کد خبر: ۴۳۱۳۰



عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: به دلیل کمبود امکانات و نیروهای پرسنلی گاهی اوقات امکان دارد به صورت صد در صد کنترل بیماری‌ها دام و طیور صورت نگیرد، کنترل مرزهای خارجی و داخلی نیازمند امکانات وسیع‌تری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی بختیاری» در خصوص توجه به ایستگاه‌های قرنطینه در مرزهای کشور و استان‌ها، اظهار داشت: بر اساس اصول اجرایی و جلسات مختلف معمولا قرنطینه‌ها در مرزها، ورودی‌ها و خروجی‌ها وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گستردگی مرزها و شرایط منطقه‌ای کشور به گونه‌ای است که این احتمال وجود دارد تا رفت و آمدها از مسیرهای دیگری نیز صورت بگیرد، گفت: در آخرین جلسه که در استان کرمان با حضور محیط زیست و ریاست دامپزشکی برگزار شد کنترل‌های خوبی انجام شده و به این دلیل که دامپزشکی استان در ورودی‌ها و خروجی‌ها پست قرنطینه دارد و کنترل‌ها انجام می‌گیرد عارضه قابل توجه‌ای اتفاق نیافتاده است.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همیشه واکسیناسیون بیش از ۹۰درصد پاسخگو نیست و ۱۰ درصد احتمال دارد که آلودگی‌ها در دام و طیور باقی بماند، ادامه داد: اگر به شیوه کنونی شرایط و قبل از بروز حادثه‌ای بزرگ کنترل ‌شود قطعا خسارات بسیار کمتر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معمولا بر اساس روش برنامه‌ای که دامپزشکی دارد در مرز هر استانی ایستگاه‌های قرنطینه‌ای وجود دارد و کنترل‌ها صورت می‌گیرد، عنوان کرد: گستردگی کشور به گونه‌ای است که احتمال دارد رفت و آمدها از مسیرهایی دیگر صورت بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های داده شده در برخی مسیر شهرستان به شهرستان نیز کنترل‌ها صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات و نیروهای پرسنلی گاهی اوقات امکان دارد به صورت صد در صد کنترل‌ها صورت نگیرد، کنترل مرزهای خارجی و داخلی نیازمند امکانات وسیع‌تری است.



نظر شما
ادامه