کد خبر: ۴۳۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

پلنگ حمله کننده به محیط بان پارک ملی بمو بلافاصله بعد از حمله متواری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، صبح امروز 24 مرداد ماه محیط بان پارک ملی بمو حین گشت زنی و کنترل منطقه موردحمله ناگهانی پلنگ قرار گرفت و از ناحیه ی دست مصدوم شد.

خوشبختانه محیط بان آگاه پارک ملی بمو با وجود مسلح بودن به پلنگ صدمه ای وارد نکرده و پلنگ بلافاصله پس از حمله متواری شده است.این محیط بان صدمه جدی ندیده اما از ناحیه دست زخمی شده و در حال حاضر در بیمارستان تحت نظر و مراقبت می باشد.

گفتنی است: پارک ملی بمو با وسعت 48 هزار هکتار در شمال استان فارس و در 30 کیلومتری شمال شرقی شهر شیراز قرار دارد و به وسیله جاده شیراز- اصفهان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می گردد. در این پارک ملی تاکنون تعداد ۳۲ گونه پستاندار، ۹۱ گونه پرنده، ۱۹ گونه خزنده و ۳ گونه دوزیست شناسایی شده است، همچنین این پارک زیستگاه گونه های شاخص جانوری از جمله پلنگ، گرگ، گراز، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، روباه معمولی، تشی، سمور سنگی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی و آهو می باشد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر حسین زاده
|
United States of America
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
یادش بخیر بارها در زمان دانشجویی روزهای تعطیل با دوستان تا چشمه ای زیبا در میان پارک بمو پیاده روی و کوهپیمایی میکردیم و خوشبختانه بجز مارهای که فرار میکردند با حیوان دیگری برخورد نداشتیم
نظر شما
ادامه