کد خبر: ۴۳۳۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

با عنایت به ضرورت معرفی انجمن صنفي مسئولين فني بهداشتي دامپزشك استان البرز و پیگیری برخی مسائل مرتبط در سطح استان و کشور، اولین دیدار هیئت مدیره انجمن با رئیس سازمان دامپزشکی کشور در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمانه برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر، در این دیدار مسائل و مشکلات و درخواست های مسئولین فنی بهداشتی به سمع و نظر رئیس سازمان دامپزشکی کشور رسید و راهکارهای برون رفت از معضلات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت . همچنین از طرف انجمن صنفی استان البرز پیشنهاداتی در جهت ارتقاء شأن و منزلت و ایجاد اشتغال های جدید در حوزه مسئولین فنی بهداشتی داده شد.

از جمله مهمترین مسائل مطرح شده، بحث پیگیری ماده 19 آیین نامه اجرایی و فراخوان عمومی صاحبنظران برای ویرایش آن بود که انجمن استان البرز آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در ویرایش آن اعلام نمود.

همچنین با توجه به ماده 2 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی، پیشنهاد بکارگیری دامپزشکان به عنوان مسئولین فنی بهداشتی در رستورانها، مطبخ ها و مراکز اینچنینی از طرف انجمن صنفی استان البرز داده شد که قطعاً علاوه بر ایجاد نظارت کافی فرآورده‌های خام دامی در این مراکز موجب ایجاد اشتغال برای همکاران خواهد گردید.

پیشنهاد دیگر انجمن که به رئیس سازمان دامپزشکی ارائه گردید، بنا بر ضرورت و با توجه به ایجاد تورم شدید حاکم بر کشور، درخواست بازنگری در تعرفه ها طبق ماده 18 آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی به جهت بهبود معیشت دامپزشکان مسئول فنی بهداشتی بود که ان شالله پیگیری های لازم صورت می پذیرد.

در ادامه دکتر رفیعی پور با نوید ابلاغ ماده 2 قانون بهره وری کشاورزی به سازمان نظام دامپزشکی و همچنین تصویب ماده 34 برنامه ششم توسعه در هیئت وزیران بیان داشت که انشاءالله با عملیاتی و اجرایی شدن این دو ماده شاهد بهره مندی و ارتقاء منزلت و کمک به اشتغال و کسب و کار دامپزشکان مسئول فنی بهداشتی خواهیم بود.

در پایان دکتر رفیعی پور ضمن ارج نهادن به جایگاه انجمن ها عنوان نمود که در حوزه کاری دامپزشکی هیچ تصمیمی در تغییر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها گرفته نمی‌شود، مگر اینکه بخش خصوصی از جمله انجمن ها در تصمیم گیری های آن حضور داشته باشند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر ××××
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
اینقدر از این دیدارها و جلسات بی نتیجه واسه ما گذاشتن که واسه ما عادی شده . بس کنید دیگه . خیلی از مراکز تولیدی و کشتارگاهها پروانه بهداشتی ندارن هنوز . یعنی نمیتونن بگیرن ولی دارن کار میکنن. به همین دلیل مسول فنی این مراکز هم نمیتونن پروانه بگیرن تا ماده ۱۹ ببندن .
نظر شما
ادامه