کد خبر: ۴۳۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

محققان دانشگاه تگزاس آمریکا توانستند یک ریه مصنوعی را که با استفاده از زیست مهندسی ساخته شده است به یک خوک زنده پیوند کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، محققان برای ساخت ریه ها ابتدا با استفاده از ترکیب قند و سفیدکننده تمام سلول ها و خون موجود در چارچوب ریه خوک را پاکسازی کردند. بدین ترتیب تنها پروتئین های موجود در هر ریه باقی ماند که در واقع اسکلت آن محسوب می شود. بدین ترتیب چارچوب اولیه برای تولید ریه مصنوعی آماده شد.

سپس هر یک از چارچوب ها را درون مخزنی حاوی مواد مغذی قرار دادند. سپس سلول های متعلق به هریک از خوک های دریافت کننده ریه مصنوعی را درون یکی از چارچوب ها قرار دادند تا در طول 30 روز ریه ها رشد کنند. در پایان این دوره ریه های مصنوعی را به بدن خوک ها پیوند کردند.

پس از دو هفته شبکه رگ های خونی موردنیاز ریه ها درون آن ها شکل گرفت و در طول دو ماه پس از پیوند، هیچ نشانه ای از پس زدن ریه ها توسط سیستم ایمنی بدن خوک ها مشاهده نشد.

اکنون محققان در حال بررسی عملکرد بلندمدت ریه ها و سیستم ایمنی خوک ها هستند. به اعتقاد محققان در صورتی که همه چیز برای خوک ها به خوبی پیش رود، تا 10 سال دیگر امکان تولید ریه های مصنوعی برای انسان نیز فراهم خواهد شد. بر اساس آخرین آمار تنها در آمریکا بیش از 1400 نفر در انتظار دریافت ریه اهدایی هستند و تولید ریه مصنوعی می تواند این صف انتظار را از بین ببرد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Translational Medicine منتشر شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
|
Germany
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
خوب به ما چه.

همه ما بیکاریم. کار هم باشه دوستان با نصف حقوق دارن کار میکنن.

از دانشکاه تهران بهترین دانشگاه ایران بیای بیرون بازهم بیکاری.

خاک...
نظر شما
ادامه