کد خبر: ۴۳۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - وزارت بهداشت مالزی وجود بیماری آنفلوآنزای A در این کشور را تایید کرد.

معاون وزیر بهداشت مالزی با تایید ابتلای هشت نفر به ویروس آنفلوآنزای (H1N1) گفت: این افراد طی هفته گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با هشدار در این خصوص از مردم خواست تا برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

وی تصریح کرد: بیماری آنفلوآنزای A در حال حاضر اندمیک مالزی است و تاکنون مرگی بر اثر این بیماری گزارش نشده است، اما مردم باید در این خصوص بسیار هوشیار باشند.

معاون وزیر بهداشت مالزی افزود: علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، مردم باید در مراکز بهداشتی خصوصی اقدام به واکسینه کردن خود بکنند، زیرا دولت این واکسن‌ها را تنها در اختیار افرادی قرار می‌دهد که احتمال زیادی به ابتلای آنها وجود دارد. این در حالی است که پیشتر در خصوص احتمال شیوع این بیماری هشدار داده شده بود و داتوک سری لیو تیونگ لای، وزیر بهداشت مالزی گفته بود که مالزی برای هرگونه شیوع ویروس آنفلوآنزای A آماده است.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها و سیستم‌های لازم آماده هستند و در مکان‌های خود مستقر شده‌اند. ما هرگز در این خصوص متوقف نشده‌ایم، زیرا که مالزی هنوز با ویروس آنفلوآنزای نوع A دست به گریبان است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دانشوران
|
-
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
0
0
با سلام و احترام / ضمن عذرخواهی / بدلیل حجم بالای کار خبر فوق از سایت ایسنا صرفاً کپی شده و متاسفانه در آن دقتی صورت نگرفته است. با بازخوانی اصل متن خبر از خبرگزاری اصلی منتشر کننده خبر و درستی تذکر شما متن و تیتر خبر اصلاح گردید. مجدداً از اشتباه بوجود آمده عذرخواهی نموده و از تذکر شما صمیمانه سپاسگزاری می گردد. (حکیم مهر)

سلام خسته نباشید.
خبر حاضر با آنفلوانزای پرندگان هیچگونه ارتباطی نداردبلکه همان آنفلوانزای تیپ 2009 مکزیک یا بغلط آنفلوانزای خوکی میباشد .که ازآوریل 2009 در دنیا مسئله ساز بود و چندی پیش WHOاعلام کرد که تحت کنترل درآمده است
نظر شما
ادامه