کد خبر: ۴۳۵۰۵



بالگرد‌های ارتش سوئیس با انتقال مخزن‌های آب به مراتع این کشور که از خشکسالی و موج گرمای شدید سراسری در اروپا رنج می‌برند، باعث نجات هزاران گاو شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، در عملیات روز سه شنبه ارتش سوئیس، از مخزن‌های بزرگ پلاستیکی قرمز رنگ که از بالگرد‌ها آویزان بودند برای آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و مزارع بین کوه‌های ژورا (Jura Mountain) تا تپه‌های آلپ استفاده شد.

به گفته مقام‌های سوئیسی، حدود ۴۰ هزار راس گاو در فصل تابستان و گرمای شدید مراتع در منطقه «واد کانتون» (Vaud canton) درغرب سوئیس می‌چرند و روزانه به ۱۵۰ لیتر (۴۰ گالون) آب نیاز دارند.

یکی از مرتع دارانی که به گفته خودش ۱۳ سال است این مرتع را اجاره کرده، در مصاحبه با رویترز گفت: ارسال آب از بالا گاهی اتفاق می‌افتاد، اما هرگز به این اندازه نبوده است.

دولت فدرال سوئیس روز دوشنبه و در بحبوحه تلف شدن ماهی‌های رودخانه راین اعلام کرد که تعرفه واردات خوراک دام را کاهش خواهد داد و وام‌های بدون بهره را برای کمک به کشاورزان برای مقابله با خشکسالی ارائه می‌دهد.

یک مقام اقتصادی منطقه واد سوئیس که در عملیات روز سه شنبه حاضر بود، اوضاع را بسیار نگران کننده خواند، زیرا به گفته او سوئیس از سال ۱۹۲۱ تاکنون شاهد چنین خشکسالی نبوده است.

تغییرات جوی در کره زمین مشکلاتی را برای بسیاری از کشور‌های اروپایی و جهان ایجاد کرده است.

این تغییرات شامل خشکسالی، تلف شدن تعداد زیادی از ماهی‌های آب شیرین در سراسر اروپا از جمله آلمان به دلیل گرما و کاهش فعالیت کشتی‌ها در این کشور به دلیل پایین آمدن سطح آب‌ها نگران کننده بوده و مقامات دولت‌های جهان را با چالش چگونگی مقابله با آن مواجه کرده است.



 

نظر شما
ادامه