کد خبر: ۴۳۸۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای مهار بیماری آنفلوانزای پرندگان و طاعون نشخوارکنندگان کوچک 15 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر مجید خرازیان مقدم» گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری است که از سوی دام های اهلی به حیات وحش منتقل می شود و یکی از مشکلات حیات وحش آن است که این دام ها بصورت قاچاق در مناطق حفاظت شده تردد می کنند و به دلیل واکسینه نبودن دام های اهلی بیماری انتقال و شیوع می یابد.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار 70 راس از کل و بز و قوچ و میش های مناطق حفاظت شده کرمان به دلیل بیماری طاعون نشخوارکننده کوچک تلف شدند و در یزد و همدان نیز گزارشاتی ارسال شده اما هنوز مستند و موثق نیست.

خرازیان مقدم افزود: بیماری های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آنفلوانزای پرندگان مشخص است و هر سال این بیماری وجود دارد لذا برای ریشه کن کردن این بیماری باید راهکاری بیاندیشیم تا دامنگیر حیات وحش و بعضا انسان ها نشود.

وی تصریح کرد: وقتی ما می دانیم در آینده اتفاقی می افتد، نباید دست روی دست بگذاریم و بعد از حادث شدن اتفاق بگوییم بحران شده است؛ مورد قبول نیست، چرا که این بیماری ها قابل پیشگیری است و می توان برای آن از قبل تمهیداتی اندیشید و انتظار داریم برای مدیریت بیماری ها در حیات وحش بودجه و برنامه آن را عملیاتی کرد، لذا ما برای مهارکردن بیماری آنفلوانزای پرندگان 9 میلیارد تومان و برای بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک 6 میلیارد تومان بودجه نیازمندیم که می توانیم این بیماری‌ مشترک بین انسان و حیات وحش را کنترل ‌نماییم.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
یعنی واقعا با ۹ میلیارد میتونید آنفلوآنزا مهار کنید؟؟؟
ماذا فازا؟
شما سماصط رو تو استان های شمالی اجرا کنید، آنفلوآنزا خودش مهار میشه و ۹ میلیارد رو هم حیف و میل نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
اگه تمام بودجه ی ایرانم در اختیارتون قرار بدن با این وضع واکسیناسیون(واکسیناسیون به صورت پراکنده) تا 1000 سال دیگه هیچ بیماری ای رو نمیتونید مهار کنید
نظر شما
ادامه