کد خبر: ۴۳۲۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر



مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: با توجه به آنکه ایران جزء ۵۰ کشور بزرگ تولیدکننده قزل‌آلا در دنیا به شمار می‌رود، نیازی به واردات تیلاپیا نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ارسلان قاسمی» با انتقاد از واردات بی رویه تیلاپیا بی‌کیفیت اظهار کرد: اگرچه قرار بود از ابتدای خرداد واردات تیلاپیا متوقف شود، اما می‌توان گفت که سازمان شیلات در رابطه با تیلاپیا همه تولیدکنندگان داخل را سرکار گذاشته است.

وی افزود: با وجود آنکه تیلاپیا از نظر کیفی ماهی مناسبی نیست که در سبد غذایی خانوار قرار گیرد و در دنیا به ماهی فقرا معروف است، اما چینی‌ها دندان ایرانی را شمردند و با عرضه ماهی آماده به مصرف بازار داخل را قبضه کردند.

قاسمی با اشاره به اینکه بازار قزل آلا تعریفی ندارد، گفت: از مسئولان شیلات انتظار می رود که کارگاه‌های فرآوری را به سمت و سویی هدایت کنند که ماهی آماده به مصرف در اختیار مردم قرار دهند که متاسفانه به سبب سود شیرین واردات این کار را انجام نمی‌دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تیلاپیا جزء ۱۳۳۹ قلم اعلامی ممنوعیت کالا از سوی دولت نیست، افزود: برخی واردکنندگان به دلیل نفوذ و لابی بالایی که در ادارات دولتی دارند، در جهت منافع خود قدم بر می‌دارند که این امر بیانگر بی‌توجهی به تولید داخل است.

وی با اشاره به اینکه ایران جزء ۵۰ کشور بزرگ تولیدکننده قزل آلا در دنیا به شمار می‌رود، بیان کرد: با این وجود چه لزومی دارد که تیلاپیا به کشور وارد شود و سه برابر قیمت قزل آلا در بازار به فروش رسد.

قاسمی ادامه داد: با توجه به آنکه نیازی به واردات تیلاپیا نداریم، اما نمی‌دانیم برچه اساسی مسئولان وزارت جهاد بدون حساب و کتاب اقدام به واردات تیلاپیا می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه واردات تیلاپیا، تولید قزل آلا و کپورماهیان را تحت تأثیر خود قرار داده است، افزود: با وجود آنکه واردات تیلاپیا با شعار سال مغایرت دارد و لطمه جدی به تولید داخل وارد می‌کند، از مسئولان ذی ربط انتظار می‌رود که به این موضوع کمی توجه کنند و تنها به واردات تیلاپیا اصرار نورزند.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با بیان اینکه با واردات تیلاپیا مخالف هستیم، تصریح کرد: با توجه به آنکه در رفرنس‌های مختلف مطرح است که خانمهای باردار، کودکان و افراد آسیب پذیر از مصرف تیلاپیا امتناع کنند، به همین دلیل به عنوان اتحادیه با واردات آن مخالف هستیم و به مردم توصیه می‌کنیم از مصرف آن امتناع کنند.



خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
1
فقط به خاطر سلامتی مردم! اصلا به خاطر چیز دیگه ای نیست.
مجرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
1
همش دعوا سر سود هست
منابع این رفرنس رو هم میگفتی.البته اگه منبعی وحود داشته باشه
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
خود نویسنده اول مقالهاش دلیل را گفته قزل الا پرورش میده پس رقیب باید بره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
در عرصه رقابت گرانفروش بازنده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
بالاخره برای فقراست یا برای ثروتمندان که میگید 3 برابر قزل آلا قیمتش هستش - حداقل با خودتون رو راست باشید.
بعدش میگید ایران رتبه 5 را در دنیا داره در تولید قزل آلا و نیازی به تیلاپیا نیست.
انگار بگید ما مقام اول تو تولید گوشت گاو داریم و نباید گوشت گوسفند نخوریم و ...کلی حرف ضد و نقیض
نظر شما
ادامه