کد خبر: ۴۳۶۶۲



سرپرست وزارت سیاست‌گذاری کشاورزی و مواد‌غذایی اوکراین در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف، خواستار گسترش مناسبات تجاری دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع‌غذایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ماکسیم مارتینیوک» در دیدار با «محمد بهشتی منفرد» در ساختمان وزارت سیاستگذاری کشاورزی اوکراین در کی‌یف، ضمن تشکر از فعالیت‌های سفیر کشورمان برای توسعه مناسبات دو کشور اظهار داشت: اوکراین نه تنها به ایران به عنوان شریک جدی بلکه به عنوان یک کشور مهم در منطقه نگاه می کند.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های کنونی، تعاملات تجاری دو کشور می‌تواند به بیش از سه برابر میزان کنونی افزایش یابد و کی یف در این چارچوب حرکت می‌کند.

سفیر کشورمان نیز با ارایه گزارشی از روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کارگروه مشترک همکاری‌های کشاورزی، امضای یادداشت تفاهم‌های همکاری در این حوزه، حفظ نباتات و قرنطینه، بهداشت دام، دامپزشکی و ایجاد کمیته مشترک سرمایه‌گذاری خبر داد.

در این دیدار همچنین درباره برگزاری اجلاس آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور در تهران، قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری و مالکیت خصوصی و تسهیل مراودات تجاری بحث و تبادل نظر شد.


نظر شما
ادامه