کد خبر: ۴۳۰۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به سوختگی سه راس گاومیش در تالاب هورالعظیم گفت: دامپزشکی استان هزینه دارو و درمان این گاومیش ها را تقبل کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مصطفی کنارکوهی» افزود: این تصمیم در پی سوختن سه راس گاومیش در اثر آتش سوزی تالاب هورالعظیم در محدوده شهرستان دشت آزادگان اتخاذ شده است.

وی افزود: پس از دریافت گزارش، اکیپ های دامپزشکی شهرستان دشت آزادگان به محل اعزام شدند و اقدامات موثر درمانی رایگان برای گاومیش های دچار سوختگی انجام دادند.

به گفته وی، در حال حاضر اقدامات درمانی ادامه دارد.

کنارکوهی درباره هزینه یک میلیون تومانی که دامدار پیش از این برای درمان این گاومیش ها پرداخت کرده، اظهار داشت: کار درمان به بخش خصوصی واگذار شده و دامدار قبلا به درمانگاه خصوصی مراجعه کرده بود، اقدام دامپزشکی خارج از وظایف سازمانی و برای کمک به دامدار خسارت دیده است.

بر اساس این گزارش، تصاویر سه رأس گاومیش که چند روز پیش پوستشان در آتش سوزی هورالعظیم سوخته شده در فضای مجازی جنجال آفرین شد.

اگر چه فرماندار هویزه سوختگی این گاومیش ها را تکذیب کرده و آن را نتیجه یک دعوای خانوادگی قلمداد کرده بود، اما مدیر جهاد کشاورزی دشت آزادگان و رئیس حفاظت محیط زیست این شهرستان تایید کرده اند که این گاومیش ها در نتیجه آتش سوزی در هورالعظیم دچار سوختگی شده اند.

هورالعظیم در جنوب غربی کشور در خوزستان قرار دارد که در حوزه شهرستان های دشت آزادگان و هویزه است.

بخش وسیعی از این تالاب به دلیل کاهش شدید آب رودخانه کرخه و خشک شدن انهار ورودی، دچار خشکیدگی شده که این مساله در روزهای اخیر منجر به آتش سوزی در تالاب شده است.

آتش سوزی در بخش عراقی این تالاب نیز از دو هفته پیش تا کنون ادامه دارد.

خشک شدن انهار و تالاب هورالعظیم همچنین زندگی 13 هزار راس گاومیش در دشت آزادگان را تهدید می کند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود
|
United States of America
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
جمع کنید بابا بدید کشتار بره هم خود حیوان زجر نمی کشه هم هزینه متحمل دامپزشکی نمیشه با این مشکل کاهش اعتبارات
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
حركت خوب و انساني هست و مورد تقدير ولي فكر نكنم ادارات دولتي بودجه تخصيص يافته درماني داشته باشند و فقط شايد بايد سندسازي كرد.
ظاهر كار خوب است ولي از فردا هر مشكل أعم از تلفات و...دامداران متوقع درمان دولتي مي شوند ولي بودجه نيست و افزايش توقعات
شايدم ..............
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
اخی افرین به کازشون
دامپزشک متخصص
|
Germany
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
واقعاً باید تاسف خورد به .... افرادی که چنین تصمیمی می گیرن. بابا برید دو تا کتاب دام بزرگ رفرنس بخونید ببینید کجای دنیا این حیوانات بیچاره رو با این وضع سوختگی درمان می کنن!! به خودتون بیاید آبروی دامپزشکی رو نبرید تو دنیا! درمان این بیچاره ها درمان چهارمه: کشتارگاه! فکر کنید، مطالعه کنید، عشقی و دل به خواه در مورد این مسائل حساس عمل نکنید.
اگر هم آگاهید و این کار رو می کنید، دست از تبلیغات بردارید؛ دردی که به این حیوونا ............ وارد می کنید نهایتاً بر خودتون نازل میشه.
نظر شما
ادامه