کد خبر: ۴۳۴۹۹



در پی درج گزارشاتی مبنی بر وضعیت نامناسب باغ پرندگان شهر صنعتی البرز در رسانه‌ها و کانال‌های اطلاع رسانی، دادستان شهرستان البرز به موضوع ورود و دستوراتی در جهت بررسی سلامت محیطی باغ پرندگان به اداره محیط زیست و اداره دامپزشکی صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، مطابق قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست به عنوان وظیفه همگانی بر عهده مردم و دولت است. در این خصوص نقش دادستان به عنوان مدعی العموم دارای اهمیت ویژهای است و مطابق قانون وظایف و اختیاراتی بر عهده وی قرار داده شده است؛ دادستان به عنوان حافظ حقوق عامه وظیفه اعلام جرم و تعقیب قانونی تخریب کنندگان محیط زیست را داشته و از جایگاه مدعی العمومی که بر عهده دارد از این حق شهروندان حفاظت می‌کند و در مواردی که حفاظت از محیط زیست ایجاب کند با صدور دستورات ویژه با متخلفان محیط زیستی برخورد می‌کند.

در پی درج گزارشاتی مبنی بر وضعیت نامناسب باغ پرندگان شهرصنعتی البرز در رسانه‌ها و کانال‌های اطلاع رسانی، «محمودخانی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز به همراه مدیرعامل شرکت شهرصنعتی البرز و نماینده اداره محیط زیست از باغ پرندگان بازدید کرد.

دادستان شهرستان البرز در این بازدید ضمن بررسی وضعیت باغ پرندگان از نظر محیطی و رسیدگی به حیوانات و پرندگان و نیز بررسی موضوعات مطروحه در خصوص باغ پرندگان دستورات لازم را جهت وضعیت سلامت محیطی باغ پرندگان به اداره محیط زیست و نیز بررسی سلامت پرندگان و حیوانات آن مجموعه خطاب به اداره دامپزشکی صادر و اعلام کرد در صورت عدم رفع مشکلات و نظافت محیطی، از فعالیت باغ پرندگان جلوگیری شده و دستور پلمپ آن صادر خواهد شد.

شایان ذکر است، طبق گفته دادستان شهرستان البرز در صورت عدم حل مشکلات و تداوم وضعیت موجود، ظرف دو هفته دیگر از فعالیت باغ پرندگان جلوگیری خواهد شد.


نظر شما
ادامه