کد خبر: ۴۳۳۶۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر رسول خضری» افزود: دامپزشکی ستون فقرات تامین امنیت است؛ آموزش دامپزشکی باید در دل وزارت بهداشت قرار گیرد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر ضمن اشاره به اهمیت جایگاه دامپزشکی در کشور، گفت: «اهمیت دامپزشکی به بحث امنیت غذایی کشور گره خورده است. کمااینکه کشورهایی که جنگ جهانی اول و دوم را تجربه کردند، می‌دانند که امنیت غذایی از امنیت تسلیحاتی مهم‌تر است.»

«دکتر رسول خضری» با بیان اینکه یکی از ضمانت‌های اصلی تامین امنیت یک کشور و منافع ملی به تامین امنیت غذایی بازمی‌گردد، تصریح کرد: «علی‌رغم کم لطفی‌هایی که در زمینه دامپزشکی می‌بینیم، اما دامپزشکی ستون فقرات تامین امنیت است؛ لذا سازمان دامپزشکی به جای اینکه زیر مجموعه یک وزارتخانه مانند جهاد کشاورزی باشد، باید در حد معاونت ریاست جمهوری تعریف شود تا بتواند آن طور که باید و شاید پاسخ‌گو باشد.»

وی با تاکید بر اینکه موسسه رازی نیز از موسسات برند کشور است که جایگاه واقعی آن نیست، ادامه داد: «ما در حوزه‌های دیگر هم مشکلات زیادی داریم اما دامپزشکی حوزه‌ای است که شوخی‌بردار نیست.»

خضری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه آموزش دامپزشکی باید در دل وزارت بهداشت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: «ما تلاش‌های زیادی کرده و چندین بار با دو وزیر علوم و بهداشت جلسه تشکیل دادیم. علی‌رغم اینکه ادغام آموزش دامپزشکی در وزارت بهداشت نیازی به قانون و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی نداشته و صرفا رضایت دو وزیر کافی است، اما این مهم هنوز عملیاتی نشده است. این مسأله نوعی بی‌عدالتی در حق رشته بسیار مهم دامپزشکی است.»

وی در پاسخ به این سوال حکیم مهر که چرا با وجود انتقادات فراوان به عملکرد وزیر جهاد کشاورزی، شما همواره مدافع ایشان بوده‌اید، گفت: «مهندس حجتی از دوستان خوب من است و به این دلیل از ایشان حمایت می‌کنم.»

این عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: «قطع به یقین کشاورزی یک حوزه فرابخشی و بین‌بخشی است. در کشور با سه ابرچالش بیکاری، صندوق‌های بازنشستگی، مسائل زیست محیطی و آب مواجه هستیم که بخش آب آن مستقیماً در زندگی مردم تاثیر گذار است. متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی هیچ نقشی در حق‌آبه ندارد و آن را وزارت نیرو تعیین می‌کند که این یک دوگانگی است.»

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر مسعود شهبازی
|
France
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
با تعریف دامپزشکی بعنوان یک سازمان مستقل که رییس آن معاونت ریاست جمهوری باشد بسیار موافقم.و این پیشنهاد بهتر از اینست که زیر نظر وزارت بهداشت باشیم چرا که در صورتیکه زیر نظر وزارت بهداشت بریم همیشه از یک نگاه بالا به پایین به ما مینگرند و قدرت پیشرفت نداریم.دامپزشکی باید موازی با بهداشت و درمان باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
خدایا یه دوست خوب هم برای دامپزشکی برسون گناه داره هیچ کس باهاش دوست نمیشه. طرف میره دکتر ،پزشکه میپرسه چته ؟میگه:دکتر هیچ کس بهم توجه نمیکنه.پزشکه میگه .خانم منشی نفر بعدی رو بفرست داخل.حکایت ما شده .هیچ کس تحویلمون نمیگیره
نیکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
اقای نماینده محترم سوگند شمابه عنوان وکیل ملت در خصوص پیگیری حقوق مردم هرگز نباید تحت الشعاع رفاقتتون با وزیری قرار بگیره!!!شما باید وکیل المله باشید نه وکیل الدوله!!
اگر توان ادای تکلیف به دلیل ملاحظات رفاقتی رو ندارید کسوت نمایندگی رو رها کنید تا مدیون 80 میلیون مردم ایران نباشید.
بسیار زود دیر می شود!!!
ناشناس
|
France
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
واقعا بعضی افراد از اینکه میخوان به وزارت بهداشت منتقل بشن تنها دلیل مخالفتشون اینه که یه نگاه از بالا به پایین به دامپزشکی نباشه ؟.عزیز من شما با رفتن به وزارت بهداشت از بودجه های کلان تخصیص یافته به وزارت بهداشت میتونی استفاده کنید. تبادل استاد با گروه پزشکی در بسیاری از علوم مشترک باعث ارتقا علم، علوم دامپزشکی میشه. پذیرش دانشجو در رشته های گروه دامپزشکی در دانشگاه ها کم میشه. بازار کار برای فارغ التحصیلان دامپزشکی ایجاد میشه. و بسیاری مزایای دیگه. کسی که بیکاره و ارج و ارزشی نداره صد تا دکتراها هم داشته باشه به هیچ دردش نمیخوره. آفتابه لگن هفت دست ، شام و ناهار هیچی
امیر مسعود شهبازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
با کمال احترام به دوست بزرگوار ، بسیار ساده اندیشی است که برخی از دوستان فکر میکنند با رفتن به وزارت بهداشت از بودجه های کلان استفاده میکنند. در بهترین حالت ما را با پرستاران و کارشناسان بهداشت هم ردیف میکنند. همین دیروز یک مقام وزارت بهداشت گفته 50 درصد پزشکان درآمدشان کم است. یعنی به این حجم بودجه هم قانع نیستند. اونا همه چیز را واسه خودشون میخوان. مملکت پزشک سالاریست. یه تحقیقی از سایر رده های وزارت بهداشت بکنید ببینید درد دلشان چیه. کل بودجه تحول سلامت به درمان تعلق گرفته که فقط جیب خودشون را پر کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
شما برو ببین کارشناس بهداشت و پرستار و پزشک چقدر حقوق میگیرن و مزایا دارن بعد اون رو با دامپزشک و سایر رده ها که دارن حقوق میگیرن مقایسه کن. دامپزشک حتی نصف اینا هم حقوق نمیگیره. تنها افرادی با رفتن به وزارت بهداشت مخالفت میکنن که به نوعی ذینفع هستن و مصالح فردی خودشون رو به منافع جمعی و صنفی ترجیح میدن. دامپزشکی مستقل بشه که هیچی حتی وزارت خونه هم بشه اوضاع همینه. تا وقتی که نقش بهداشتی دامپزشکی در جامعه شناخته نشه اوضاع همینیه که هست. از رفتن به وزارت بهداشت هم غول بی شاخ و دم برای ترسوندن افراد نسازید. هر چی که باشه بهتر از موندن زیر نظر وزارت پیاز و سیب زمینی یا تبدیل شدن به سازمانی ورشکسته مثل سازمان محیط زیسته که حتی حقوق کارمنداشو نداره بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
دوستانی که علاقه خاص برای رفتن به وزارت بهداشت رو دارن هیچ فکر کردن که این وزارت بهداشت هست که نمیخواد دردسری بنام دامپزشکی رو بپذیره !!؟؟
اگر هم اشاره ای به دامپزشکی میکنه منظورش بخش مربوط به محصولات غذایی است که بسیار قبل از این تحت قدرت وزارت بهداشت بوده که از آن وزارت گرفته شده و به سازمان دامپزشکی محول گردیده .
البته این بخش خاص مزایای خاصی هم برای کارمندانش داشته که همه در حسرت آن روزهای خوش هستند که از دستشان رفته نه دامپزشکان !!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
حمایت از وزیر بخاطر دوست بودن ؟؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
سازمان دامپزشکی از تهران تا دورترین شهرها اکثرا از عدم شایسته سالاری رنج میبرد انتصاب افراد کم تجربه در سازمان مرکزی تهران تا شهرستان
ناشناس
|
Poland
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
دامپزشکی از وزارت بهداشت هم مهمتره و باید اصن ی وزارتخونه بشه چون پیشگیری بهتر از درمانه و سازمان غذا و دارو هم بیاد زیر مجموعه دامپزشکی
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
با تشكر از جناب دكتر خضري تنها راه نجات دامپزشكي درهمين مسيره
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
سلام. عدم شایسته سالاری در ادارات کل تا شبکه های شهرستانی به خصوص در ........... غوغا می کند.
Dr Farahmand
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
در زمانی که ما دامپزشک شدیم و هم دکتران پزشک و هم دامپزشک بیشتر به استخدام وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی در می آمدند به خصوص در شهرستانها چون در دامپزشکی در ماه سی روز ماموریت ده گردشی داشتیم درآمد ما از پزشکان بیشتر بود.
چون آنها هم مطب نداشتند.
زیرا پزشکان شیر خورشید و پزشکان سازمان خدمات شاهنشاهی در تمام شبانه روز سرویس می دادند.
لذا حقوق و در آمد پزشکان همان حقوق دولتی بود و دامپزشکان فاصله درآمدی با آتها نداشتند وحتی مراجعه کننده خارج از ساعات اداری هم برای سخت زایی و پرولاپس که اورزانس بود به راننده و دکتر و تکنیسین پولی هم به عنوان شیرینی می دادند و کسی به فکر تغییر شغل نبود.
از زمانی که دانشکده های دامپزشکی دانشکاه آزاد پشت سر هم در نقاط مختلف ایران تاسیس شد این مسایلی که هم اکنون همکاران جوان ما مطرح می کنند و کاملا" بحق می باشد مورد بیان و کلام قرار گرفته و ارزش دکتری دامپزشکی نزد دامدار و مرغدار و کشتارگاه دار و غیره کم شده که به خودشان اجازه می دهند که قیمت برای کار ما تعیین کنند.
پس نتیجه می گیریم لازم است مجدانه فکری برای افزایش روز افزون بی حساب و نیاز کشور برای پذیرش دانشجوی دامپزشکی به اساتید فعلی گفته شود با آن حقوق ماهانه دانشگاهی خود بسازند و دنبال افزایش دانشکده دیگر و تدریس مازاد بر تدریس اضافه در جای دیگر نباشند و با این افزایش ها جدا" مخالفت کنند والسلام.
متشکرم و عذرخواهی می کنم که وقتتان را گرفتم البته برای توضیح وضع گذشته وحال دامپزشکی.
نظر شما
ادامه