کد خبر: ۴۳۶۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین واحد پرورش شترمرغ کشور در چابهار در حال احداث است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مجتبی پیری» در جریان بازدید استاندار سیستان وبلوچستان از طرح‌های کشاورزی اظهار کرد: این واحد باظرفیت ۲۴ هزار قطعه شترمرغ پروازی و ۷۰۰ قطعه شتر مرغ مولد در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار در حال احداث است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: ۲۱ هکتار برای ایجاد امکانات پرورش شترمرغ و مابقی برای صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای تسریع در روند اجرایی کار به این طرح اختصاص یافته است، در گام اول این طرح ایجاد اشتغال برای هزار خانوار روستایی در سطح استان در دستور کار دارد.

پیری ادامه داد: با راه‌اندازی کامل این طرح ظرفیت پرورش شترمرغ در استان از ۲ هزار قطعه به ۲۵ هزار و ۷۰۰ قطعه افزایش می‌یابد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
دوستانی که طرح هایی اینچنینی می دهند فقط و فقط کمی فکر می کنند چابهار علوفه مورد نیاز شترمرغ رو از کجا تامین میکنه چند گاوداری بزرگ در چابهار بصورت مستمر فعال هستند ایا فقط احداث و اخذ وام مهم است یا تولید پایدار
بزرگترین واحد پرورش در چابهار تیترش به اندازه کافی خنده دار است( البته پرورشی که نیاز اولیه به علوفه و .... دارد) که نیاز نیست مابقی مطلب از سوی خواننده پیگیری شود البته دستگاه های نظارتی که چنین طرحی رو با بودجه هنگفت تایید میکنند باید بیدار بشن چون احتمالا خوابند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
الان یک فارم شترمرغ در روستای علی جعفر زابل هست که چند سال قبل وام کم بهره گرفته و الان خالی هست و هر بار کسی هم بخواد بازدید بیاد چند تا شترمرغ میارند و بعد می بردنشان.
نظر شما
ادامه