کد خبر: ۴۳۰۵۴



یک قلاده خرس در ارتفاعات ماسال به ضرب گلوله از پای در آمد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت: روز گذشته طی تماس مردمی مبنی بر مشاهده یک قلاده خرس در حاشیه جاده ییلاقی منطقه اولسبلانگاه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال؛ کارشناسان حیات وحش و دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای بررسی موضوع به منطقه مذکور عزیمت نمودند .

«قربانعلی محمدپور» گفت ماموران پس از رسیدن به محل، لاشه یک قلاده خرس بالغ نر را مشاهده نمودند که بررسی‌های اولیه نشان میداد حیوان بر اثر اصابت گلوله تفنگ شکاری تلف شده است.

این گزارش می‌افزاید: لاشه این حیوان جهت انجام بررسی‌های بیشتر به اداره کل حفاظت محیط زیست منتقل شد و تحقیقات در زمینه علل و عوامل وقوع این حادثه ادامه دارد.

«رامین زارعتی» رئیس محیط زیست شهرستان ماسال نیز با بیان اینکه روز گذشته گزارشی در خصوص مشاهده‌ خرس زخمی در ییلاقات ماسال به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان رسید، گفت: کمتر از یک ساعت پس از خبر واصله، اکیپ مجهز دامپزشکی و تیم کاملی از همکاران به محل اعزام شدند .

وی افزود: متاسفانه میزان جراحت این خرس گریزلی ۹ ساله به حدی بود که فرصت نجات آن از بین رفت.

زراعتی در خصوص چگونگی جراحت برداشتن این خرس، اظهار کرد: متاسفانه بررسی‌ها نشان داد این حیوان به ضرب گلوله دچار جراحت شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ماسال در پایان، خاطرنشان کرد: جسد این خرس برای استفاده در زمینه‌های آموزشی به استان انتقال داده شد.

 





نظر شما
ادامه