کد خبر: ۴۳۱۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس:
«دکتر یوسف داودی» افزود: امپزشکی رشته‌ای بسیار مهم و مشکل‌ترین، سخت‌ترین، خطرناک‌ترین و آسیب‌پذیرترین مشاغل دنیا به شمار می‌رود ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بیستمین کنگره دامپزشکی ایران در واکنش به صحبت‌های رئیس سازمان دامپزشکی کشور مبنی‌بر افزایش صادرات گوشت، گفت: «مردم ما پول کافی برای خرید گوشت ندارند و به این دلیل است که گوشت اضافه می‌ماند و صادر نمی‌شود.»

«دکتر یوسف داودی» ضمن اشاره به سرانه مصرف کالاهای اساسی در کشور، گفت: «سرانه مصرف کالاهای اساسی مانند گوشت، تخم مرغ و شیر در دنیا  ۵۰۰ کیلوگرم است اما در کشور ما این رقم نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم و قریب به نصف سرانه جهانی است.»

وی ضمن انتقاد از اینکه برخی خانواده‌ها فقط با یارانه ماهیانه خود زندگی می‌کنند، ادامه داد: «گوشتی که با نرخ دولتی و دلار ۳۸۰۰ تومانی وارد می‌شود به علت عدم کنترل وزارت جهاد کشاورزی در تهران و چند استان انگشت شمار پخش می‌شود. پس نباید بگوییم تولید ما مازاد است، بلکه قدرت خرید مردم پایین است.»

داودی با یادآوری اینکه روزگاری بالای ۱۲۰ میلیون راس دام کوچک و بزرگ داشتیم و امروز جمعیت ما دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: «چه بلایی بر سر مصرف سرانه ما آمده که صادرات ما بیشتر شده است؟ در کجای دنیا داریم که در عرض ۳ ماه، ۳۵ میلیون راس مرغ نابود شود؟ کاهش میزان درگیری آنفلوانزا به دلیل این است که طیور ما نابود شده‌اند.»

وی در ادامه گفت: «برنامه اصلاح قانون دامپزشکی کشور را با دکتر رفیعی‌پور در میان گذاشته‌ایم و ایشان هم آن را قبول کردند. لازم است همه صاحب‌نظران نظرات خود را بدهند تا بتوانیم مشکلات این حوزه را حل کرده و دامپزشکی را به جایگاه خود برسانیم.»

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن کنایه به این مساله که هر زمان بودجه‌ها تقسیم شده و به پایان می‌رسد، یاد دامپزشکی، دامپروری و واکسن می‌افتند، گفت:‌ «دامپزشکی رشته‌ای بسیار مهم و مشکل‌ترین، سخت‌ترین، خطرناک‌ترین و آسیب‌پذیرترین مشاغل دنیا به شمار می‌رود. کمااینکه دامپزشکان به لحاظ فیزیکی مجبور هستند که برای معاینات دام به دامداری‌ها بروند و در مسیر رفت و آمد آنها احتمال تصادف وجود دارد. کمااینکه بسیار اتفاق افتاده همکاران ما برای یک معاینه کوچک، جان خود را از دست داده‌اند.»

داودی با بیان اینکه اکثر دامپزشکان با بسیاری از بیماری‌های میکروبی و انگلی مواجه هستند، تصریح کرد: «تا این لحظه تعداد دامپزشکان حاضر در مجلس شورای اسلامی بسیار کم بوده است و لذا نتوانستند آن طور که باید از حقوق دامپزشکان دفاع کنند. اما طی دو سال گذشته و بخصوص چند ماه گذشته، نقش دامپزشکی در کل کشور به خصوص در مجلس بیشتر مشخص شده است.»

وی با یادآوری اینکه پیش از این حتی اهمیت لازم به کمیسیون کشاورزی مجلس هم داده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: «این در حالی است که تمام کمیسیون‌های مجلس وابسته به کمیسیون کشاورزی هستند و بنده افتخار دارم که طی دو سال گذشته که در مجلس بودم، همیشه در روز ملی دامپزشکی ایران، به عنوان ناطق در صحن مجلس وقت گرفتم و این روز را تبریک گفتم.»

 


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
1
جناب لطفا ب قوانین بخش واکسیناسیون هم نگاهی بیاندازید ک واقعا مسخرس و همه چی رو میخان بندازن گردن دکتر دامپزشک مثلا در یکی از همین قوانین نوشته شده اطمینان از سلامت دام قبل از واکسیناسیون بر عهده مسول مرکز واکسیناسیون میباشد و عواقب ناشی از ان برعهده ایشان است.سوال اینجاست ک ایا برای واکسیناسیون هر راس گوسفند ک 250تومان میگیریم حدود 50تومان حق دکتر و 200تومان حق واکسیناتور است ایا با فقط 50 تومان مسخره نیس ک دکتر دامپزشک هم دام رو معاینه کنه هم حق مرکز واکسیناسیونش رو برداره؟بهتر نیس این قانون اصلاح شه و مثلا بگن بجای این قانون برای واکسیناسیون ابتدا ی کلینیسین معاینه کنه و بعد گواهی سلامت دام رو صادر کنه و بعد واکسن تزریق شه؟این قانون خدایی خنده دار نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
پس کی؟ واقعا حتما باید همه چیز نابود بشه تا دست آخر به این فکر بیفتین که رشته ای به اسم دامپزشکی وجود داره.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
سلام خدمت همکارعزیز ونماینده مردم
لطفا درراستای تدوین قوانین جدید جایی برای حقوق مکفی برای دامپزشکان هم ببینند انشاالله
ممنون خدا کمکتون کنه تا موفق شوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ازطرفی هم اگر اضافه تولید گوشت برای صادرات وجود دارد پس چراگوشت منجمد گوساله از برزیل و یا گوشت گوسفندی از استرالیا و سایر اقصی نقاط دنیا به ایران وارد میشود؟؟
نظر شما
ادامه