کد خبر: ۴۳۴۸۶
 

روز جمعه سازمان جهانی سلامت حیوانات از شیوع آنفلوانزای پرندگان H5N6 در میان مرغ‌های خانگی ویتنام خبر داد. این بیماری اولین بار در 28 جولای در مزرعه‌ای با 2400 پرنده شیوع پیدا کرد و مستقیما جان 90 پرنده را گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، در همان روز، در ایالت دیگری در ویتنام در مزرعه‌ای با 4720 پرنده، این ویروس باعث از بین رفتن 500 پرنده شد.

در سی‌ام جولای،‌ شیوع این ویروس در مزرعه دیگری با 5500 پرنده، جان 1000 پرنده را گرفت. بقیه پرنده‌ها هم معدوم شدند. مسئولان سلامت حیوانات در یکی از دامداری‌ها جوجه اردک‌های 12 روزه و هشت مرغ را به دلیل ابتلا به ویروس H5N6 معدوم کردند.

سازمان جهانی سلامت حیوانات از شیوع آنفلوانزای پرندگان H5N1  در مزرعه‌ای در مالزی هم خبر داده است. در سال 2003، ویروس H5N1  جان 65 نفر را گرفت. این یکی از بالاترین آمارهای میزان مرگ و میر در دنیا بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوانزای پرندگان به شمار می‌رود.

مسئولان از مردم خواسته‌اند تا درباره عفونت‌های آنفلوانزای پرندگان به مدت حداقل 20 روز هوشیار باشند. اگر در مکانی بعد از 21 روز عفونت جدیدی گزارش نشود پس هیچ نوع آنفلوانزایی آن را تهدید نمی‌کند.

سال گذشته شیوع این بیماری هیچ‌گونه مرگ و میری به همراه نداشت اما هزاران پرنده معدوم شدند.

 
 
نظر شما
ادامه