کد خبر: ۴۳۰۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر قاسم رضاییان‌زاده» افزود: برای اخذ پاسخ مناسب از واکسیناسیون، باید موارد دیگر از جمله بهداشت و امنیت زیستی در واحدها رعایت شود ...
 

حکیم مهر: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای نخستین بار واکسیناسیون برای مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حال انجام است که به طور قطع اثر لازم را می گذارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر قاسم رضاییان زاده» امروز (دوشنبه) در نشست خبری بیستمین کنگره دامپزشکی ایران و نخستین نمایشگاه تخصصی دامپزشکی افزود: پروتکل مبارزه با بیماری آنفلوانزای پرندگان مشخص است و اقدامات اجرایی در راستای پیشگیری، کنترل و مبارزه با این بیماری در کشور انجام می شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: برای اخذ پاسخ مناسب از واکسیناسیون، باید موارد دیگر از جمله بهداشت و امنیت زیستی در واحدها رعایت شود.

رضاییان زاده درباره بیماری تب کریمه کنگو نیز گفت: این بیماری از لحاظ مدیریتی به حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برمی گردد، اما رعایت توصیه های ترویجی و اقدامات پیشگیرانه ارایه شده توسط سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز این بیماری دارد.

وی تصریح کرد: این بیماری از سال 1378 وارد ایران شد و اغلب به وسیله کنه ها یا کشتار دام آلوده منتشر می شود.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
1
سازمان دامپزشکی عل رغم تذکر متخصصان دانشگاهی و کلنیسین های زبده اقدام به واکسیناسیون بر علیه آنفلوانزا نمود. مسوولیت عواقب دهشتناک این کار بر عهده مسوولان وقت دامپزشکی خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
جناب دکتر رضاییان زاده عزیز
بیماری cchf از سال 78 وارد ایران نشده است. کمی تامل فرمایید
اوّلين گزارش از سرولوژي مثبت CCHF درايران در دامهاي كشتارگاه تهران توسط چوماكوف روسي داده شد درسال 1974 (1353شمسي) دكتر سعيدي شواهد سرولوژيك بيماري را از نمونه سرم كودكان مدارس ودر سال ١٩٧٥(1354) در يك مطالعه گسترده شواهد سرولوژيك مثبت در بررسي سرمهای انسانی و دام های منطقه آذربايجا ن شرقي را به اثبا ت رساند.اوّلين مورد بالينی ثابت شدهCCHF که هم توسط کشت ویروسی وهم آزمايش های سرولوژيك،به اثبات رسيد ،در سال 1378 از شهركرد و سپس از ارومیه گزارش گرديد .
لطفا سایت سازمان را هم مطالعه کنید
نظر شما
ادامه