کد خبر: ۴۳۳۸۱
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
از آینده شغلی تا میزان درآمد فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی:
خبرنامه دانشجویان ایران در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷، در گزارشی اقدام به معرفی رشته‌ دامپزشکی نموده است که در نوع خود جالب توجه است ...



حکیم مهر: خبرنامه دانشجویان ایران در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۳۹۷ در گزارشی اقدام به معرفی رشته‌ دامپزشکی نموده است که در نوع خود جالب توجه است.
 
به گزارش حکیم مهر، متن این گزارش به شرح زیر است:

بررسی بازار کار و آینده شغلی رشته دامپزشکی

پیش از انتخاب رشته مورد علاقه برای تحصیل، آگاهی از بازار کار آن می توانددر تصمیم‌گیری بسیار تاثیرگذار باشد. بنابراین در خصوص بازار کار رشته دامپزشکی لازم است بدانید که فارغ‌ التحصیلان‌ رشته دامپزشکی‌ می‌توانند در مراکز مختلفی‌ از جمله‌ شرکت‌های‌ تولید دارو و فرآورده‌های‌ دامی‌، شرکت‌های‌ تولید مواد غذایی‌ با فرآورده‌های‌ دامی‌، سازمان‌ دامپزشکی‌، مؤسسه‌ تحقیقات‌ و تولید واکسن‌ رازی‌، واحدهای‌ دامپروری‌ دولتی‌ و خصوصی‌ و آزمایشگاه‌های‌ تشخیص‌ بیماری‌ های‌ دامی‌ و بیماری‌های‌ انسانی‌، شرکت‌های‌ تولید دارو و فرآورده‌های‌ دامی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی، اشتغال به کارهای درمانی در بخش های طیور، آبزیان، دامهای بزرگ، دریافت مجوز و تأسیس داروخانه دامپزشکی، راه اندازی مـراکـز مشـاوره و دامـداری و طیور، فعالیت در کارخانه های مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس سازی و … مشغول به کار شوند.

همچنین فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی می توانند برای تاسیس کلینیک دامپزشکی اقدام نمایند و به معالجه حیوانات بیمار بپردازند.

توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه

مهمترین وظیفه یک پزشک شناخت بیماری با توجه به علایم و نشانه‌ها و اظهارات بیمار است. کاری که با توجه به علایم مشابه و مشترک برای بیماری‌های مختلف و همچنین تنوع بیماری‌ها بسیار دشوار می‌باشد. اما با این وجود کار یک پزشک در مقایسه با دامپزشک سهل‌تر است چرا که در شناخت و معالجه بیماری‌ انسانی، می‌تواند از خود بیمار کمک بگیرد.

اما یک دامپزشک در معالجه بیماری حیوانات تنها با بررسی و پژوهش و با تکیه بر دانش خود می‌تواند به بیماری پی ببرد.

یک دامپزشک علاوه بر دانش بسیار و قدرت تجزیه و تحلیل باید زیرک و هوشیار نیز باشد. چون از یک سو بیمار او نمی‌تواند درد خود را بیان کند و دامپزشک باید خود موفق به شناخت بیماری گردد و از سوی دیگر بسیاری از دامداران سنتی‌ ما هنوز فرهنگ استفاده از دامپزشک را پیدا نکرده‌اند و در نتیجه با مشاهده دام بیمار در ابتدا خود از راه های سنتی که بسیاری از اوقات اشتباه نیز هست، به معالجه دام می‌پردازند و بعد از این که بیماری به اوج خود رسید و یا حتی دام به بیماری تازه‌ای دچار گردید، به دامپزشک مراجعه می‌کنند و تازه هنگام مراجعه به دامپزشک نیز نمی‌گویند که قبلا از چه داروها و یا روش های درمانی استفاده کرده‌اند و در نتیجه اگر یک دامپزشک زیرکی و هوشیاری لازم را نداشته باشد، در شناخت بیماری اشتباه می‌کند.

درس زیست‌شناسی یکی از درس های مهم رشته دامپزشکی است. همچنین دانشجوی این رشته هرچقدر که تلاش بکند اگر به زبان انگلیسی و یا یک زبان بین‌المللی دیگر مسلط نباشد، نمی‌تواند در این رشته موفق گردد، چرا که امروزه اطلاعات علمی بخصوص در علومی مثل ایمونولوژی روزآمد شده است و تا دانشجویی به زبان انگلیسی مسلط نباشد، نمی‌تواند از اطلاعات جدید با خبر شده و یا از کتب مرجع استفاده بکند.

بدون شک دانشجوی این رشته باید از سلامت جسمانی برخوردار باشد اما قدرت بدنی در همه بخش‌های دامپزشکی مطرح نیست. برای مثال در مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و یا برای معالجه دام های کوچک نیازی به قدرت بدنی بالا نیست اما در معالجه دام های بزرگ، قدرت بدنی بالا می‌تواند کار یک دامپزشک را راحت‌تر کند.

یک دانشجوی دامپزشکی بعد از فارغ‌التحصیلی باید گاه در دل یک روستا به مداوای حیوانات بپردازد و بدون شک چنین کاری جز به یاری عشق و علاقه امکان‌پذیر نمی‌باشد.

وضعیت استخدام دامپزشک در برخی کشورهای جهان

آمریکا: پیش‌بینی‌ها نشان می دهد میزان استخدام دامپزشکان بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ ، رشد ۳۶ درصدی خواهد داشت. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل ۱۴ درصد می باشد.

استرالیا: در بازه زمانی ۵ سال گذشته میزان استخدام در این شغل رشد ۲۲ درصدی داشته و رشد زیاد در آینده برای آن پیش بینی شده است.

میزان درآمد دامپزشک در ایران

اطلاعات دقیقی از میزان درآمد دامپزشک در کشور در دسترس نمی باشد. درآمد آنها با توجه به محل کارشان متفاوت است. دامپزشکانی که در استخدام دولت هستند، مطابق با قانون مدیریت خدمان کشوری حقوق دریافت می کنند. البته درآمد دامپزشک در بخش خصوصی وضعیت متفاوتی دارد. برخی در کلینیک های دامپزشکی در شهرها درآمد بسیار خوبی دارند و برخی نیز در مراکز دامپزشکی خارج از شهرها -علیرغم سختی کار زیاد- درآمدهای کمی کسب می کنند.

درآمد دامپزشک در برخی از کشورهای جهان

آمریکا: متوسط درآمد سالانه این شغل ۸۲.۰۴۰ دلار (برای همه مشاغل ۳۳.۸۴۰ دلار) در سال ۲۰۱۰ و مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳، ۸۳.۲۰۰ دلار بوده است.

استرالیا: متوسط درآمد سالانه دامپزشکان ۷۹.۰۰۰ دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

انگلستان: متوسط درآمد سالانه در این شغل برای افراد تازه کار حدود ۴۶.۰۰۰ دلار، برای افراد با تجربه ۷۳.۰۰۰ دلار و برای افراد ارشد ۷۶.۰۰۰ دلار می باشد.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

فارغ‌التحصیلان دوره دکترای عمومی دامپزشکی می‌توانند بر حسب علاقه در بیش از ۱۴ گرایش تخصصی مختلف در علوم دام پزشکی (آسیب‌شناسی ، انگل شناسی، میکروبیولوژی، کلینیکال پاتولوژی، علوم تشریحی، بیماری های طیور، بیماری های داخلی دام بزرگ، بیماری های داخلی دام کوچک، جراحی، رادیولوژی، بیماری های ماهی و آبزیان، بهداشت مواد غذایی، مامائی و بیماری های تولید مثل و ...) و همچنین علوم پایه پزشکی و بیوتکنولوژی ادامه تحصیل بدهند.

در دوره دکترای تخصصی دامپزشکی به تناسب رشته تعداد ۶۰واحد تخصصی گذرانده می‌شود و دانش تخصصی دانشجو در یک زمینه خاص گسترده‌تر می‌گردد. هدف از اجرای دوره‌های تخصصی دامپزشکی ، تامین اعضای هیات علمی مورد نیاز برای دانشکده‌های دامپزشکی و محققان موسسات پژوهشی وابسته و در نهایت تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز برای خدمات تخصصی دامپزشکی است.



 

انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
1
1
جمع کنید این رشته رو تا چندین سال بنده متخصص این رشته ام بیکارم بازار کار این رشته به شکل وحشتناکی اشباعست
فیروز ترابی
|
United States of America
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
1
جوانان ما نباید گول این تبلیغات را بخورند. البته در سایر کشورها تعداد دانشکده های دامپزشکی و در نتیحه فارغ التحصلان شاید یک دهم ایران باشد و هم در هر خانه حیوان یا حیواناتی بعنوان پت نگهداری میشود که گاه حتی تا 3-4 حیوان در یک خانه مشاهده میشود.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
2
1
یادمه وقتی میخواستم این رشته رو انتخاب کنیم یکی از دوستای برادرم که اشنایی داشت گفت نرو اضلا ب درد نمیخوره بیچاره خودت نکن منم گفتم من دکترا میخونم نه کاردانی و کارشناسی
هر روز صب میگم کاش ب حرفش گوش میدادم کاش.....
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
1
1
اگر میخواین پایینترین جایگاه احتماعی رو داشته باشین با بدترین افراد در جمعیت سروکار داشته باشین همیشه سرخورده و سرافکنده باشین و علاقه زیادی ب خودکشی دارین این رشته رو انتخاب کنین تا تمامی ارزوهایی که در سر داشتین برای زندگیتون به باد فنا بره
ما که سوختیم و باختیم..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
2
2
متاسفانه یک سری افراد سرخورده دایم دارند این رشته را می کوبند و ذلیل می کنند، شما که اینقدر از این رشته بدتان می آید چرا این سایت را می بینید و همه را مایوس می کنید، با غر زدن و یاس چیزی درست نمی شود، امید داشته باشید
دامپزشک بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
2
3
بیکاریم و هیچ امیدی به آینده نداریم
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
1
خدا ....... کنه کسی که رشته دامپزشکی در ایران بنیانگذاری کرد تا جوانان مملکت همشون تباه شن
دکتر اکبری
|
Germany
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
1
1
افرادی که سال 97 وارد دامپزشکی می شوند;در 6سال آینده;مجدد در کنکور شرکت خواهند کرد...
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
2
بگویید خدا لعنت کنه کسی که وضع. دامپروری ودامداری را در این مملکت به این صورت در اورد.دامپزشکی هم مثل هر رشته دیگه ضرورت یک جامعه استِ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
1
0
.................................................................خداوند از سر تقصیراتشان نگذرد که سیاه بخت شدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
2
1
اگر مایلید کمترین حقوق و کمترین جایگاه اجتماعی را داشته باشید دامپزشکی بخونید.
اگر دوست دارین هر روز با افرادی کار کنین که فقط فکر سود خود هستند و از نیم کیلو گوشت فاسد نمیگذرند و شما باید به طور مثال 200 کیلو بار معدوم کنین و تمام ناسزا و تهدیدات را به جان بخرید دامپزشکی را انتخاب کنید.
البته این ها در خوشبینانه ترین حالت بود که شما کار پیدا کنین!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
1
ننویسین الکی اینجا کار هست اونجا کار هست مجوز داروخونه و کلینیک اکثر شهرها دیگه نمیدن و اشباع شده باید برین ی شهر خیلی داغون کوچیک که اونجام ته درامد خودتون بکشین ماهی دو سه تومت شاید بشه .... تو شهرهای بزرگ حالا بد نیست... اون کارخونه هام مسوول فنی میخوان قانونش بین ۳۵۰۰ تا ۵ تومنه... ولی حتی به ما ۸۰۰ تومن ۱ تومن بدون بیمه همه پیشنهاد میشه من اگه هر کارشناسی پیراپزشکی میرفتم دانشگاه تهران قبول بودم ب امید دکتری رفتیم دامپزشکی یه ساله بیکارم چون شان دامپزشکی نیست یا ۸۰۰ تومن کار کنم!!! نربن این رشته بدبخت نکنین خودتون رو
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
1
0
بنده شاگرد اول رشته دامپزشکی بودم ولی به علت درآمد پایین با توجه به علاقه ای که به این رشته داشتم ناگذیر کنار گذاشتم حیف از ان همه عمر که در این رشته تلف کردم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
3
0
یه عده هستن که همیشه با اینکه فقر فلاکت همکاران خود را میبینن بیخودی از این رشته تعریف میکنن واقعیت امروز دامپزشکی ایران اشباع وحشتناک بازار
کار این رشته هستش این رشته در ایران هیچ اینده ای نداره بخاطر دلایل زیراکیدا سمت این رشته نیان1 اشباع وحشتناک بازار کار این رشته باتوجهه به تعدد دانشگاه2.سختی این رشته که این تلاش در هر رشته ای بکنید در نهایت برداشتب بیشتری میکنید3.شرایط مهاجرت با این رشته بسیار سخته تقریبا در سایت نیازمندی های هیچ کشوری شما نیاز به دامپزشک نمیبینید4.پرداخت حداقل دستمزد میانگین یک میلیون تومان که گاهها همون پرداخت نمیشه.5.محیط بد کاری شامل تهدید از سوی کارفرما6.جو بدموجود بین دکتر های دامپزشک که به هم رحم نمیکنن7.زیر نظر بودن بیکفایت ترین ارگان دولتی یعنی سازمان دامپزشکی8.خشکسالی شدید که ایران در چند سال اینده با ان مواجهه است
دکترررررررر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
1
0
خواهشا انقدر برای این رشته تبلیغ الکی نکنید .برای رضای خدا هم که شده اگر کسی ازتون مشورت خواست کلا بهش بگین دور این رشته رو خط بکشه و به فکر آیندش باشه .ما که اون زمان کسی نبود بهمون مشاوره درست بده ولی میتونیم آینده دیگران رو از خطر نابودی نجات بدیم.
محمد رازی ناراضی
|
Germany
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
1
1
حقوق یک دامپزشک که رییس شبکه است کمتر است از حقوق آبدارچی تامین اجتماعی همچنین کارمند ساده بانک یا اداره دارایی یا اداره برق آب تلفن وحتی کمتر از برادر گروهبان فلانی ِِِِِِگناه دلت برادر دا مپزشکم با این شغل سخت وکم درآمدت و این مرارت تحصیل که کشیدی. شاعر گفته : اگر چه به کارو به دانش سری --- در این مملکت در صف آخری.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
1
0
کسی نبود اون زمان منو راهنمایی کنه در حالی که بهترین رشته های کارشناسی قبول میشدم این رشته رو زدم و الان بیکارم از ما گفتم موقعی که این رشته کلا هفت دانشکده دامپزشکی دلشت امار بیکاریش بالا بود حالا وای بهروز الانش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
1
واقعا که از لحاظ بازار کار این رشته شبیه به لیسانس های وزارت علوم شده که هر شهر و دانشکده ای داره تو این رشته فارغالتحصیل میده بیرون واقعا که باعث تاسفه. این رشته اگه جزیی از وزارت بهداشت بود حداقل بازار کارش مثل باقی رشته های گروه وزارت بهداشت با پذیرش کم دانشجو حفظ شده بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
1
0
مسولین باید فکری به اشتغال فارغ التحصیل های دامپزشکی بکنند تو رو خدا به داد دامپزشکی برسین خجالت می کشیم تو جامعه بگیم دکتریم ولی بیکار.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
2
این رشته یکی از مهمترین رشته های موجود در دنیاست . از برخی لحاظ از پزشکی اهمیت بیشتری داره به دلیل حجم بسیار بالای سرمایه در گردش موجود در بخش دام و طیور و بهداشت وامنیت غذایی جمعیت انسانی و بیوتروریسم . مشکل مملکت ما سنتی بودن و عقب ماندگی علم و صنعت دام و طیور و بهداشت هستش . هر سال هم چندین میلیارد تومن در بخش دام و طیور کشور متضرر میشه ‌. سوء مدیریت و عدم وجود اعتبارات و قوانین کارآمد باعث از بین رفتن اهمیت این رشته شده . بطوری که ساااااازمان دامپزشکی کشور توانایی پلمپ یک مرغداری ۵ هزارتایی غیر مجاز رو در این شرایط آلودگی به آنفولانزا و بیماریهای دیگه نداره.
دلیلشم دخالت اشخاصی مثل شهردار فرماندار استاندار نماینده یک شهر در کار اداره دامپزشکی اون شهر هستش . با یک تلفن به رئیس اداره فشار میارن که آقای دکتر در فلان تولیدی ۳۰ نفر سر کار هستن کاری بهشون نداشته باش لطفا . از ترس بیکاری کارگران و جمع نشدن جلوی فرمانداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
1
خشم و لعنت خودتون رو نثار مسببین سیه روزی این حرفه و همه حرفه های به خاک سیاه نشسته بکنید. هر حرفه ای به ویژه حرفه پزشکی حیوانات برای هر جامعه انسانی حیاتی و مبرم است و حذف انها در نهایت موجب نابودی ان جامعه میشود. اگر جماعت سود جو و بی کفایتی یک حرفه را به خاک سیاه مینشانند باید یقه انها رو بگیریم و دست تطاول انها رو قطع کنیم نه این که بر سر ان حرفه نگون بخت بکوبیم و زیر پا لهش کنیم.
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
1
2
حکیم مهر با همکاران و بزرگان دامپزشکی در مورد بیکاری دامپزشکان مصاحبه کن ، بزار صدای مظلومیت دامپزشکی در کشور پیچیده بشه ، بزار نسل های اینده تباه نشن ، بزار مسئولین جهاد بفهمن چه ظلمی در حق دامپزشکان کردن ، بزار بدونن که نود درصد دامپزشکان زیر خط فقر هستن
پرستار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
2
رشته کارشناسی پرستاری بسیار پر درآمدتر از دکترااااااااااااااااااااااای الکی دامپزشکی هست.
پرستار زیر کولر ایستگاه پرستاری
نهار وشام میاد جلو دستشون
تی وی دارن
تمام امکانات ک بخای در ایستگاه پرستاری موجوده
باحقوق عالی
پشتیبانی عالی

حالا بیا سالها دکترا بگیر اگر اگر راه بدن بتونی بری یه طویله ویزیت کنی اونم کج بحرفی دامدار یکی خوابونده زیر چشات
پس باید با دکترا بریم بنایی یا سیمان کاری یا کارگری
جبارسینگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
0
درود بر دامپزشکان حقوق بالا درآمد خوب ماست محلی خوب شیر محلی نفس جوان همه و همه کور از خدا دیگه چی میخواد
ناشناس
|
India
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
2
دامپزشکی رشته بسیار عالیست به شرطی که شخص پولدار باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
1
2
مسبب بدبختی این رشته آقازاده های دامپزشک هستن که وارد این رشته شدن و به میز و جایگاه خودشون چسبیدن و پیوستن این رشته به وزارت بهداشت رو در تضاد با منافع خودشون میبینن‌ . هر موقع نوشتم آقا زاده ها در این رشته رخنه کردن ،حکیم مهر سانسور کرد. ‌باز هم میگم آقا زاده ها مشکل اصلی در این رشته هستن. ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
1
من بعنوان یک استاد دانشگاه با 42 سال سابقه کار و تدریس و تحقیق در دانشگاه های حارج از کشور خدمت همکاران و دانشجویان عرض میکنم که رشته دامپزشکی از خصوصیاتی بر خوردار است که کمتر رشته با آن برابری میکند. رشته ایست بسیار عمیق و متنوع ودر کشور های صنعتی از ارج و قرب بالایی برخوردار است.متاسفانه ای رشته شبیه به سایر علوم بواسطه جو غیر علمی حاکم بر کشور مورد بی مهری قرار گرفته است. این یک علمی است که چون بطور مستقیم با تک تک مردم در ارتباط نیست دارندگان این علم با مشکل معیشتی مواجه میشوند ولی بطور غیر مستقیم احاد جامعه میتوانند از این علم بهره ها ببرند. شما یک جامعه اروپایی را از نظر سلامت جسم و روان با ما مقایسه کنید.تغذیه یک اروپایی با یک آسیایی بخصوص کشور هایی نظیر کشور ما که مسئولین آن هیچ احساس مسئولیتی در برابر غذای مردم که مهمترین رکن در سلامت یک جامعه است را نمی کنند.یک اروپایی و آمریکایی در سال بطور متوسط بالای 100 کیلو گوشت مصرف میکند و یک هم وطن ما کمتر از 6 کیلو. اگر قرار است این رشته کار آیی داشته باشد باید بستر آن در یک مملکت فراهم شود. این بستر در ایران اکنون 40 سال است که فراهم نیست. دوست دانشجوی من بسیار جای تعجب است که شما دارید باغی را آبیاری میکنید که در مملکت ما محصولش گل خرزهره است.چرا وقتت را تلف میکنی اقلا ادبیات بخوان که در زندگی یک لذتی از آن ببری.متاسفانه چون آموزش این رشته در مملکت ما بسیار مبتدی است فارغ التحصیلان این رشته براحتی نمیتوانند امتحانان مربوطه را برای یافتن کار در خارج از کشور پاس نمایند.من به دانشجویان خودم همیشه از سال اول توصیه میکنم زبان بخوانید و بعد از فارغ التحصیلی به یک کشور اروپایی ویا آمریکا یا کانادا واسترالیا بروید یک MSCیا دیپلوما در یک رشته خاص بگرید و از این مهلکه ای که در آن افتاده اید خو و خانواده تان را نجات دهید. خوشبختانه تعدادی بیش از انگشتان دست تا کنون موفق شده اند و یکی از آنها اکنون به مقام دانشیاری یکی از دانشگاه های استرالیا رسیده است. ببیند ما باید خقیقت را بپذیریم با وجود این همه دلال در مملکت این رشته حالا حالا ها پا نمیگیرد بنابراین 1.یا وارد این رشته نشوید 2.اگر شدید راه نجات مهاجرت است و لاغیر . پیامبر ما فرمودندند هر گاه خودر را در تنگنا دیدید با ذکر خدا مهاجرت کنید. تجربه نشان داده که ایرانیها به مدد پشتکار و همت بالا موفق میشوند.این رشته در بخصوص اروپا و آمریکا و بویژه در بخش های تولید از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است موفق باشید.
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
2
بعدا از سالها تحصیل و گرفتن دکتری دامپزشکی اوج احترامی که بهت گذاشته میشه اینه که در ...... رو باز می کنن و اصرار هم می کنن شما اول بفرما آقای دکتررررررررررر !!!!!!!
یه خانوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
2
درود بر استاد گرانقدر خودم. من هم پشیمونم از اینکه این رشته رو انتخاب کردم اونهم تو سال اول کنکور سراسری . امیدوارم کنکوری های عزیز چشمشون و باز کنند.
کنکوری 97
|
United States of America
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
2
0
من عاشق کار با حیوانات و شاخه پزشکی هستم.چرا میگین دامپزشکی خوب نیس؟رادیولوژی از دامپزشکی بهتره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
3
تا حيوانات را از چ گروهي ببينيد گاو وگوسفند يا پت هاي تر گول ورگول تو فيلمها..همه كلينيك ميبينن بالا شهر با پت..ولي واقعيت جامعه ما جامعه گاودار و دامدار است كه سنتي خيلي هم بالاتر از دامپدشك خودشون رو ميدونن..بايد منطقي فكر كرد ممكن ي رشته خوب باشه أما نه تو ايران بالأخص براي خانمها...فارغالتحصيل دو سال بيكار با ٦سال درس دانشكاه و ٤سال براي كنكور..احتمالا دكتر نشده بودم و ي كار راه انداخته بودم الان وضعم بهتر بود..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
2
متاسفانه شرايط رشته دامپزشكي در ايران بسيار اسف ناك است .ولي بايد به اين موضوع توجه كرد دامپزشكي در ليران با رتبه بسيار بالا گرفته ميشود مخصوصا دانشگاه ازاد ..پس نميتوان تصور ي دكتري را از تحصيل كرده هاي اين رشته داشت به علاوه اين رشته كلينيكال است كه متاسفانه در ايران شرايط مناسب نيست پس ب يك نگاه منطقي ميتوان ديد داوطلبان اين رشته چه شرايطي خواهند داشت دايما خود را در بازار كار با پزشكان با رتبه زير١٠٠٠مقايسه ميكنند،لطفا به رتبه توجه كنيد و پايه اطلاعات..
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
1
متاسفانه خیلی بدون علاقه وارد این رشته میشن
و فراموش میکنند این رشته هم علاقه میخواد هم صبر و پشتکار و علاوه بر اینکه باید سواد بروزی باید داشته باشی
کسی که سواد کافی نداشته باشه ، قدرت تجزیه و تحلیل بالا نداشته باشه ، هیجان بالایی در محیط کارش نداشته هیچ وقت کسی دام یا حیوان رو دستش نمیده و بهش اعتمادی نداره
درسته ک بازار کار اشباعی داره ولی اگه کسایی که میخوان امسال وارد دامپزشکی بشن معلوم نیست تا ۷ دیگه چه اتفاقی میوفته
این رشته فقط و فقط علاقه و EQ بالا میخواد فقط
کسی که چون پزشکی قبول نمیشی میای دام
لطفا نیااا
دامپزشک آینده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
0
2
واقعا آدم سردرگم میشه به خاطر این نظرات.نمیدونم چرا انقدر نظر منفی اینجا بود شما باعث میشین حتی کسی که به این رشته علاقه داره پشیمون بشه. درسته شاید خیلی ها دارید واقعیت رو میگید. ولی یه سری میگن که این رشته فلان و بهمان و با گاو و گوسفند سروکار داره. خب دامپزشکی از اسمش پیداست که با هرجور حیوونی و هر جور شخصی ممکنه برخورد کنید. تو پزشکی مگه همچین چیزی نیستش؟ توی هر رشته ای سختی وجود داره یکی نوشته که پرستاری زیر کولر نشسته و فلان. این چه حرفیه اخه میزنید پرستار مگه دم دکان نشسته داره چیزی میفروشه؟ مطمئنم اگه یه سری یه رشته دیگه هم میرفتین باز درموردش بد میگفتین........ کلا تا بوده همین بوده..... والسلام
نظر شما
ادامه