کد خبر: ۴۳۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: افزایش قیمت شیر برای تولیدکنندگان ضرورت دارد و در حال حاضر قیمت این محصول علی‌رغم اینکه نهاده‌های دامی بعد از افزایش قیمت ارز چندین برابر افزایش پیدا کرده، از آب ارزان تر است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جلال محمودزاده» در خصوص پیشنهاد افزایش قیمت شیر توسط تولیدکنندگان، اظهار داشت: افزایش قیمت شیر برای تولیدکنندگان ضرورت دارد و در حال حاضر قیمت این محصول علی‌رغم اینکه نهاده‌های دامی بعد از افزایش قیمت ارز چندین برابر افزایش پیدا کرده از آب ارزان تر است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید شیر و فروش آن در بازار در حال حاضر برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد، گفت: دولت باید قیمت شیر را افزایش دهد تا دامداری‌های موجود تعطیل نشود و تولید مقدار شیر فعلی در کشور کاهش پیدا نکند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت برای مصرف کنندگان شیر یارانه در نظر بگیرد، ادامه داد: از تولیدکننده شیر با قیمت بالاتری خریداری و به مصرف کننده یارانه پرداخت کند، در برنامه ششم توسعه نیز آمده است که دولت بر روی واردات روغن و نوشابه‌های گازدار عوارض قراردهد و منابع درآمدی آن را به سمت یارانه شیر هدایت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت شیر بسیار پایین است و باید قیمت آن افزایش داشته باشد، تصریح کرد: از سوی دیگر باید دولت برای کنترل و افزایش مصرف شیر می‌تواند یارانه پرداخت کند همچنین این امکان دارد تا با یارانه نوسانات قیمت شیر در بازار را کنترل کرد.

وی اضافه کرد: لازمه تولید شیر در کشور پرداخت یارانه از محل‌هایی است که در قانون پیش بینی شده تا سرانه مصرف شیر افزایش پیدا کند و تولید کننده نیز به تولید خود ادامه دهد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید بر اساس تغییرات قیمت شیر یارانه پرداخت کند و نباید این یارانه ثابت باشد، خاطرنشان کرد: اگر شیر گران شد و نوسانات آن شدید بود یارانه بیشتری پرداخت شود، پرداخت یارانه ثابت پاسخگوی کنترل قیمت این محصول نیست و در حال حاضر نیز در زمینه تولید شیر مشکل داریم و دامداران در حال ورشکستگی هستند زیرا درآمد آنها از شیر پاسخگوی هزینه‌ها نیست.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
ورشکست شدن.عوضش اگه ماشین میخردین نه اینفدر زحمت و استرس و نه ورشکستگی...واقعا وزارت جهاد عریض و طویل با اون همه کارمند چکار میکنه.این حمایت از تولیدکننده محصولات دامیه و اونم حمایت از تولیدکننده خودرو!!!!
نظر شما
ادامه