کد خبر: ۴۳۶۵۹



نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور، نقش وزارتخانه در امنیت غذایی کشور را بسیار پر رنگ دانست و گفت: این وزارتخانه در تولید مواد غذایی در کشور نقش موثری دارد و در راستای تامین امنیت غذایی نیز تلاش فراوانی می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «آیت الله سید رضا تقوی» در حاشیه بازدید از دستاوردهای تحقیقاتی و ترویجی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: متخصصان و متفکران وزارت جهاد کشاورزی به صورت شبانه‌روزی و با دقت مساله تغذیه جامعه را مدیریت، هدایت و پیگیری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی نباشد مشکل بزرگی برای جامعه پیش می آید چرا که این وزارتخانه در تولید تمام محصولات غذایی جامعه از جمله محصولات زراعی، باغی و دامی تأثیرگذار می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های وابسته این وزارتخانه همچون دامپزشکی، شیلات، امور عشایری، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها نیز بسیار با اهمیت هستند، به عنوان مثال پرسنل دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی در حال پایش وضعیت بهداشتی دام کشور، توزیع فرآورده‌های دامی سالم و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌باشند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت آموزش کشاورزان افزود: در این راستا و با هدف علمی‌تر شدن کشاورزی در کشور، با هماهنگی‌هایی که با سازمان صداوسیما انجام شده انشاالله یک شبکه تلویزیونی در این زمینه راه‌اندازی شود.

آیت الله تقوی در سفر 2 روزه به استان کرمانشاه ضمن نشست صمیمی با تشکل‌های بخش کشاورزی، خانواده معظم شهدا، در همایش زکات استان، همایش مدیران کل امور عشایر کشور شرکت کرده و از برخی طرح‌های شاخص بخش کشاورزی استان کرمانشاه بازدید می‌کند.

استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.



نظر شما
ادامه