کد خبر: ۴۳۲۱۷



«دکتر جواد شایان‌خواه» سرپرست اداره دامپزشکی فیروزکوه از احداث و راه‌اندازی پناهگاه حیوانات برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهرستان فیروزکوه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه، یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان فیروزکوه به اتفاق پرج، شهردار فیروزکوه و تنی چند از مسئولین شهرستانی نیز از شروع بکار واحد مذکور بازدید نمودند که در این بازدید فرماندار شهرستان ضمن تاکید بر انجام مصوبات طرح ساماندهی سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در کارگروه بهداشت و امنیت غذایی توسط شهرداری و اداره دامپزشکی شهرستان با همکاری بخش خصوصی در تاسیس پناهگاه حیوانات، از اقدامات انجام شده حمایت و قدردانی نمود.

در ادامه دکتر شایان‌خواه با اشاره به اینکه این پناهگاه ظرفیت نگهداری بییش از 500 قلاده سگ را دارد، گفت: در حال حاضر، 170 قلاده سگ به منظور نگهداری در این مرکز مورد محافظت قرار می‌گیرد که هم‌اکنون نیز در حال افزایش است.

شایان خواه یادآور شد: در این طرح سگ‌های بلاصاحب در ابتدا توسط شهرداری زنده‌گیری شده سپس به کلینک دامپزشکی انتقال و مراحل انگل‌زدایی، واکسیناسیون، جراحی و ریکاوری و نقاهت پس از جراحی و پلاک‌گذاری انجام می‌گردد که تماما با نظارت اداره دامپزشکی شهرستان بوده که بعضا برخی اقدامات انجام شده بصورت کاملا رایگان توسط اداره انجام می‌پذیرد.

وی با تاکید بر لزوم عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد حاشیه شهر، خاطرنشان کرد: کشتن سگ‌های ولگرد شیوه اصولی برای کنترل جمعیت آنها نیست به همین دلیل شاهد افزایش آمار اتلاف هستیم و تا زمانی هم که عقیم‌سازی اجرا نشود، آمار سگ‌های سطح شهر هم چنان افزایش پیدا می‌کند.

دکتر شایان خواه در پایان اهمیت کنترل سگ‌های بدون صاحب توسط شهرداری و دهیاری‌ها را از اصول مهم کنترل بیماری هاری و همینطور سگ‌گزیدگی برشمرد.


 
 
نظر شما
ادامه