کد خبر: ۴۳۰۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تقدیر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دامپزشکی گیلان:
«مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» افزود: در حال حاضر امنیت غذایی رکن اساسی و اصلی را در زندگی مردم دارد و دامپزشکی نقش برجسته‌ای را در این زمینه ایفا می‌کند ...



حکیم مهر: صبح امروز، «مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دامپزشکی استان گیلان بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گیلان، جعفرزاده اعلام کرد: تمامی کشتارگاه‌های سنتی دام در استان تعطیل شده و سه کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان‌های رشت، تالش و لنگرود با ظرفیت کشتار 1850 راس دام سبک و 550 راس دام سنگین گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند.

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان توانسته است کد EC را از اتحادیه اروپا اخذ کند و بعنوان آزمایشگاه مرجع در خصوص صادرات آبزیان به اتحادیه اروپا شناخته شود و نیز تجهیز آزمایشگاه مرکزی جهت انجام آزمایشات بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و دریافت کد IR در خصوص سه کشتارگاه صنعتی طیور از دیگر دست آوردهای این مجموعه است.

مهندس جعفرزاده یادآور شد: با توجه به اینکه گیلان کریدور پرندگان مهاجر است، کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال 96 توسط این اداره کل قابل تحسین است؛ ما یکی از استان‌های مهم در زمینه صادرات مرغ هستیم و اقداماتی که در آزمایشگاه اینجا انجام می‌شود، قابل تقدیر است.

نماینده مردم رشت در ادامه سخنان خود افزود: تسهیل‌سازی در امور کاری شرکت‌های یکپارچه زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در استان گیلان باعث شده تا آنها بتوانند در استان سرمایه‌گذاری قابل توجهی داشته باشند. در حال حاضر تعداد 21 کارخانه جوجه‌کشی در سطح استان وجود دارد و تعداد دو کارخانه جوجه‌کشی بوقلمون تنها کارخانجات تولید بوقلمون در کشور هستند. لازم است تا مجموعه آزمایشگاهی این اداره کل نظارت خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در رتبه دوم پرورش ماهیان گرمابی هستیم و صادرات محصولات دامی مانند ماهی، مرغ و تخم‌مرغ نطفه دار نقش مهمی در عایدات ارزی کشور ایفا می‌کند و اینها همه نشان از تلاش خوب دکتر عاقبتی، معاونین و کارکنان زحمتکش مجموعه دامپزشکی استان است.

به گفته مهندس جعفرزاده، علی‌رغم بلاتصدی بودن حدود 50 درصد چارت تشکیلاتی اداره کل، ذره‌ای از خدمات قابل ارائه کم نشده است و نظارت دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی، اماکن عرضه، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی و سایر مراکز تحت نظارت را از دیگر اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی استان ذکر کرد.

نماینده مردم رشت گفت: با همه این اوصاف با توجه به تفکیک وظایفی که از سال 71 بین مجموعه دامپزشکی و وزارت بهداشت انجام شده، فکر می‌کنم دامپزشکی توانسته به رسالت خودش خوب عمل کند. طبیعتا مسئولیت ما نمایندگان مجلس هم این است که این مجموعه را تقویت کنیم تا فرآورده‌های خام دامی سالم و با کیفیت به مردم عرضه شود. در حال حاضر امنیت غذایی رکن اساسی و اصلی را در زندگی مردم دارد و دامپزشکی نقش برجسته ای را در این زمینه ایفا می‌کند.

مهندس جعفرزاده در پایان گفت: کاهش سطح درآمد مردم امکان دارد مردم را از استانداردها به دور کند، بنابر‌این مجموعه دامپزشکی باید تلاش مضاعف کند، همانطورکه کرده است و فکر می‌کنم با اقدامات نظارت بهداشتی بر مراکز تحت پوشش و محل‌های عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور بسیار بسیار مفید بوده است و از مجموعه دامپزشکی بخاطر مدیریت خوب دکتر عاقبتی، معاونین، مدیران، رئیس شهرستان رشت و کلیه پرسنل صدیق زحمتکش تقدیر و تشکر می‌نمایم.

 
















انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
بله ممکنه دست آوردهایی داشته باشیم ولی جدایی دامپزشکی از وزارت بهداشت مانع از دستیابی این سازمان به بودجه های عظیم وزارت بهداشت شده که عواقب اون نارضایتی شغلی از حقوق کم، کمبود امکانات ، نادیده گرفته شدن نقش بهداشتی دامپزشکی در جامعه، و سیل عظیم فارغ التحصیلان بیکار و ناامید به خاطر پذیرش بی رویه دانشجو در این رشته، شده است.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
1
این که نیمی از پست های اداره کل دامپزشکی گیلان یا هر استان دیگه ای بلاتصدی هست باعث افتخار نیست. شک نکنید مثلا فردی که فقط مسوول بهداشت آبزیان و دیگری فقط مسوول طیور باشد راندمان و دقت بالاتری دارند از این که یک نفر هردو پست را داشته باشد و نتواند متمرکز و تخصصی عمل کند
و در رشته ی ما کم کاری ها و آسیب ها به چشم نمیاید و طرف نمیفهمد چرا هر ماه حودش یا خانواده اش مریض میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
اینکه مشکلی نیست در استان یزد هر مسول ستادی بازنشست میشود حداقل تا یکسال جانشین ندارد.و یک مسولی که پستش را گرفته بودند با پا فشاری در پستش ابقا شد.مسولین سازمان نقش دامپزشکی یزد را در بهداشت یزد مشخص کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
در استان مرکز کشور تمام کسانیکه پست معاونت شبکه دارند در اداره کل در پستهای امور اداری ،طرح و برنامه و روابط عمومی و ارزیابی عملکرد و....هستند و پست بررسیهای بیماری دامی بعد از بازنشستگی مسول مربوطه ماهها بدون مسول و سرپرست است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
این کار به علت تنگ نظری است شاید بتوان خیانت هم نامید.
نظر شما
ادامه