کد خبر: ۴۳۲۳۷
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» در پانل آسیب شناسی وضعیت دامپزشکی گفت: آقایانی که در رابطه با تب برفکی و آنفلوانزا اظهار نظر می‌کنند، با الفبای کنترل این بیماری آشنا نیستند ...


حکیم مهر:‌ معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در در پانل آسیب شناسی وضعیت دامپزشکی و نقش دامپزشکان در سلامت و توسعه، ضمن واکنش نسبت به انتقاداتی که در این پانل از وزیر جهاد کشاورزی شد، گفت: با توجه به تعهدات نسبت به شرح وظایف، خود را جزء مدیران مهندس محمود حجتی می‌دانم. منتقدان بدانند مطابق ساختار قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور با اختیارات خاص خود یک نفر را به عنوان وزیر معرفی و تایید صلاحیت می‌کنند. در مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان به عنوان مخالف و موافق صحبت کرده و در نهایت علی‌رغم مخالفت‌هایی که وجود دارد، باید به تصمیم مجلس شورای اسلامی احترام بگذاریم و حرمت مهندس حجتی را حفظ کنیم.

«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» با تاکید بر اینکه بنده به دفعات نزدیک وزیر جهاد کشاورزی بودم و با تفکرات ایشان آشنا هستم، تصریح کرد: مهندس حجتی شخصی با ضریب هوشی بالا و حساسیت زیاد به منافع ملی کشور و چهر‌ه‌ای هستند که تجربه‌ زیادی در زمینه زیربخش‌های کشاورزی از جمله دامپزشکی دارند که کمتر کسی می‌تواند این ویژگی‌ها را داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در همه جای دنیا انتخاب رئیس سازمان دامپزشکی یک انتخاب سیاسی است، خاطرنشان کرد: یکی از امتیازاتی که به ساختار دامپزشکی کشورها می‌دهند، عدم وابستگی روسای دامپزشکی کشورها به اقتصاد و سیاست است که کشور ما در این زمینه نمره منفی گرفته است. اگرچه انتقاداتی در این زمینه وارد است اما اینکه آقایانی که حتی یک روز در میدان عملیات کنترل بیماری‌ها و ایمنی مواد غذایی کار نکرده و با شرایط مواجه نشدند، خیلی راحت انتقاد کنند، صحیح نیست.

ماکنعلی افزود: آقایانی که در رابطه با تب برفکی و آنفلوانزا اظهار نظر می‌کنند، با الفبای کنترل این بیماری آشنا نیستند. کمااینکه اگر آشنا بودند، می‌دانستند و می‌گفتند که تعداد کانون‌های ما در خرداد موج ۹۶ و ۹۷ نسبت به سال گذشته آن، ۹۵ درصد کاهش پیدا کرده است؛ همچنین این شاخص در اسفند ماه ۹۶ و ۹۷ نسبت به موج ۹۵ و ۹۶ بیش از ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: ما تیم جدید مدیریتی سازمان دامپزشکی و وزارتخانه جهاد کشاورزی برنامه‌های خود را بر اساس علم روز دنیا اعلام کردیم. کافی است منتقدان روش انتخاب مدیر دفتر بهداشت بیماری‌های دامی را ببینند. در کجای دنیا سابقه داشته که برای انتخاب یک مدیر کل و همچنین برای تهیه ماده ۱۹ که این همه سرو صدا داشت، فراخوان اعلام شود؟ لذا انتقاد فرمول و مبنا دارد و نباید وزیر را مانند آب خوردن زیر سؤال برد؛ بنده مقالات زیادی را در خصوص ضرورت تغییر در ساختار و محتوای دامپزشکی کشور، در پایگاه خبری حکیم مهر منتشر کردم.

وی در پایان با بیان اینکه ایران در رنکینگ دنیا جزء ۵ اکوسیستم برتر به شمار می‌رود که یک پیچیدگی خاص برای کنترل بیماری‌ها مشخص می‌کند، ادامه داد: ما هفتمین کشور دنیا در تولید گوشت مرغ، به یک عبارتی یازدهمین کشور و به عبارت دیگر نهمین کشور تولید کننده تخم مرغ هستیم و با مدریتی که در ۵ محور داشتیم در موج ۹۶ و ۹۷ هشت درصد کسر جمعیت ما افزایش پیداکرده است. همچنین در رابطه با تب برفکی در ۶ ماهه دوم سال ۹۶ یک سال رویایی و طلایی داشتیم.



انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
1
اخه وقتی ی نفر مدرک عمران و شهرسازی داره چجوری از دامپزشکی و واکسن و دارو بیماری پیشگیری سر در میاره؟
هر کسی را بحر کاری ساخته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
1
دکتر ماکنعلی، .......... یک فراخوان بدید و یک روز را مشخص کنید ،با حضور رسانه ها ،تیم مدیریتی سازمان به سوالات ما پاسخ بفرمایید، .................
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
اولا: .......................
دوما: چرا وضعیت بیماری های آنفولانزا و تب برفکی رو با دهه گذشته مقایسه نمیکنید ........؟ ....................
تکنسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
........................
انتخاب سیاسی برای سازمان علمی تخصصی!
حالا فهمیدیم چرا پارسال اولین کسی که معدوم سازی طیور را علنی کرد رئیس جمهور بود نه وزیر جهاد و نه آقای رئیس!
فقط تو ایران ممکنه نتیجش هم میشه ادامه روند معدوم سازی مرغ بر اثر آنفلوانزا
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
................. نیروهای متخصص مانند سنگ کف رودخانه اند. ماندگارند و چه نیاز به سیاسی کاری ....... نیروهای فنی زیادی هستند که احتمالا به قول علی کریمی خداوند انها را بغل نکرد و فرصت طی کردن درجات ارتقاء را پیدا نکردندپس قدر این فرصت را بدانید و صرف تمجید از نیروهای متخصص و سختی کشیده خودتان کنیدچرا که تمام اینها در محصر پروردگار ثبت و صبط میگردد گمان نکنم هیچ وقت ترشحات اسب مشمشه ای در صورت شما پاشیده باشد و یا اینکه سگ هاری شما را گزیده باشد و بعد ۲ هفته نیز تلف شده باشد و طی این مدت شما کابوس دیده باشید.بحث تعامل و گرفتن اعتبارات چیز خوبیست.ولی این روشش نیست نمیگم آنها دشمن، ولی دلسوز ما هم نیستند .پس بهتره تو خاطره ها بعد از طی شدن عمر سیاسیتان ماندگار شوید ................ حکیم این که توهین و افترا نیست یه سئوال ساده و یه پیشنهاد است لطفا چاپ کن
کامروز کابلی
|
United States of America
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
با سلام و احترام
استاد ارجمند و دانشمند فرزانه
جناب آقای دکتر ماکنعلی
دستورالعملی را که به نظر سنجی گذاشته اید اصلا هیچ شباهتی به ماده 19 نداشته و ندارد و تاریخ دامپزشکی کشور تا به امروز چنین دستورالعمل ننگینی را به خود ندیده است ؛از آنجایی که بدنبال تصویب ماده 34 قانون برنامه ششم و احتمالا آیین نامه مربوطه دیگر چیزی به اسم مسئول فنی بهداشتی و ناظر بهداشتی باقی نمیماند.
این دستورالعمل پیشنهادی بسیار ننگین و نابودگر بوده و زمینه ساز فساد و تباهی در جامعه از طریق اعمال فشار و عدم ارتباط مالی و عدم پرداخت بموقع حقوق احتمالی و بدنبال آن از دست رفتن انگیزه کار بر همکاران عزیزمان را فراهم می کند.
به هر حال هر چه سریعتر باید دستورالعمل پیشنهادی از دستور کار خارج شود؛ در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه اقدامی ولو تند ،افشاگرانه و غیر قابل پیش بینی از سوی همکاران علیه برخی افراد بر عهده حضرتعالی است.
خداوند بزرگ آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر نماید.
در پرتو مهر یزدان پیروز ؛سرافراز و مانا باشید استاد گرامی
دکتر کامروز کابلی
رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی استان کردستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
بابت این فراخوان از دکتر ماکنعلی بزرگوار سپاسگزاریم.این نشاندهنده بینش و بصیرت والای ایشان است
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
اتفاقا فقط در ایران سیاسی هست
ببینید در مورد آنفلوآنزا در چه وضعیتی هستیم
۲ ساله مدیر جدید اومده هنوز یه ماده ۱۹ مسئولین فنی بهداشتی رو هم نتونستید اون طوری که در شان دامپزشکان هست اجرا کنید
باید جوابگوی دامپزشکان در حضور خبرنگاران باشید
چرا به عنوان مسئول نه برای دامپزشک و نه دامدار و نه کارمند هیچ کاری نکرده اید و تمامی اقشار زیر مجموعه تان ناراضی اند
.....................؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
جناب دکتر ضریب هوشی بالا را از روی عملکرد و سیاست یک شخص میتوان مسخص نمود. عملکرد وزارت جهاد بر پایه وارادات است نه تولید .تحت سیاست های فعلی ما سال گذشته از طریق دلالان محترم 3 میلیارد دلار ذرت و سویا وارد کردیم شما به این میگویید ضریب هوشی بالا.یکی از بدبختی ها ی ما ...................... مسئولین است که بسیار خطرناک است چرا که گاهی انهارا در تصمیم گیریهای بزرگ بفکر اینکه توسط متخصصین مورد تایید است به اشتباه میاندازد. دکتر عزیز ما صاحب یک انستیتو رازی بودیم که به افریقا هم واکسن صادر میکردیم و حالا به یمن این ضریب. های بالای هوشی از ترکیه و خیلی جاهای دیگر داریم وارد میکنیم. میگویید ما تولید بالای مرغ داریم نه اینطور نیست مردم توان خرید راندارند و به یمن همین ضریب بالای هوشی ما رتبه اول از گرانی گوشت در منطقه ایم.ضمنا زیاد به پایین بودن کانون های تب برفکی خوشحال نباشید این بخاطر ایمنی نسبی از واگیریهای قبلی است.لطفا یک سر به گاو داریها بزنید از وضعیت سل bvd و... امار بگیرید ببنید در کجای کار هستیم.
متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
ﺟﻨﺎﺏ ﺩﮐﺘﺮ ﻣﺎﮐﻨﻌﻠﯽ ﺳﻼﻡ
ﻣﺘﻦ ﺟﺪﯾﺪ ﻣﺎﺩﻩ ﻧﻮﺯﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﯼ ﻧﻨﮕﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻋﻮﺍﻗﺐ ﺍﻥ ﺑﺮ ﺳﻼﻣﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺍﺳﺖ...... ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺩﺍﻣﭙﺰﺷﮑﯽ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻪﻧﯿﮑﯽ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﯾﺎﺩ ﮐﻨﻨﺪ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
اگرچه رئیس محترم سازمان فردی لایق ومحترم و توانمند است ولی وزیر محترم و باهوش شما در صحن علنی مجلس ........ میگوید ایشان متخصص است حال شما فکر می کنید به شما دروع نمی گوید ...........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
تو را بخدا یکی به آقای معاون بفرمایید طبق مفاد آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و ماده 19 آن طرف مشورت نظام دامپزشکی است نه کارفرمایان و مسولان فنی. بنابراین هر اقدام اضافی اشتباه محض خواهد بود.
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
ایوالله به حکیم مهر. از کامنت ها تنها قسمت های موردنظر خودش رو پخش میکنه. واقعا مایه مباهاتی حکیم جان
دامپزشک
|
United States of America
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
با سلام چیزی که مسلم هست و کاملا عیان ، مخالفت بیش از 90% مسئولین فنی با پیش نویس اخیر ماده نوزده که به فراخوان گذاشته شده می باشد. حال ببینیم ........ این پیش نویش که غالب همکاران نه تنها مخالف ان هستند بلکه ان را ننگین نیز می دانند عینا تصویب می شود یا اینکه با عقلانیت، به خواست اکثریت مسئولین فنی و بهداشتی احترام گذاشته میشود و پیش نویس اخیر ماده نوزده کنار کذاشته می شود.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
قشنگ معلومه کامنت قبل یکی از کارفرماها است که تشکر و تقدیر کرده از فراخوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
بابت حرکت خوب باید از افراد تشکر کرد و این ربطی به کارفرما یا مسوول فنی ندارد.یادمان نرفته که مدیران قبلی جواب سلام و آدم حساب نکردن به کنار بلکه با عملیات روانی حتی ....... و خانوادگی همکاران دامپزشک را نابود می کردند،عین نقل و نبات لیبل می زدند تا راه برای رفقایشان باز شود لیکن دکتر ماکنعلی برای همه احترام قائل شده و نظر خواهی کرده است.به نظر بعضیها تشکر از یک حرکت مثبت کار ناپسندی است؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
با سلام.حرکت خوب زمانی بود که بدون اراءه پیشنویس نظر خواهی می شد نه اینکه اول قرارداد خاءنانه ای تنظیم و سپس به رای گذاشته شود.خوشحال خواهیم شد که جناب معاون چنین پیش نویسی را جهت اجرا ابلاغ کند تا با قدرت نظام های صنفی در چهارچوب قوانین و ظرفیت های قانونی آشنایشان کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
یعنی خودتون هم می دونین رییس سازمان ..............
واقعا جای تاسفه
ساوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
واقعیت تلخیه و بسیارمایه تاسف که انتخاب رییس سازمان دامپزشکی یک انتخاب سیاسی است!!!ا
چون در این حالت به تخصص و شایستگی و درایت کمترتوجه میشه .....................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
اشتباه برداشت نکنید آقای دکتر ماکنعلی معاون سازمان جلوی ابلاغ این دستورالعمل را گرفت قرار بود ابلاغ بشود
ایشان از همه نظر خواسته و خواسته تا نظرات منطقی همه لحاظ شود
کاشف اشعه سیگما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
..........................
بلاشک کار دکتر ماکنعلی،صادقانه و در خور تقدیر است.
علی
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
با سپاس و تشکر از زحمات دلسوزانه دکتر ماکنعلی ان شاا... موفق و پیروز سربلند باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
صداقت شما ستودنی است. شما ذخیره علمی برای این دوران بحران ها هستید. موفق باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
قشنگ کمبود خبر مشهود است حکیم عزیز
نظر شما
ادامه