کد خبر: ۴۳۱۰۱



معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار از ضبط و معدوم سازی بیش از ۵ تن فرآورده خام دامی و خوراک میگو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر اولیاء میرلاشاری» افزود: در راستای اجرای نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و نظارت‌های مستمر کارشناسان این اداره از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، میزان ۱۵۰۰ کیلوگرم شامل گوشت مرغ تازه و آلایش خوراکی بدلیل عدم رعایت شرایط بهداشتی کشف، ضبط و پس از طی مراحل قانونی معدوم گردید.

وی بیان داشت: با نظارت‌های مداوم کارشناسان دامپزشکی در این شهرستان حتی المکان سعی می‌شود تا از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی، فاسد و یا تاریخ مصرف گذشته جلوگیری نماییم و با اجرای برنامه‌های آموزشی – ترویجی ویژه بهره برداران و تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی می‌توان آنان را ملزم به رعایت شرایط نگهداری این محصولات نمود تا محصولی سالم، با کیفیت با تایید دامپزشکی به دست مصرف‌کنندگان برسد.

شایان ذکر است در بازدیدهای کارشناسان اداره آبزیان اداره دامپزشکی این شهرستان از سایت پرورش میگوی گواتر، میزان ۴ تن خوراک میگو منقضی تاریخ را در یکی از مزارع پرورشی میگو ضبط و پس از هماهنگی با مراجع قضایی معدوم گردید.



نظر شما
ادامه