کد خبر: ۴۳۴۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

کتاب «رادیولوژی تشخیصی قفسه سینه در سگ و گربه» تالیف «دکتر فواد سعدی» عضو هیات علمی گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، امروزه تصویر برداری تشخیصی یکی از مهمترین و بهترین راه‌های تشخیص تعداد زیادی از بیماری‌ها در پزشکی و دامپزشکی است و در میان دستگاه‌های تصویر برداری تشخیصی، رادیولوژی به خاطرقیمت ارزان و در دسترس بودن یکی از مهمترین آنها به شمار می‌آید.

تشخیص بیماری‌ها به وسیله رادیولوژی نیازمند مطالعه و تجربه زیادی است که در میان بیماری‌های قسمت‌های مختلف بدن، تشخیص بیماری‌های قفسه سینه به خاطر حضور اندام‌های مهم و حساسی همچون قلب و ریه‌ها یکی از مهمترین و مشکل ترین تشخیص‌های رادیولوژی است.

مولف در مقدمه کتاب می گوید: تصمیم گرفتم کتابی به زبان فارسی در زمینه رادیولوژی قفسه سینه در سگ و گربه تالیف کنم تا در دسترس تمامی دانشجویان رشته‌های دامپزشکی و پیراپزشکی قرار بگیرد. این کتاب به دلیل داشتن رادیوگراف‌های متعدد از بیماری‌های مختلف قفسه سینه علاوه بر اینکه قابل استفاده برای مقاطع مختلف رشته دامپزشکی همانند دکترای حرفه ای و دکترای تخصصی رادیولوژی دامپزشکی است برای کلینیسین‌های دام‌های کوچک در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

این کتاب تالیف فواد سعدی 120 صفحه مصور و شمارگان هزار نسخه توسط توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری واحد مهاباد منتشر شد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Australia
|
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
2
ضمن تشکر از مولف یا مترجم محترم میخواستم از دانشگاه ازاد اسلامی که سرمایه گذاری تعداد ۱۰۰۰ جلد از این کتاب را کرده است پرسش کنم که در کل کشور ایا بیشتر از ده دستگاه رادیولوزی دام وجود دارد و واقعا رادیولوزی دامپزشکی در تشخیص بیماریها عملا چقدر در کلینیکها رواج دارد اساسا دانشگاه ازاد مهاباد ایا دستگاه رادیولوزی دامپزشکی دارد چون اطلاع کامل هست که رشته دامپزشکی در این واحد دانشگاهی وجود ندارد/اینکه مترجم محترم میخواهند با اینکار مرتبه دانشگاهی اخذ نمایند
نظر شما
ادامه