کد خبر: ۴۳۶۳۸



ساری تنها شهری در کشور بوده که شهرداری شهر، طرح جمع آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد را جهت کنترل بیماری و فرهنگ‌سازی در نگهداری و رفتار و نیز ساماندهی حیوانات اجرایی کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری ساری، حسب دستور «مهدی عبوری» شهردار ساری به معاونت خدمات شهری مبنی بر جمع‌آوری، زنده‌گیری و نگهداری سگ‌های ولگرد، این معاونت، هماهنگی‌های لازم با ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و مرکز بهداشت انجام داده و برای اجرایی نمودن این طرح با همکاری انجمن حمایت از حیوانات، احداث کمپ نگهداری این حیوانات در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در جنگل سکوتپه و تحت نظارت شهرداری مرکز استان در سال 95 عملیاتی گردید.

در راستای حفظ محیط زیست و رعایت موارد بهداشتی، جهت جلوگیری از بیماری جرب و ازبین بردن کک، کنه و حشرات، محوطه نگهداری حیوانات با سم سایپرمترین ماهانه سمپاشی گردیده و روزانه نیز درمان سگ‌های بیمار و تازه وارد انجام می‌شود.

معاینه روزانه و انجام آزمایشات میکروبی بر روی حیوانات، کنترل وضعیت سلامت مجموعه، فنس جداسازی سگ‌ها بنا به شرایط سنی، بیماری و نحوه رفتار،محل موقت قرنطینه و نگهداری از سگ‌های بیمار، محوطه نگهداری سگهای سالم‌ و آموزش نحوه درست برخورد با حیوانات از دیگر اقدامات این کمپ است.

شایان ذکر است ساری تنها شهری در کشور بوده که شهرداری شهر، طرح جمع آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد را جهت کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان و با هدف فرهنگ‌سازی در نحوه درست نگهداری و رفتار و نیز ساماندهی حیوانات اجرایی کرده است و در طول یکسال حدود ۱۵۰۰قلاده سگ در سطح شهر جمع آوری گردیده است.

همشهریان عزیز می توانند در صورت مشاهده سگ ولگرد با سامانه ۱۳۷تماس گرفته تا اقدامات لازم جهت جمع‌آوری این حیوانات اجرایی گردد.


 

نظر شما
ادامه