کد خبر: ۴۳۶۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
از نظر نیروی انسانی تحت فشار هستیم و نیاز است که در این زمینه به قرنطینه‌ها هم توجه شود / با توجه به کمبود نیروی انسانی و ریزش در سال‌های آینده جذب نیروی انسانی را دنبال می‌کنیم. در این راستا سال گذشته جذب تعداد محدودی نیروی انسانی انجام شده بود و به دنبال کارهای آن هستیم همچنین در قالب برنامه‌ پنجم به دنبال جبران کمبود نیروی انسانی هستیم...

حکیم مهر - در حالی که به تازگی مدیرمسئول حکیم مهر در گفتگو با ایسنا از ضرورت جذب و استخدام دامپزشکان در سازمان دامپزشکی سخن به میان آورده بود ، به فاصله یک روز این مصاحبه، خبرگزاری ایسنا ، متن گفتگو با دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی را منتشر کرد که وی در این گفتگو به کمبود نیروی انسانی اذعان نموده است.

رییس سازمان دامپزشکی درباره برنامه این سازمان برای رفع ضعف عمده و ساختاری قرنطینه‌های دامپزشکی تصریح کرد: از نظر نیروی انسانی تحت فشار هستیم و نیاز است که در این زمینه به قرنطینه‌ها هم توجه شود.

دکتر سید محسن دستور در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) اظهار کرد: سازمان با توجه به تمام کمبودها و مشکلات، سعی کرده است که قرنطینه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند و سعی شده با وجود کمبودها، مشکلاتی متوجه حوزه قرنطینه‌ها نباشد.

دستور درباره تغییر محل پاسگاه نیروی انتظامی و جابه جا نشدن محل قرنطینه‌ها گفت: قرنطینه‌ها در کنار پاسگاه‌های نیروی انتظامی تعبیه شدند و اگر جابه‌جایی هم صورت بگیرد با توجه به ضرورت و انتقال قرنطینه‌ ما هم سعی می‌کنیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: قرنطینه‌ها باید بتوانند کارشان را انجام دهند و همکاری نیروی انتظامی نیز باید همراه آنها باشد.

رییس سازمان دامپزشکی با اشاره به این‌که برای دسترسی به قرنطینه‌ها مسیرهایی باید در نظر گرفته شود که دارای مسیر فرعی زیادی نباشد و ترددها از همان مسیرها انجام شود، اضافه کرد: گاهی مسیرهای فرعی وجود دارند که ماشین‌ها و وسایل قرنطینه‌ نمی‌توانند به راحتی عبور کنند.

دستور درباره حل نشدن مشکل قانونی واگذاری برخی خدمات و واکسن‌های مانند آبله، شاربن، هاری، تست سل و ... به بخش خصوصی اظهار کرد: برخی از این موارد مرحله به مرحله در حال انجام است و تاکنون میزان مناسبی را واگذار کرده‌ایم به طوری‌که40 تا50 درصد برخی از واکسن‌ها را واگذار کرده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که در مواردی که باید واگذاری صورت بگیرد این کار را انجام می‌دهیم، ادامه داد: در این زمینه مشکل قانونی وجود ندارد.

دستور در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی و ریزش در سال‌های آینده جذب نیروی انسانی را دنبال می‌کنیم. در این راستا سال گذشته جذب تعداد محدودی نیروی انسانی انجام شده بود و به دنبال کارهای آن هستیم همچنین در قالب برنامه‌ پنجم به دنبال جبران کمبود نیروی انسانی هستیم.

وی در پاسخ به این که مساله واگذاری بخشی از وظایف سازمان دامپزشکی به سازمان غذا و دارو به کجا رسیده است؟ اظهار کرد: بنا نبوده که وظایف سازمان دامپزشکی به سازمان غذا و دارو واگذار شود. اگر هم در برخی موارد تداخل وجود داشته، همچنان وظایف برعهده سازمان دامپزشکی است.

دستور در پاسخ به این سوال که جایگاه سازمان دامپزشکی در طرح ارتقاء بهره‌وری در بخش کشاورزی چگونه تعریف شده است؟ اظهار کرد: طرح ارتقاء‌ بهره‌وری کلی است که بعضی از قسمت‌های آن باید در بخش دامپزشکی نیز مطرح شود و کارهای این بخش بنا به این قانون انجام شود.

رییس سازمان دامپزشکی با اشاره به این‌که اکنون اقتدار سازمان دامپزشکی مناسب است، گفت: تغییر برخی قوانین را دنبال می‌کنیم اما جایگاه سازمان مناسب و خوب است.

رییس سازمان دامپزشکی افزود: در حوزه قاچاق دام پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم، اما مبارزه با قاچاق دام در حوزه اختیار ما نیست.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حق گو
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
0
0
رييس سازمان قبلي كه مجوز جذب 3000 نفر را گرفت ولي دوستان شما در ........... بخصوص دكتر .......... به گوش جوانان دميدند كه بگويند : ما مي توانيم سازمان دامپزشكي را با 20 نفر ( توجه فرموديد بيست نفر) بچرخانيم. خدا نگزرد از كسانيكه اختلافات شخصي خود با رييس قبلي را به كل صنف دامپزشكي تسري دادند و شد آنچه شد. فكر ميكنم اگر {دکتر} نوروزي با آن ارتباطات نتوانست . رييس فعلي كه ....... از قديم گفته اند : ...........................
الزایمر
|
-
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
0
0
خواهشا به دکتر دستور بفرمایید .................. با تشکر
بخش مظلوم و بیکار خصوصی
|
-
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
0
0
اقای دکتر اگر روند خصوصی سلزی را حمایت بفرمایید نیازی به استخدام نخواهد بود .با نگاهی به سایت oie وضعییت کشور های پیشرفته را مقایسه بفرمایید
ت ب
|
-
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۷
0
0
اقای دکتر دیگر استخدام نیست شما که مثل ............. همه چیز را از دست می دهید
آل علي
|
-
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
0
0
قديمي هاي سوار كار مي گفتند:.........بچسب - از مانع پريدن پيشكش.
با اين مديريت قوي نيازي به جذب نيرو نيست .شما كه نگراني نداري كيفت رو برمي داري ....... بيچاره كارشناسان و دلسوزان دامپزشكي كشور
همكار
|
-
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۳
0
0
آقاي دكتر دستور عزيز بهتر است به جاي جذب نيرو ي جديدهمين نيروهاي موجود را كه اكثرا بي انگيزه و سرخورده هستند در يابيد بسياري از نيروهاي توانمند حاشيه نشين شده و شما دلخوش به سه نفر ....هستيد كه از قضا بخش زيادي از مشكلات و سرخوردگي ها از ناحيه عملكرد بسيار بد و طولاني مدت همين ....شما است. يا بي اطلاع هستيد ويا رفاقتهاي پيشين مانع شما است
دامپزشک بازنشسته دامپزشکی
|
-
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۶
0
0
شما ....... چه انتظاری دارید، ..... به احتمال خیلی زیاد با ماموریتهای سازمان حتی بصورت سطحی هم آشنا نیستند، ...... که مثلا دفتر نظارت چه کاری باید بکند، ..................... در سازمان بخصوص در دفتر قرنطینه جمع کنند ، ............ متاسفانه اگاه به شرح وظایف خود و وضع موجود دنیا و ایران نیستند کمی به او حق بدهید که نمی داند .................................. لطف کنند نیروهای لایقی که کنار گرفته اند را وارد مجاری مدیریتی کنند و به آنها اجازه بدهند تا با اصلاح امور همه چیز را دزست کنند ،باید باور کنید که از آقایان دکتر ......................کاری ساخته نیست مشکل شما و سازمان تعداد نیرو و کمبود نیرو نیست مشکل شما نبود برنامه و حضور افرادی بدون برنامه در راس مدیریتهاست ، شما باور می کنید که ......... که به الفبای ....... هم اشنا نیست همه کار را داده دست شخصی مثل دکتر ...... که ...... برای سازمان و خودش بجا نگذاشته است ، شما باور می کنید که شخصی مثل دکتر ....... شده تحلیل گر دکتر ...... برای هیچ کاری ظاهرا مورد قبول نبود ولی حالا همه کاره شده من به شما اطمینان می دهم که نه تنها مشکلی از سازمان را دکتر ...... حل نخواهد کرد بلکه بزودی یا می رود و یا او را می رانند
يك همكار
|
-
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
0
0
سلام
ممكنه يه نفر در مورد اين نقطه چينها كه بيشتر از متن شده توضيح بده!!!!؟؟؟
همكار
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
0
0
در سازمان ...........همه كاره و دائم در تابلو رسانه ها و صداو سيما ................. و راجع به همه چيز اظهار نظر رسمي مينمايد .اين ...............................عامل بزرگترين صدمات به دامپزشكي كشور است دكتر دستور بهتر است .................. اجازه يكه تازي به وي ندهد
نظر شما
ادامه