کد خبر: ۴۳۰۳۲
 

یک کارشناس صنعت مرغ تخم گذار در اروپا گفت: به تازگی دستگاهی تمام الکترونیک وارد کشور شده است که با سنجش فاکتورهای مختلف، مرغوبیت تخم مرغ را برای مصرف و صادرات اندازه گیری می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «محمد صراطی شیرازی» درباره نحوه عملکرد دستگاه اندازه گیری مرغوبیت تخم مرغ، گفت: با استفاده از دستگاهی که به تازگی وارد کشور شده است می توان فاکتورهای مختلف از جمله HAUGH Unit (واحد تازگی تخم مرغ) را اندازه گیری کرد.

او افزود: واحد تازگی تخم مرغ از نسبت وزن تخم مرغ با در نظر گرفتن ارتفاع سفیده ضخیم آن به دست می آید.

وی ادامه داد: این دستگاه می تواند استحکام پوسته تخم مرغ و ضخامت آن را نیز سنجش و اعلام کند.

صراطی شیرازی که سابقه تولید تخم مرغ در انگلستان و کشورهای اروپایی را دارد، اظهار کرد: رنگ زرده تخم مرغ از دیگر فاکتورهای تعیین کننده تازه بودن آن است که به راحتی قابل تشخیص نیست.

او ادامه داد: این دستگاه می تواند رنگ زرده تخم مرغ را برای تعیین تازه بودن آن اندازه گیری کند.

این کارشناس صنعت مرغ تخم گذار با بیان اینکه مشخصاتی که دستگاه اندازه گیری تخم مرغ ارائه می دهد را می توان به عنوان یک برچسب روی تولیدات قرار داد، تصریح کرد: تعیین مرغوبیت و تازگی تولیدات صادراتی با این دستگاه قابل تضمین است.

وی افزود: استفاده از این دستگاه های اندازه گیری کیفیت تخم مرغ، یک روش بین المللی است که در تمام دنیا بین تولیدکنندگان و فروشگاه ها و حتی برای صادرات تخم مرغ از مبدا به مقصد نیز انجام می شود.

 
 
نظر شما
ادامه