کد خبر: ۴۳۶۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان قم گفتگو با روزنامه 19 دی قم گفت: وضعیت بیماری تب برفکی درقم به گونه‌ایست که طی 11 سال اخیر کمترین میزان را داشته‌ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، مدیرکل دامپزشکی استان در گفتگو با روزنامه سراسری 19 دی گفت:، تب برفکی بیماری واگیرداری است که خسارات زیادی می تواند به صنعت دامپروری هر منطقه وارد نماید.

«دکتر مهدی رفیعی» درباره آخرین وضعیت بیماری تب برفکی، راه‌های پیشگیری و تامین واکسن‌های مورد نیاز اظهار داشت: وضعیت مناسب است به گونه‌ای که طی یازده سال گذشته کمترین میزان بیماری تب برفکی را در 5 ماه امسال داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون اقدام مهمی است که باید حداقل چهار ماه یک بار انجام گیرد و در چهار ماه نخست امسال 156 هزار راس گاو و گوساله و 81 هزار راس گوسفند و بز تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

وی درخصوص کانون های تب برفکی گفت: سال گذشته 40 کانون که 35 کانون تب برفکی گاو و گوساله و 5 کانون گوسفند و بز بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: تا 21 مرداد ماه سال جاری 27/5 درصد کاهش کانون تب برفکی نسبت به مدت مشابه درسال گذشته را شاهد هستیم.

دکتر رفیعی راه‌های پیشگیری از بیماری تب برفکی را در سه نکته اساسی بیان و اظهار داشت: دامداران به مسائل قرنطینه‌ای و جابجایی دام، واکسیناسیون به موقع و مسائل بهداشتی و ضدعفونی، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی توصیه کرد دامداران دام‌های خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت بخشی از هزینه‌ها را دریافت نمایند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک قمی
|
Canada
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
سلام
.................... از دامپزشکان و کلینیسینهای قمی یه گزارش بگیرید تا قدرت مدیریت مشخص بشه.
تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
سلام
آقا بیماری تب برفکی کنترل شده است چرا بعضی ها بجای اینکه خوشحال باشند ناراحت هستند
نظر شما
ادامه