اي كاش فردي كه اين متن رو نوشتن در انتها خودشون رو هم معرفي مي كردن، صحبت هايي كه راجع به دكتر ملازم شده كاملا صحيحه (بنده شاگرد ايشون بودم و بعد از اون دوران هم در كار خصوصي باهاشون ارتباط داشتم) در اينكه ايشون به دنبال شهرت هستن و از دانشگاه براي پيشبرد اهداف و الام خودشون استفاده ابزاری ميكنن شكي نيست، اما اي كاش شخصي كه اين متن رو نوشته يه طرفه به قاضي نمي رفتن و كمي هم راجع به دكتر فتاحيان صحبت ميكردن، شخصي كه از نظر اخلاقي كاملا مثل دكتر ملازم به دنبال شهرت و چرخيدن اسمشان روي زبان ها هستن، برخلاف او چيزي كه خيلي از افراد فك ميكنن، ايشون با وحود هيئت علمي بودن در مركز خصوصي با نام خودشون مشغول فعاليت هستن (چيزي كه خلاف صريح قوانين نظام دامپزشكي)، تمامي كلاس هاي سازمان در بخش جراحي توسط ايشون انجام و تدريس ميشه و اگر سر كلاساشون يك بار بريد صرفا تعريف از خودشون ميكنن و بر ضد مابقي دامپزشكا ميصحبتن، كافيه بفهمن شما از دانشگاه تهرانيد، كمبود احساسي عدم ايشان توسط جذب دانشگاه تهران را رو سرتون خالي ميكنن و جايي از تدريس وحود نداره، در محافل و صنف دام كوچك به هيچ جراحي رحم نميكنن (به اصطلاح جراح ها، پين فلان جراح رو درميارن از پاي حيوون و پين خودشون رو ميكنن)، داستانشون با حمايتي ها كه واسه همه روشن و واضح است، و خيلي موارد ديگه كه واقعا ساعت ها ميشه راجع بهش صحبت كرد و نوشت ... اي كاش همه ي حوانب رو باهم ببينيم، كاملا صحبت ها راجع به دكتر ملازم رو قبول دارم اما اي كاش راحع به دكتر فتاحيان هم ميگفتيد چون كاملا حكيم مهر مشخصه از جايي داره خط ميگيره كه مطالب و صحبت راجع به اييشون رو منتشر نميكنه
دكتر روزبه مريدپور
|
United States of America
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
1
خدمت متخصص دام كوچك از دانشگاه تهران عرض كنم:
١- مجوز بيمارستان حيوانات خانگي حميدرضا فتاحيان به نام بنده هست و من به پاس بزرگداشت خدمات اين مرد نازنين به عنوان معلم و استادم اسم بيمارستان رو به نام ايشون گذاشتم و جناب دكتر فتاحيان عزيز مجوز پاره وقت در مركز دارن نگران نقض قوانين نباشيد !
٢- به لطف خدا و همت بلند ايشان ، اگر محفل اموزشي در دام كوچك مقرر گرديده هميشه نامشان در صدر مدعوين قرار گرفته علي الخصوص در سازمان محترم دامپزشكي كشور كه كلاس هاي مملو از شاگرد او نشانگر علم و اگاهي به روز ايشان بوده ( به استناد شاهدان عيني)
٣- خدمت شما توضيح بدم كه اقاي دكتر فتاحيان بر خلاف همكار عزيزمان دكتر ملازم ذاتا معروف و شايسته تقدير و تشكر هستن ايشان هيچگاه جهت مطرح شدن نه كارگاه برگزار كردند نه پوستر هاي به مانند سيرك خليل عقاب نشر دادند، ايشان كار كردند كار كار و مطالعه و كار. زندگيشان وقف جراحي بيماران دام كوچك بوده از زمان دستياري تا اكنون. ميتوانيد از اساتيد خود در بخش داخلي و جراحي و راديولوژي هم دوره ايشان سوال بفرماييد تا دوستان همكاران مراكز ديگر كه اقاي دكتر رو ميشناسند.
٤- در خصوص كلاس هاي ايشان اين تهمت است كه شما روا ميداريد اگر مواردتان مستند است لطفا با خود بنده تماس بگيريد تا صحبت كنيم و گرنه هر دفعه بالغ بر ٤٠ دامپزشك سر كلاس هاي ايشون حاضر هستند و ميتوانند نظر خود را ارايه دهند هيچ همكار جراح و يا كلينيسين توسط ايشان تخطئه نخواهد شد مگر مواردي كه جراحي به شكل كاملا غير علمي و غير اخلاقي انجام شده باشد.
سراخر بابت جذب ايشان فرموديد در دانشگاه محترم تهران ، كه اين خود اخرين تير دفاعي كساني است كه روزي از علم و اگاهي دكتر فتاحيان ترسيدند و بله قربان گويان و هم فكران خود را ترجيح دادند و جالب است كه اين اتفاق سينه به سينه در ان مركز دانشگاهي انتقال مي يابد تا بتوانند موفقيت هاي روز افزون و بين المللي فتاحيان را در چشم دانشجويان و دستياران و همكاران خود نزاع ايشان با دانشكده بر سر جذب او ساليان پيش كوچك جلوه دهند. لذا توصيه من حقير به شما خواهر يا برادر عزيزم اين است كه بدانيد در بيمارستان حميدرضا فتاحيان هم اكنون فارغ التحصيلان موفق دانشگاه تهران ، مشهد، اروميه ، ازاد كرج، ازاد علوم و تحقيقات و ... در بخش هاي مختلف همكاري تمام وقت دارند و شخص ايشان هيچ مشكلي با مواردي كه فرموديد ندارند و شما هم اسير جو سازي هاي مسموم عقب ماندگان علمي نشويد و بجاي انتقاد از نحوه مديريت برخورد با صاحبان حيوانات حمايتي ( كه در واقع افت دامپزشكي دام كوچك هستند) كه در صلاحيت شما نيست، مشغول طبابت خود باشيد.
ناشناس
|
France
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
1
2
چند نكته
١ - براي حكيم مهر واقعا جاي تاسف دارد كه همچنان بدنبال ايجاد تشنج و دعواست، مي گويند هرچه بگندد نمكش مي زنن واي به حالي كه بگندد نمك
٢ به قول آقاي دكتر ملازم دوران نوچه بازي و نوچه پروري به سر رسيده همه كسانيكه در كار دام هاي كوچك هستند تمامي حرف هاي دوست متخصص دانشگاه تهراني را تصديق مي كنند
متخصص داخلي دام كوچك از دانشگاه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
1
0
١- فعاليت هيئت علمي در مراكز خصوصي حتي پاره وقت خلاف مقررات است (بنده نگراني نسبت به اين موضوع ندارم، اين مساله قانون است و همه ي اطلاع دارند، همان طور كه دكتر ملازم، دكتر مسعودي فر، دكتر شيراني، دكتر جمشيدي، دكتر كبير و خيلي از افراد ديگر در حال تخلف هستند ايشان هم در حال تخلف واضح هستند، شخص هيئت علمي حتي در دانشگاه بايد در دانشگاه فعاليت كنند)
٢. بسيار عالي و جاي خرسندي است كه جز مدعوين هستند، اما جراحي ديگري در اين شهر يا كشور وحود ندارد؟ اما به هر حال همان طور كه به قول شما در سيرك هايي امثال دكتر ملازم شركت دارند، سيرك هايي نيز در سازمان براي دكتر فتاحيان تعبيه شده است. همچنين ايشان در همه ي محافل حتي به درج بزرگ اسمشون در تيتر هم حساسيت دارند (جامعه دامپزشكي بسيار كوچك است دكتر مريدپور)
٣.در مورد كلاس ها هم كه ٤٠ نفر حضور دارند، بله تاييد ميكنم كاملا، يكسري افراد تكراري كه رزيدنت هاي ايشان در دانشگاه هستند كه بنده هاي خدا همه جا به دنبال دكتر در حال حركت هستند، كلاس ها، جراحي ها، كنگره ها و ...
٤. بحثي راجع به علم اقاي دكتر اصلا نيست، بله ايشان مطالعه مطالعه مطالعه داشته اند اما اي كاش كمي روي ........... خود نيز كار ميكردند، ايشان حتي با كلينيكال پاتولوژيستشون تو بيمارستانشون به مشكل برخورد كردند. رزيدنت هايي كه از همون محل بيمارستانتون قطع همكاري كردند تعدادشون فراوانه، در واقع استفاده ي ابزاري از رزيدنت هم خوب انجام مي دهند
٥. در مورد عدم جذب ايشان، بله به نظر من ايشان انرژيشون بايد در مراكز دانشگاهي پر كيس (نه محل بيمارستان دانشگاه ازاد و بيمارستان شما) خرج مي شد، اما سيستم اشتباه ايشان را جذب نكرد. اما عدم حذب دليل بر تخليه احساسات ايشان نيست، ايشان منتظر فرصتي هستند تا به دانشگاه ضربه بزنند و بيانيه صادر كنند، البته اين هم متاسفانه از ضعف افراد در دانشگاه تهران است كه اسير بازي رسانه اي ايشان مي شوند. اي كاش ايشان جذب مي شدند تا اين كمبود براي هميشه جبران مي شد.
٦. در مورد حمايتي ها هم كه عرض كردم، وضعيت و برخورد ايشان واضح و معلوم است، همه ي عزيزاني كه اين كامنت ها رو بررسي مي كنند اگر چند روز در صنف دام كوچك فعاليت داشته باشند مسلما از نحوه ي كار كردن بيمارستان شما با حمايتي ها اطلاع كافي و وافي دارند
٧. شخص شمايي كه دست راست دكتر هستيد (حتي عقيم سازي هم فك نميكنم دكتر به شما احازه ي انجامش را بدهند) نبايد اينقد سريع جواب بدهيد، كلينيكال پاتولوژيست (دكتر موسويان)، داخلي ها، راديولوژيست ها (دكتر ماسوله ، دكتر كبير) و مسوولين پت شاپتون (كه در حال حاضر جمع كردين) بايد در مورد شخص و منش دكتر صحبت كنند.
اقاي دكتر شخص علمي اما متاسفانه خودبين، .......... و به دنبال شهرت هستند
٨. نياز به تماس بنده نيست، ايشان در جلسات مختلف در محل هاي مختلف بر عليه دكتر هاي مختلف صحبت مي كنند. يا شما حواستون نيست دكتر يا اينكه چشم و گوش خود را بسته ايد، عرض كردم خدمتتون به هر حال شما نماينده ايشان هستيد و شايد در جايگاه نقد و بررسي ايشان نباشيد، بهتر است اگر براتون ممكن بود وظيفه ي دستياري را دو روز به شخص ديگري بسپاريد و پرس و جويي در مورد ..... ايشان كنيد. جوري كه شما صحبت ميكنيد ادم شك ميكنه از نزديك تا حالا باهاشون كار كردين يا نه، اصلا ذره اي به چيزي كه در واقعيت هستند صحبت هاي شما نزديك نيست.
اين صحبت هاي بنده هيچكدام در تاييد دكتر ملازم نيست، متاسفانه دو هفته دو شخص كه به دنبال جذب مخاطب رسانه اي و مسائل ديگر هستند در حال نزاع مي باشند. ما حصل اين دو هفته صرفا افزايش معروفيت و شهرت است.
سپاس
دامپزشک دام کوچک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
1
1-اولا بایستی به تیم دکتر فتاحیان بابت نفوذ رسانه ای گسترده ای که دارند تبریک گفت. لحن گزارشات و خصوصا نحوه ی انعکاس مطالب در تسنیم و تابناک و علی الخصوص حکیم مهر نشاندهنده ی تاثیری است که این دوستان بر رسانه ها از طریق چند خبرنگار و باقی دوستانشان دارند.
با این حال اما بایستی برای جامعه دامپزشکی تاسف خورد که پیش به سوی یکصدایی شدن و انحصار (حداقل در بخش رسانه ای) می رود و همچنین اینکه بایستی انتظار داشت که در آینده نه چندان دور، دامپزشکان برای کسب اطلاعات حتی در زمینه تخصصی شان سراغ رسانه های بیگانه بروند تا شاید گزارش یا تحلیلی بدون اعمال نظر بیابند.

2- جالب است که نویسنده با امضای دکتر مرید پور می گویند: "هيچ همكار جراح و يا كلينيسين توسط ايشان تخطئه نخواهد شد مگر مواردي كه جراحي به شكل كاملا غير علمي و غير اخلاقي انجام شده باشد."
جالب است که دکتر مریدپور با این جمله اذعان میکنند که تخطئه توسط همکار و استادشان انجام میشود البته در بعضی موارد. یعنی زمانی که جراحی از نظر ایشان غیر علمی یا غیراخلاقی باشد.
با این اوصاف هر جراح یا متخصص یا استاد دانشگاهی، چنانچه پروسه ی جراحی همکارش را غیر اخلاقی و غیر علمی بداند بایستی او را تخطئه کند.
با این اوصاف از نظر علمی با توجه به روش نامناسب، غیراصولی و غیر علمی انتخاب شده برای فیکساسیون مهره های یورپلنگ توسط دکتر مریدپور و همکارشان (که هم در گرافها مشخص بود و هم چندین نفر از متخصصین جراحی آن را تایید کرده اند) و با استناد به استدلال خودشان، هر دامپزشکی این اجازه را دارد که ایشان را تخطئه کند. از نظر اخلاقی هم عده ای مثل دکتر ملازم با ایشان موافق نیستند و آنها هم بنا بر استدلال فوق الذکر اجازه تخطئه همکارشان را دارند.

3-ظاهرا و متاسفانه به جای انتقاد علمی و رفتار آکادمیک، مسخره کردن و توهین به همکار (از طریق الفاظی مثل سیرک و ...) آن هم در یک رسانه ی عمومی در کلام ایشان دیده می شود. البته احتمالا این مورد هم از نظرشان مشمول استثنائات "غیرعلمی" و "غیراخلاقی" است. یعنی چون "از نظر ایشان دکتر ملازم سخن علمی نگفته" پس می شود او را تخطئه و مسخره کرد.

4- دکتر مریدپور خطاب به فردی با امضای متخصص داخلی دام کوچک گفته اند: "بجاي انتقاد از نحوه مديريت برخورد با صاحبان حيوانات حمايتي كه در صلاحيت شما نيست مشغول طبابت خود باشيد."
مشخص نیست چه کسی به دکتر مریدپور اجازه یا اختیار داده است که برای دیگران تعیین تکلیف کند؟! اینکه دیگران دارای چه صلاحیتی هستند و در چه مواردی صلاحیت ندارند از کجا بر ایشان مسجل می شود؟
جواب انتقاد را با رد صلاحیت و تعیین تکلیف نمی توان داد. خصوصا اگر انتقاد موردی باشد که کما بیش عده ی زیادی در جریان آن هستند و راجع به آن شنیده اند.
نويسنده مطلب
|
Singapore
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
از متخصص داخلي دام هاي كوچك از دانشگاه تهران و همچنين از ناشناسي كه كامنتشون با چند نكته شروع شده خواهش ميكنم در تكميل فرمايشاتشون كمي براي حرفه وقت بگذارند و مطالبشون رو مبسوط تر بنويسن و در حكيم مهر منتشر كنند
حكيم مهر جايي براي حرف زدن ماست و رسالتي جز اين بر عهده نداره همونطور كه حرفهاي من رو منتشر ميكنه سخنان و مطالب حرفه اي شما رو هم منتشر خواهد كرد نهايتا نيم ساعت از وقت شما رو خواهد گرفت و كمي حجم از اينترنتتون ولي به مراتب اثرگذارتر از شركت در دوره هاي دامپزشك مطرح خواهد بود چون همكاران با نظرات خوب شما آشنا خواهند شد نترسيد از مخالف سخن گفتن چون ممكنه كه شما حقيقت رو بهتر از من بگوييد دست شما را براي نوشتن بيشتر به گرمي خواهم فشرد و خرسندتر از اينكه مخالف من سخن بگوييد
دكتر فاخر
|
Australia
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
1
0
با سلام
گزارش بسيار روشن كننده و گويايي بود ، من خودم فارغ التحصيل دانشگاه تهران هستم و به علم و اگاهي دانشمند عزيزمون جناب دكتر فتاحيان واقفم. ايشان كاري به كار كسي ندارند و دوستان عزيز دانشكده متاسفانه به واسطه ندانم كاري هاي دامپزشك حيات وحش خود هر دفعه مطرح ميشنوند البته از نوع منفي ان. واقعا به نظرم دانشكده بايد شان خودش را با اخطار كتبي به اين افراد حفظ كند و گرنه به ذهن همكاران متبادر ميشود يه دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران در برابر بيمارستان فتاحيان ايستاده . با تشكر
دكتر جلالي
|
Australia
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
بسيار گزارش شفاف كننده و جالبي بود، ما اصلا از اين گونه كارگاهها در شهرستان واقعا خبر نداريم اما تا جايي كه من ميدونم كسي كه مطرح است بايد راهكارهاي مطرح شدن رو بزاره از بلبلي خواهش ميكنم با دكتر فتاحيان عزيز برگزار كنند
دانشجو دانشگاه تهران
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
واسه من دانشجو این اطلاعات و نکات عالی بود، راستی دیروز دکتر فتاحیان بدلیل کم کاری ها و بی اطلاعی ها و بی علمی ها برخی در سازمان محیط زیست دوره برگزار کردند، بجای این حرفا حداقل نزارید دیگه وارد محیط زیست بشه، در دام کوچک ما به هر کی خوردیم میگه فتاحیان ، به هر کی میگیم کجا میخوای بری کاراموزی میگه بیمارستان فتاحیان ، میگیم اموزش میگن اکادمی فتاحیان، میگیم جراحی میگن فتاحیان، ...
دکتر دوستانی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
با سلام، چه دل پری دارن این عزیزان دانشگاه تهران بابا خوب شما هم بیاین مگه کسی جلوی شما رو گرفته دکتر صفری رییس نظام خودش دانشگاه تهرانیه چرا از شماها استفاده نمیکنه ؟؟
مجید جدیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
دکتر جلالی عزیز ظاهراً بهترین راه مطرح‌شدن و به قولی معروف شدن تخریب دیگران در محافل عمومی و وب سایتها و ناتوان و بیسواد جلوه دادن دیگران و البته به هر شکلی چسبیدن به آدم های معروف است حالا از راه دوستی یا تخریب، از نظر من همه دوستان دخیل در این ماجرا دنبال مطرح کردن دوباره نام خودشون بودن و بس، بالاخر معروف شدن باید با معروف ماندن همراه بشه، متاسفانه در دامپزشکی جایی برای اخلاق نمونده، نقل از یکی از بزرگان حرفه می کنم که ایشون همیشه می گفتن استاد باید ابتدا به شما شخصیت دامپزشکی رو یاد بده وگرنه با یک سال کتاب خواندن هر علمی در این حرفه دستیافتنیه
دکتر مهدی مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
2
با فراوان درود و ادب
متاسفانه از جناب دکتر ملازم شناختی ندارم اما به عنوان کسی که در تمامل محافل علمی که جناب آقای دکتر فتاحیان برگزار کرده اند حضور داشته ام کاملا می دانم که شخصیت اخلاقی دکتر فتاحیان سوای شخصیت علمی ایشان در رتبه اعلی قرار دارد حداقل از نظر بنده که از نزدیک تمام صحبت های ایشان را شنیده ام، ایشان اگر نامی از کسی برای مثال می برند در راستای خوب آن شخص است و اگر انتقاد علمی از همکاری دارند هرگز نشنیده ام که نامی ببرند. آن دوست عزیزی که نظرشان غیر از این بود مطمئنا فقط از دور نام دکتر فتاحیان را شنیده اند
دكتر مريدپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
1
با سلام مجدد، من واقعا از تقابل منفي و جدل معابانه با همكاران عزيزم در هر جناح و جايگاهي پرهيز ميكنم چون دامپزشكي به ذات خود مظلوم و فعالان ان نيز مظلوم تر و گمنام هستند لذا توضيحات من مبني بر مجوز بيمارستان جهت تنوير اذهان بود زيراكه همكار عزيزم كه خوشبختانه نزديكي قابل توجهي هم به بيمارستان و مركز ما دارن اطلاعاتشون مقداري قديمي است كه اگر علاقه داشتن در خدمت هستم تا به روز رساني شوند. اقا يا خانم دكتر متخصص دام كوچك محترم بسيار تلاش دارن فضا رو مسموم جلوه دهند و بنده را تحريك كنند اما قابل توجه همكاران كه هم اكنون در بيمارستان، عقيم سازي ها و برخي از پروسيجرهاي قابل اجرا به شكل minimal invasive ( كم تهاجمي) توسط بنده با راهنمايي هاي اناتوميك و تكنيكي استاد عزيزم به شكل خدمات اندوسرجري در حال ارايه مي باشد كه اگر قابل بدونيد جهت معرفي ان در خدمت گزاري اماده هستم. بابت اعضا هيت علمي نيز كاملا با شما موافقم اين اساتيد يا بايد دانشگاه باشند يا بخش خصوصي لذا اميدوارم بستري محيا شود تا اينان يكي را انتخاب بفرمايند و شاهد عرصه رقابت جالب تر و حساس تر باشيم. و سراخر نيز بايد عرض كنم كه بنده مجوزي جهت صلاحيت دادن ندارم اما نسبت به نحوه برخورد مركز خصوصي خود با مراجعين ان مختار و پاسخگو حداقل به ايشان نيستم لذا از سو برداشت پرهيز بفرماييد. به اميد سربلندي و پيشرفت حرفه دامپزشكي در تمامي ابعاد ان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
به نظرم دفعه بعد این کارگاه رو باید دکتر فتاحیان بذاره
چون تیم ایشون نشون دادن که چقدر خوب میتونن زمانی که یک جراحی شون خراب میشه و اشکال کارشون مشخص میشه، تهدید رو تبدیل به فرصت بکنند.
خلاصه اصل موضوع که جراحی اشتباه و تکنیک اشتباه بود اصلا فراموش شده و دارن بیشتر برای تبلیغ و معروف شدن خودشون رو در صدر اخبار نگه می دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
بهتره که دکتر فتاحیان ، دکتر ملازم و هر کس دیگه ای که علم کافی در اختیار داره شروع کنه به برگزاری دوره ها و آموزش های مورد نیاز دامپزشکان کشور. از دانشگاهها که دیگه چیزی در نمیاد
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
1
مطلبی کاملا جهت دار.چرا دکتر فتاحیان را نقد نکردید ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
1
خوشحالم که از این رشته بیخود دامپزشکی رفتم پزشکی... رشته ای بی در پیکر تر از این دامپزشکی نیست ..بخاطر مقدلری پول ناچیز که به اندازه یک پزشک عمونی ام نیست دامپزشکا همدیگر و تکیه پاره میکنم...من خودم فارغ التحصيل دانشگاه تهران بودم که دوباره کنکور دادم رفتم پزشکی..به جرات میتونم بگم بدترین استاد و رو توی دامپزشکی دیدم. ...در حالی که همشون از ضعف علمی رنج میبرن در حال خراب کردن دیگراننن...هرکسی پولی دلره یه کلینک تو دامپزشکی افتاح میکنه و بقبه داستانم میدونید....جامعه پزشکی خوبیش اینه طرفدار همن و حامی یکدیگر. .. بدترین جو کاری و دامپزشکی دلره...قشری ................
پاسخ ها
سوران نجمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
احسنت.بی درو پیکر تر ازدانشگاه تهران ورشته دامپزشکی جایی ندیدم
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
واقعا كه چقدر استفاده رسانه اي قبيحي كه تبليغ يك ورك شاپ بسيار معمول و متداول در همه علوم را به موضوع ديگري سنجاق كرديد كه بگوييد ملازم به دنبال شهرت است . شهرت كه چيز بدي نيست . با قبول تدريس در اين وركشاپ خودش ميگويد خوب است و مي خواهد راه آنرا با بقيه هم شريك شود. شهرت ملازم به دانش تمام قد او در تصويربرداري دامپزشكي است كه حتي نويسنده پر از بغض امضاي محفوظ هم نتوانسته آنرا كتمان كند. شهرت ملازم در انتقال دلسوزانه دانش به بهترين شكل ممكن به دانشجويان ورزيدنتهاست وشهرت ملازم به آشنا كردن دامپزشكي مملكت با دستاوردهاي نوين علمي از جمله همين تله مديسيني است كه نويسنده وعده بررسي آن را به خوانندگان داده. شهرت شما در چيست؟
نویسنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
همکار عزیز کدام استفاده رسانه ای ، این نوشته برای نویسنده آن که حتی بصورت نام محفوظ منتشر شده چه استفاده ای می تواند داشته باشد؟ به شما اطمینان میدهم که نویسنده مطلب نه تنها هیچ ارتباطی با دکتر فتاحیان ندارند بلکه اصلا در یک راستا نیز فعالیت نمی نمایند
بله مطلقا و مطلقا شهرت چیز بدی نیست ولی تا جایی که صدمه به دیگران نزند و موجبات تضییع حقوق دیگران را فراهم نکند و یا فرصتهای برابر را از دیگران سلب نکند راستش را بخواهید عملکرد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در چند سال اخیر چنان غیر عقلانی و غیر منطقی بوده که کمتر توجیهی برای آن میتوان یافت یا نوشت .

در شهرت ملازم و تخصص ایشان کوچکترین شکی وجود ندارد و خیالتان را راحت کنم که حب و بغضی هم در کار نیست حب و بغض های نویسنده را بسپارید به روانپزشکش و بجای اغراض مابعدالطبیعه در شناخت حالات روحی و روانی نویسنده شما هم چنین مطلبی در باب دیگری بنویسید یه نه اصلا همین نوشته را نقد کنید که فلان جا اشتباه است و بهمان جا ناقص
در باب انتقال دانش به دانشجویان و رزیدنتها کسانی که با ایشان درس داشته اند میتوانند نظر بدهند
از بررسی تله مدیسین هم نگران نباشید چرا که قصد ما گوشزد کردن نقایص و کمک به پیشرفت امور است و در این میان بهتر است شما هم به بیراهه نروید و از کارهای دیگران تاریخ نسازید عنوان نمودن آشنا کردن دامپزشکی مملکت با دستاوردهای نوین علمی حرف بزرگی است که امیدوارم دیگر تکرار نکنید چه در غیر اینصورت مجبورم مستند به اسناد خلاف سخنانتان را اثبات نمایم .

راستش را بخواهید شهرت ما در گمنامی ماست ایام عزت مستدام
ناشناس
|
Singapore
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
1
به نظر من به عنوان همكار اين نوشته ها و نظرات مندرج در آن مهمترين دارايي دكتر ملازم هستند هركسي توفيق داشتن چنين نعماتي را ندارد پيشنهاد ميكنم از آن كمال بهره را ببرند
پاسخ به نویسنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
خانم نویسنده کی هست که شما را نشناسد؟!!
شهرت شما در ترسو بودنتان هست که برای اینکه مورد پیگرد قرار نگیرید از ذکر نامتان حراس دارید! :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
حکیم مهر بس کنید این کارهای بچگانه رو
خجالت بکشید
چرا نام نویسنده هاتون و سانسور می کنید؟!
چه رسانه چیپی شدید شما!!
دامپزشک
|
United States of America
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
واقعا بعضی ها دنبال چی می گردند؟!
بعضی از همکاران محترم باید به جای درمان حیوانات دنبال معالجه اختلالات شخصیتی خود باشند. اسم اختلالشون هم هست اختلال شخصیت منفعل- مهاجم و از نشانه های آن این است که این افراد بدون اینکه در تمام عمرشان کار ارزنده ای انجام داده باشند با معرکه گرفتن به دنبال تخطئه ، ترور شخصیت و ایراد گرفتن از دیگران هستند. البته نوشته بالا نظر یک روانپزشک مطرح در رابطه با تحلیل چنین شخصیت هایی است که برای من جالب بود و تصمیم گرفتم به اطلاع همکاران هم برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
نه قبول نیست این تشخیص بدون استفاده از تکنیک های تشخیصی اتخاذ شده است لطفا یک MRI مجانی برای ......... تجویز کنید بعدا بر اساس نتیجه بیماری را تشخیص بدهید دیگه حرف خودتون رو نقض نکنید
ناشناس
|
Singapore
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
به هر حال خانم ها في نفسه بيشتر جانب احتياط را نگه ميدارند يا به زبان شما بيشتر ترسو هستند خوب اينكه مشكلي نداره تازه خيلي هم عقلاني به نظر ميرسه
DVM
|
United States of America
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
من موافقم با چند تن از عزیزان در مورد اینکه متاسفانه دکتر فتاحیان بیش از حد بر علیه ما بقی جراح ها صحبت می کنن و این به دور از اصول حرفه ای است. من هم در کلاس های نظام و هم در آکادمی دکتر جندین جلسه شرکت داشتم. در خیلی موارد اسم جراح را نام میبرند و در خیلی موارد با پوزخند از کنارش میگذرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
0
1
مگه دکتر فتاحیان هم اکادمی دارن؟!!!
.............
اکادمی گوگوش ِ مگه!!
............. (:
نظر شما
ادامه