کد خبر: ۴۳۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: ۲۰۰ واحد غیرمجاز مرغداری در کردستان فعالیت دارد که تهدیدی برای صنعت مهم مرغداری در استان به شمار می‌رود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مجتبی ورمقانی» شامگاه یکشنبه در جلسه شورای کشاورزی کردستان که در استانداری برگزار شد، اضافه کرد: با ورود دادستانی به موضوع در روزهای اخیر چند واحد غیرمجاز مرغداری پلمپ شد و برخورد با صاحبان این واحدها به شدت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پارسال ۲۶ استان کشور درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بودند گفت: ۳۵ میلیون قطعه مرغ تخمگذار در این استان‌ها معدوم شد اما خوشبختانه با وجود بروز این بیماری در استان‌های همجوار، استان کردستان عاری از این بیماری بود.

ورمقانی پایش به موقع و آموزش را با نقش مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در مساعدت با اجرای طرح‌های مختلف را عامل پاک بودن کردستان از این بیماری عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه در هفته‌های گذشته با وجود گرم بودن هوا شاهد شیوع این بیماری در برخی استان‌های کشور بوده‌ایم، این مساله را تهیدی برای بروز بحران در کشور طی ماه‌های آینده اعلام کرد.

ورمقانی راه‌اندازی آزمایشگاه PCR در استان را اقدامی ارزنده دانست و گفت: پیش از این نمونه‌ها به تهران ارسال می‌شد اما با راه‌اندازی این آزمایشگاه، کار نمونه‌گیری در استان انجام می‌شود که نقش مهمی در کنترل سریع بیماری داشته است.

ورمقانی به فعالیت ۲۰۰ واحد مرغداری غیرمجاز در استان اشاره کرد و افزود: بیشتر این واحدها در شهرستان کامیاران است که تهدیدی برای صنعت مرغداری است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
unknown
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
خداوکیلی چرا اینقد اغراق میکنید،مگه ماهم تو این استان زندگی نمی کنیم مگه ماهم تو کار نیستیم !! .....................
نظر شما
ادامه