کد خبر: ۴۳۳۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر



نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پزشک عمومی ماهیانه ۱۲ الی ۱۳ میلیون درآمد در مناطق محروم دارد، گفت: فرصت‌های اشتغال در پزشکی اشباع نشده اما برخی از پزشکان حاضر نیستند تن به معالجه بیمار در مناطق محروم بدهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «سید راضی نوری» درباره وضعیت اشتغال پزشکان در شغل‌های غیر مرتبط، گفت: پزشک عمومی ماهیانه 10 الی 12 میلیون تومان در مناطق محروم درآمد دارد اما برخی از پزشکان تمایلی به حضور در مناطق محروم ندارند بلکه به امور تجاری برای کسب درآمدهای بالاتر می‌پردازند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پزشکی شغلی تجاری نیست بلکه حرفه بسیار مقدس برای کمک رسانی به بیماران تلقی می‌شود بنابراین نباید با مقوله تجارت در علم اقتصاد اشتباه گرفته شود.

نوری افزود: بنده ضمانت می‌کنم پزشک عمومی در شهرستان های محروم با مسئولیت پزشک خانواده حداقل با 12 الی 13 میلیون تومان درآمد‌زایی داشته باشد و ما نه تنها پزشک بیکار نداریم بلکه در برخی مناطق محروم کشور نیز به پزشک نیازمندیم.

وی ادامه داد: برای تربیت پزشکان در دوران فارغ‌التحصیلی زحمات بسیاری کشید می‌شود بنابراین سزاوار نیست که پزشکان بدون فعالیت در حیطه تخصصی به امور اقتصادی دیگر بپردازند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: فرصت‌های اشتغال برای پزشکان عمومی که قصد دارند به مناطق محروم مراجعت کنند به نوعی تضمین شده است اما متاسفانه هم اکنون در مناطق محروم ما در شرایطی نیازمند به پزشک هستیم که برخی از پزشکان به امور تجاری در شغل‌های غیر مرتبط میپردازند و تمایلی به حضور در علم پزشکی ندارند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فیروز ترابی
|
United States of America
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
1
این ادعا کاملا واقعیت دارد و حتی چنین درآمدی در شهرهای نچندان محروم نیز درآمدی معمولی است و البته حق بسیاری از پزشکانی که هم با زحمت پذیرفته شده اند و هم دلسوزانه خدمت میکنند در حالیکه این مبالع درآمد ماهیانه یک سوپر کوچک در مخلی معمولیست.
نظر شما
ادامه