کد خبر: ۴۳۳۸۰



با حضور فرماندار، مدیرکل دامپزشکی و مدیر جهادکشاورزی شهرستان گچساران ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در نارک گچساران صورت گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور کمک به قشر نیازمند و دامداری‌های کوچک مناطق محروم، خدمات رایگان دامپزشکی اعم از ویزیت، واکسیناسیون و تحویل بسته‌های دارویی ارائه می‌گردد.

«دکتر عبداله بهمنش» در حاشیه بازدید از منطقه محروم نارک از توابع بخش مرکزی شهرستان گچساران گفت: گستره ارائه خدمات رایگان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در همه مناطق محروم و صعب العبور استان خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف و سیاست های دامپزشکی استان، گسترش و ارائه خدمات رایگان دامپزشکی و همچنین خدمات رسانی به مناطق محروم است که هرساله با هماهنگی فرمانداران محترم نسبت به شناسایی این نوع مناطق اقدام و نسبت به ویزیت، واکسیناسیون، ارائه پکیج‌های دارویی و سموم دامپزشکی و همچنین آموزش چهره به چهره دامداران در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی با اولویت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام صورت می‌گیرد.

دکتر بهمنش ادامه داد: دامپزشکی از جمله سازمان‌هایی است که به دلیل وظایف ذاتی خود گستره فعالیت آن در سطح روستاها و دامداری های سنتی و صنعتی است که از این رو دامپزشکی را می توان یکی از دستگاه‌های خدمات رسان، فعال و پویا دانست که فعالیت خود را در قالب اقتصاد مقاومتی به محرومترین اقشار جامعه ارائه می نماید.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده کلیه هزینه‌های معاینه و تهیه دارو و سایر خدمات ارائه شده در این مناطق از طریق صرفه‌جویی در مصارف انرژی تامین و دامداران هیچگونه مبالغی بابت خدمات دامپزشکی پرداخت نمی‌نمایند.

رحیمی، فرماندار شهرستان گچساران نیز در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت مجموعه دامپزشکی استان در بحث خدمات رسانی رایگان به مناطق محروم بر اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی و نقش آن در سلامت عمومی و امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: اداره دامپزشکی شهرستان گچساران در بحث مایه‌کوبی و واکسیناسیون دام در این شهرستان عملکرد خوبی داشته است.






 

نظر شما
ادامه