کد خبر: ۴۳۳۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرکل دفتر حیات‌وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست:
«دکتر مجید خرازیان‌مقدم» افزود: در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان دامپزشکی تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده و هم اکنون به روز و به امضا رسیده است ...



حکیم مهر: دستورالعمل بیماری‌هایی که احتمال انتقال به حیات وحش را دارد تدوین شد. مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست از ابلاغ دستورالعمل‌ پیشگیری و کنترل بیماری‌های حیات وحش به تمام استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مجید خرازیان مقدم» مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در رابطه با نظارت سازمان محیط زیست بر جلوگیری از گسترش بیماری تب کریمه کنگو در کشور اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در جهت جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری‌های مشترک حیات وحش، دام اهلی و انسان اقدامات لازم را انجام می‌دهد و در این راستا دستورالعمل‌هایی را تدوین و آن‌ها را به استان‌های کشور ابلاغ کرده است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان محیط زیست، استان‌های کشور باید اقداماتی را در زمینه موارد بهداشتی در دو سطح پیشگیری از وقوع بیماری و کنترل آن اجرا کنند.

خرازیان مقدم ادامه داد: هر ساله کارگاه‌های آموزشی در رابطه با انواع بیماری‌های روز برای آگاه‌سازی محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست در نقاط چهارگانه و به صورت منطقه‌ای در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست تصریح کرد: تعداد پرسنل سازمان محیط زیست در حوزه مسائل بهداشتی، بیماری‌ها و امور دامپزشکی در حد مطلوب و کافی نیست، به طوری که تعداد دامپزشکان در سطح کشور کمتر از 50 نفر است و باید از پتانسیل موجود در سازمان دامپزشکی و سایر دستگاه‌ها مانند وزارت بهداشت استفاده شود.

خرازیان مقدم گفت: در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان دامپزشکی تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده و هم اکنون به روز و به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه تاکید شده که سازمان محیط زیست می‌تواند از ظرفیت و پتانسیل‌های طرفین استفاده کند تا دانش کارشناسان محیط زیست و محیط بانان را در حوزه دامپزشکی ارتقا دهد.

مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: نمونه‌گیری، انتقال نمونه و برخورد با لاشه مشکوک به بیماری از جمله مواردی است که باید دانش محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست در این باره افزایش یابد.

وی افزود:با تعامل مناسب سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت بهداشت امیدواریم که اقدامات مناسبی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مربوط به حیات وحش و به ویژه آنفلوانزا صورت گیرد و این بیماری‌ها به حداقل میزان موجود برسد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
جناب دکتر .لطفابفرمایید همون ۵۰ نفر کارشون چیه؟
نظر شما
ادامه