کد خبر: ۴۳۰۶۵
 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه، از شهروندان خواست در مراجعه به رستوران ها و مراکز عرضه غذا حتما به نرخ ها توجه داشته باشند و اگر نرخ ها منطقی و مطابق روز نبود باید به آن شک کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر صیاد غلامی» روز چهارشنبه در جریان بازدید از رستوران های طاق بستان افزود: در برخی از رستوران ها، غذا به نرخ پایینی عرضه می شود که شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: در جریان بازدید از یک کبابی و آزمایش نمونه گوشت آن به این نتیجه رسیدیم که به جای استفاده از گوشت قرمز از سنگدان مرغ استفاده کرده است.

وی در ادامه به نتیجه اجرای طرح بازدید از رستوران های طاق بستان نیز اشاره کرد و از کشف، ضبط و امحاء بیش از 300 کیلوگرم گوشت فاسد و ناسالم خبر داد.

وی با بیان اینکه از هشت رستوران طاق بستان بازدید کردیم، گفت: در این بازدیدها چهار رستوران متخلف پلمب شد.

وی گفت: در جریان این بازدیدها علاوه بر اکیپ دامپزشکی، تیم هایی از شبکه بهداشت، شهرداری، اماکن نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، محیط زیست و تعزیرات حکومتی حضور داشتند.

او بر خودمراقبتی شهروندان تاکید کرد و گفت: مردم باید مراقب باشند و از مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی غیرمجاز خودداری نمایند.

وی مقابله با بیماری های راهبردی دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف بشدت برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخوردهای سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

وی یادآوری کرد: گوشت هایی که خارج از شبکه بهداشتی و مجاز کشتارگاه عرضه می شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد اما تهدید جدی برای سلامت مردم ‌محسوب می شود زیرا دامپزشکی امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت ها را ندارد.

وی اضافه کرد: یکی از راه های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیرمجاز است‌.

او گفت: مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با دامپزشکی در میان بگذارند.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شتر مرغ و بیش از 309هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیر خام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.

 
 
نظر شما
ادامه